1

Onderwerp: Fauteuil cakepop

Hi,

ik ben gevraagd om een taart te maken voor een man die 50 wordt, en ik kreeg een voorbeeld waarop een geboetseerd mannetje zit op een verhoging, iets van een minitaartje. Ik heb een opa-kruimeldiefje gemaakt, maar ik wil in plaats van een minitaartje bovenop de echte taart een soort fauteuil maken. Nu vind ik dat van massief fondant niet lekker dus ik dacht: ik maak het van een soort cakepopspul. Nu mijn vraag: kan dat? Het vormgeven gaat me wel lukken, maar ik vroeg me gewoon af of jullie denken dat dit spul het toch wel zware kruimeldiefje gaat houden...

Alvast bedankt voor het antwoord

Marieke

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

Re: Fauteuil cakepop

Ik zou denk ik gaan voor Rice krispie treats met marshmellow. Recept staan hierboven bij de recepten. Dit wordt zeker weten hard genoeg om een kruimeldiefje te ondersteunen.

Succes  :thumb:

Groetjes Kirsten

3

Re: Fauteuil cakepop

Ehmm... is dat heel moeilijk? het moet nl wel in 1x goed, heb te weinig tijd om het allemaal te proberen...

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

4

Re: Fauteuil cakepop

Nee hoor Marieke, is echt niet moeilijk,
marshmellows met pietsie roomboter laten smelten, rice krispies er doorheen roeren en zodra je het
mengsel veilig kunt aanraken gaan boetseren.

Ik smeer mijn handen even in met Crisco en modelleer de
krispies in de gewenste vorm .
Makkelijk en leuk om te doen !

Succes !  Hieronder een voorbeeldje :-)
http://s3.postimg.org/j48blualr/winnie.jpg

5 Laatst bewerkt door MariekjeJo (26-03-2015 11:04)

Re: Fauteuil cakepop

Superbedankt! Kan het insmeren van je handen ook met boter? want om nu crisco te gaan kopen...
Winnie de Pooh is echt superleuk!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

6

Re: Fauteuil cakepop

Ja waarom niet ....er zit tenslotte ook wat boter in het mengsel :-)

Dank je voor je complimentje

7

Re: Fauteuil cakepop

Ik zou het eerlijk gezegd gewoon met cake doen, en onder de stoel een dowel doen in de taart

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Re: Fauteuil cakepop

Ook een goed idee! Ik ga er mee aan de slag en dan zien jullie het resultaat wel verschijnen bij de ShowOff
Superbedankt voor de reacties!

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath