1

Onderwerp: Taart met discodip...

Ik ga een taart dit keer niet bekleden met fondant maar overstrooien met discodip musketzaad. Heeft iemand nog tips voor welke ondergrond ik het beste kan gebruiken om de discodip te laten plakken en dat de kleuren niet gaan doorlopen?

En waar kan ik nog meer discodip kopen? Ik kon alleen in de supermarkt kleine potjes vinden van dr oetker. AH had voorheen ook eigen merk discodip alleen die kon ik niet meer vinden...

Tips zijn welkommm...alvast bedankt

2

Re: Taart met discodip...

Ik zou afsmeren met botercrème, deze is ook buiten de koelkast houdbaar. Het doorlopen van de kleuren komt nl. van het vocht dat in elke koelkast aanwezig is. Dus of luchtdicht en zo vochtdicht mogelijk verpakken, of zo laat mogelijk de discodip d'r op.
Wat betreft het kopen in grote getale: hebben ze die niet bij de Makro of zoiets?

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

3 Laatst bewerkt door Tigrasas (25-03-2015 22:35)

Re: Taart met discodip...

Makro en Sligro hebben grote potten inderdaad, ik zou het trouwens op fondant doen, met behulp van piping gel

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Taart met discodip...

En boven een enorme bak anders zit je hele keuken onder de disco dip :lol:  :lol:

5

Re: Taart met discodip...

Baklataart schreef:

En boven een enorme bak anders zit je hele keuken onder de disco dip :lol:  :lol:

Yep!!!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Re: Taart met discodip...

Ervaring, Tigrasas? :+

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: Taart met discodip...

Maar dan nog springt de dip alle kanten op.
Heb van de week zelf een taart met discodip gemaakt.
Is wel zo op te zuigen hoor.

8

Re: Taart met discodip...

Ik heb de taart afgesmeerd met witte ganache.
En gewoon in de koelkast bewaard. Kleuren bleven mooi

9

Re: Taart met discodip...

Super bedankt voor jullie tips.
Ik denk dat ik het ook met witte ganache ga doen.

10

Re: Taart met discodip...

Witte ganache werkt alleen als het nog niet uitgehard is. The little cakeshop had een goede tutorial pas op hun facebookpagina

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

11 Laatst bewerkt door Nokkie (09-05-2015 11:55)

Re: Taart met discodip...

Hoi,

ik ben zelf ooit eens op zoek geweest naar discodip of iets wat er op lijkt, en had dit in mijn aantekeningen staan, ik weet dus niet of alles nog klopt:
Bij toko suikermuisjes 500 gram 3,50 en250 gram 1,95
Xenos (strooisels decoparels / decoratie parels) 1,50 hoeveelheid weet ik niet
Sligro sanissimo musketspikkels  5,90 hoeveelheid niet opgeschreven
Cook & Co Confetti Kraaltjes 100ml Artikelnummer 963372 €2,99.