1

Onderwerp: Judiths cakes

Help!!!!! Ik maakte altijd met heel veel plezier gebruik van de recepten op de site Judiths cakes, vandaag was hij ineens uit de lucht. Weten jullie wat er aan de hand is. Er stonden zoveel mooie recepten op...

2

Re: Judiths cakes

Ik ken die site niet,  dus even gegoogled.
Dat leverde dit op:

http://www.volrecepten.nl/z/judith-cake.html

misschien kun je daar wat mee?

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Re: Judiths cakes

Oh wat ben ik daar blij mee!! ik ga alles nu opslaan. Echt heel erg bedankt!!

4

Re: Judiths cakes

Ik ben blij dat jij het vraagt, want ik vroeg me hetzelfde af. Zou ze overgestapt zijn naar een andere site? Ik vond haar eigen website veel leuker!

Tieneke

5

Re: Judiths cakes

Graag gedaan hoor!
Ik ga gelijk ook wat receptjes opslaan, dus bedankt voor de tip ;)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Re: Judiths cakes

Ik denk dat er andere problemen zijn want als je naar haar site gaat komt er een mededeling dat judithscakes niet meer beschikbaar is en dat moet er wel door haarzelf opgezet zijn.
Volgens mij is haar Facebook ook verdwenen.
Nu was er ook nog een andere Judith cakes misschien heeft het daar mee te maken.

7 Laatst bewerkt door Esther68 (16-03-2015 18:47)

Re: Judiths cakes

Omdat ik zo nieuwsgierig was heb ik even op volrecepten.nl gekeken  ;) . Maar als je de volledige beschrijving wilt lezen, kom je ook niet verder. Tenminste, ik niet  ;). Krijg ook 'niet meer beschikbaar' op mijn scherm...

8

Re: Judiths cakes

Dat had ik ook al ontdekt.
Gelukkig had ik nog wat recepten in de mail staan en ook een paar geprint, ik gebruik heel veel het sloffenrecept van haar, heerlijk en overal voor te gebruiken.

9

Re: Judiths cakes

karla59 schreef:

Dat had ik ook al ontdekt.
Gelukkig had ik nog wat recepten in de mail staan en ook een paar geprint, ik gebruik heel veel het sloffenrecept van haar, heerlijk en overal voor te gebruiken.

Ik had al begrepen dat jij ook niet verder kon  ;) , maar omdat wij op de goede laptop een virusscanner hebben die (in mijn ogen) normale sites tegenhoudt, dacht ik dat het misschien daar aan kon liggen. Ook al omdat ik uit bovenstaande reacties begrijp dat zij wel verder kunnen.
Nu ben ik trouwens nog nieuwsgieriger geworden naar haar recepten... ;)

10 Laatst bewerkt door karla59 (17-03-2015 17:47)

Re: Judiths cakes

Dit is er een van haar.
   
Kersen-sloffentaart met amandelcrumble

Het sloffendeeg is favoriet hier! Bij elke taart die ik maak, past het er wel onder. En waarom zou ik een andere bodem kiezen, als dit uiteindelijk toch de lekkerste is? Deze taart bestaat uit een zachte sloffenbodem met amandelspijs, daarop een laag kersencompote en amandelcrumble. De taart is voor 10 – 12 personen. Kersenvulling vind ik altijd heerlijk, maar je kunt natuurlijk ook kiezen voor een compote van ander fruit.

Kersen crumble sloffentaart4

Ingrediënten:
Voor het deeg (hiervan heb ik maar de helft gebruikt):

225 gram boter
190 gram witte basterdsuiker
25 gram ei
6,5 gram citroenrasp
1 gram zout
175 gram patentbloem
175 gram zeeuws bloem
12 gram bakpoeder
2 gram koolzuur/bakingsoda
175 gram amandelspijs
50 gram banketbakkersroom
Voor de amandelcrumble:

75 gram amandelmeel (gemalen amandelen)
75 gram bloem
75 gram roomboter
75 gram witte basterdsuiker
Overig:

450 - 500 gram lekkere kersencompote, vlaaivulling of jam
300 gram banketbakkersroom (bereid gewicht), klaargemaakt met een 1/2 tl kaneel erbij
poedersuiker
Bereiding:
Voor de bodem: meng (machinaal of met de hand) de boter met de suiker, ei, citroenrasp en het zout. Zeef de bloem, bakpoeder en koolzuur en kneed erdoor. Verpak in plasticfolie en laat een half uur in de koelkast rusten. Rol het uit op een met bloem bestoven werkvlak tot 7 mm dikte. Steek met een bakring van 24 cm (of de rand van een sprongvorm) een cirkel uit. Bekleed een bakplaat met bakpapier en leg de deegcirkel met de bakring erom op de bakplaat. Kneed het amandelspijs even door. Roer de banketbakkersroom erdoor. Doe dit in een spuitzak en spuit op het deeg, blijf een centimeter van de rand. Bak de bodem ongeveer 12 minuten op 210 graden. Laat de bodem afkoelen, vul deze dan met de kersencompote. Spuit hier de banketbakkersroom op.

Voor de amandelcrumble: Snijd met twee messen het amandelmeel, de roomboter, basterdsuiker en 2 g zout tot een kruimelig deeg (je kunt dit ook doen in een keukenmachine, maar stop op tijd zodat het geen vaste massa wordt). Meng als laatste de gezeefde bloem erdoor. Spreid de crumble uit op een met bakpapier beklede bakplaat en bak de crumble in 15 minuten op 170 graden in de oven. Verdeel de crumble over de taart en bestuif met poedersuiker

Bron: voor het deeg: Robèrt van Beckhoven, voor de crumble: Delicious magazine

11

Re: Judiths cakes

:thumb: Klinkt Lekker! Ga het zeker een keer maken  :Y .

12

Re: Judiths cakes

Ik heb er nog meer!

13

Re: Judiths cakes

Wil je me die alsjeblieft sturen Karla, ik wil ze heel graag hebben.
Ik vraag me ook echt af waarom dit zo ineens is. Ik zag op carolines blog een linkje naar een nieuw recept van haar, een paasslof, toen ik dat aanblikte was alles ineens weg. Zo bijzonder. Zo jammer ook!

14

Re: Judiths cakes

Ik heb nog 5 recepten van haar, zal ik die hier plaatsen of liever per mail?

15

Re: Judiths cakes

Truusbakt schreef:

Wil je me die alsjeblieft sturen Karla, ik wil ze heel graag hebben.
Ik vraag me ook echt af waarom dit zo ineens is. Ik zag op carolines blog een linkje naar een nieuw recept van haar, een paasslof, toen ik dat aanblikte was alles ineens weg. Zo bijzonder. Zo jammer ook!

Ik heb er 1 gemaild, hoor het wel of hij aangekomen is.

16

Re: Judiths cakes

Het wordt steeds gekker, via Bloglovin is de site nu wel bereikbaar en staat er vandaag zelfs een nieuw recept op. Ik snap er niks van. Ga nu maar van alles opslaan vanuit bloglovin.

17

Re: Judiths cakes

Truusbakt schreef:

Het wordt steeds gekker, via Bloglovin is de site nu wel bereikbaar en staat er vandaag zelfs een nieuw recept op. Ik snap er niks van. Ga nu maar van alles opslaan vanuit bloglovin.

Hoe kun je dan het hele recept krijgen?

18

Re: Judiths cakes

Als je op het korte stukje drukt op de hoofdpagina dan kom je er vanzelf terecht. Het hele gekke is dat er vandaag een nieuw te ept op is geplaatst maar de site is niet bereikbaar.

19

Re: Judiths cakes

Ik snap er ook niks van, wanneer ze de site uit de lucht had gehaald konden er ook geen nieuwe recepten geplaatst worden.
Ik had 11 maart nog 3 mailtjes gehad en even daarna was alles weg.

20

Re: Judiths cakes

Siena schreef:

Ik ken die site niet,  dus even gegoogled.
Dat leverde dit op:

http://www.volrecepten.nl/z/judith-cake.html

misschien kun je daar wat mee?

Niet alle recepten dien het, maar sommigen wel:



Chocoladecupcakes



Regen en wind, weer om wat te bakken, echt weer om iets met chocolade te bakken…

Vorige week bij Judith hebben we de tartelettes met vers fruit gemaakt uit ‘Het kookboek’ die waren echt super, echt zomers…. 

Ik had nog niet zoveel gebakken uit ‘Het kookboek’ en ik wist dat er ook genoeg met chocolade in staat dus de keuze van het boek was niet zo moeilijk.

Maar wat moest het worden, brownies (in allerlei smaken), chocoladebrood, chocoladefudgetaart heb ik al een keer gemaakt (een aanrader), chocoladerepen of de cupcakes.


Het zijn dus de cupcakes geworden, ik heb helemaal niet van de cupcakes met al die felgekleurde toppings en dan het liefst nog met gekleurde kraaltjes, nee dat is niet mijn ding, ik krijg al kiespijn als ik er naar kijk.

Maar deze zijn anders, ik zal niet zeggen minder slecht maar ze geven in ieder geval geen licht….

Ik heb ze in siliconen vormpjes in de muffinvorm gebakken dat gaat prima. Je zit dan niet met van die papieren vormpjes te prutsen, deze kun je er zo vanaf halen.

Ook heb ik het glazuur gemaakt, je kunt het ook achterwege laten maar het staat mooi en het geeft ook wel net dat beetje extra.


Het zijn heerlijke cupcakes geworden, niet moeilijk om te maken en als je van chocolade houdt zeker een aanrader.



Voor 12 stuks:

2 scharreleieren

120 ml zure room

80 ml zonnebloemolie

20 ml keukenstroop

20 g boter, gesmolten

60 g fijne kristalsuiker

60 g lichte ruwe rietsuiker

120 g bloem

35 g cacaopoeder

1 theel. bakpoeder

½ theel. zuiveringszout 

¼ theel. zout

40 g amandelmeel of ragfijn gemalen blanke amandelen

200 g pure chocolade, in stukjes


Glazuur

165 g pure chocolade, in stukjes

135 ml slagroom

35 g boter, in blokjes

1 eetl. Amaretto


Bereidingswijze:

Verhit de oven tot 170 °C. Zet 12 papieren of siliconen vormpjes  in de holletjes van muffin- of cupcakebakplaat.

Klop de eerste 7 ingrediënten in een grote mengkom door elkaar tot alles net is vermengd. Meng niet te lang. Zeef de bloem met cacao, bakpoeder en zuiveringszout. Schep dit samen met het zout en de amandelen door het vochtige mengsel. Spatel de stukjes chocolade erdoor.















Vul de vormpjes tot helemaal aan de rand met beslag. Bak ze 20-25 minuten in de oven; steek een spies in het midden, er moet wat kruim aanzitten als u hem uit de cakejes haalt. Haal de cakejes uit de oven, laat ze afkoelen en haal ze uit de vormpjes.


Maak het glazuur als de cakejes in de oven staan. Het heeft tijd nodig om op te stijven en smeerbaar te worden. Doe de chocolade in een vuurvaste kom. Breng de room in een steelpan tot tegen de kook aan en giet hem over de chocolade. Roer met een pannenlikker tot de chocolade is gesmolten. Voeg de boter en amaretto toe en klop alles glad.

Schep het glazuur in een schone kom en dek het oppervlak af met plasticfolie. Zet het bij kamertemperatuur tot de cakejes koud zijn en het glazuur stevig is. Het moet goed smeerbaar zijn, maar nog niet te hard. Zet het niet in de koelkast om dat proces te versnellen.

Schep een royale dot glazuur op elk cakeje en strijk het met een pannenkoekmes glad.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

21

Re: Judiths cakes

Inderdaad jammer dat Judith ermee gestopt is. Had erg lekkere recepten gevonden en opgeslagen als favoriete site.  Maar daar heb ik nu niks meer aan... Heeft iemand wellicht nog het recept van de monchou passievruchten sloffentaart? Of iets wat er op lijkt? Wilde hem graag een keer gaan maken.

22

Re: Judiths cakes

Heeft iemand voor mij het recept van de witte chocolade macadamiataart.

Ik zal nog een paar andere recepten van haar plaatsen.

23

Re: Judiths cakes

Een recept van Rutger, uit zijn boek 'Rutger bakt'. Deze paaskrans is ontzettend lekker. Je snijd er 12 - 16 stukken van. Gistdeeg lijkt voor sommigen moeilijk, maar je moet gewoon aan de slag gaan en de stapjes volgen. Meer is het niet! Probeer ook eens deze heerlijke kaneelbroodjes, die zijn ook zó lekker!

Paaskrans

Ingrediënten:
Voor het deeg:

400 gram bloem
175 ml melk, lauwwarm
1 ei, op kamertemperatuur
8 gram zout
10 gram gedroogde gist
40 gram witte basterdsuiker
50 gram boter, op kamertemperatuur
Voor de vulling:

100 gram gedroogde abrikozen, in kleine stukjes
75 gram donkere rozijnen
60 ml amandellikeur (bv amaretto)
50 gram walnoten
50 gram bruine basterdsuiker
de rasp van een ½ citroen
snufje zout
50 gram boter, op kamertemperatuur
1 ei, losgeklopt
25 gram bloem
½ appel, in kleine stukjes
Voor de topping:

150 gram poedersuiker
20 gram amandelschaafsel, geroosterd
Bereiding:
Meng de avond van tevoren de kleingesneden abrikozen, de rozijnen en de amandellikeur in een kommetje en dek af met plasticfolie. Laat dit een nacht wellen.

Kneed van de ingrediënten voor het deeg (in een keukenmachine of met de hand) in 10 minuten een soepel deeg. Vorm een bal van het deeg en doe het in een met zonnebloemolie ingevette schaal, dek af met plasticfolie en laat op een warme plaats 1 uur rijzen.

Doe de walnoten, basterdsuiker, citroenrasp en het zout in een keukenmachine of staafmixer en maal het fijn. Doe de boter en het ei erbij en meng door elkaar. Voeg als laatste de bloem toe en maal nog even kort door.

Rol het deeg uit op een bebloemd werkblad tot een lap van 30 x 40 cm. Verdeel het walnotenmengsel met een spatel over de deeglap. Verdeel daarover de appelstukjes en het abrikozenmengsel. Verdeel het ook goed aan de smalle randen, laat aan een lange kant ongeveer 2 cm onbedekt. Rol het deeg vanaf een lange kant op en knijp de naad goed dicht en leg de naad onder en maak er een krans van. Kneed de uiteinden aan elkaar vast. Leg de krans voorzichtig op een bakplaat die bekleed is met bakpapier. Knip de krans, aan de buitenzijde, om de 4 cm in, tot ongeveer 1/3 van zijn omvang. Dek de krans af met ingevet plasticfolie en laat de krans minimaal 45 minuten rijzen op een warme plek.

Verwarm aan het einde van de rijstijd de oven voor op 180 graden boven- en onderwarmte en bak de krans in 25-30 minuten goudbruin en gaar. Laat hem afkoelen op een rooster.

Meng de poedersuiker met ongeveer 3 eetlepels water en roer tot een glazuur. Strijk of druppel het glazuur over de afgekoelde krans en verdeel het geroosterde amandelschaafsel erover.

Bron: 'Rutger bakt' door Rutger van den Broek

24

Re: Judiths cakes

Brownies; daarvan kan je er niet genoeg eten. En daarom nòg maar een brownierecept, met veel mokkasmaak erin verwerkt. Ze zijn prima in te vriezen. De saus kan ook in de vriezer; ik heb ze het in een ijsblokjesvorm ingevroren, zodat je steeds een portie kan ontdooien. De brownies kan je maken in een gewone brownievorm van ongeveer 17 x 28 cm.

Je kunt ook de eenpersoons brownievorm van Nordic Ware gebruiken, met een half recept maak je 16 kleine brownies van 5 x 5 cm.

Mokkabrownies

Ingrediënten:
Voor de brownies:

280 gram boter
145 gram pure chocolade (met een hoog cacaopercentage, > 70%)
5 el oploskoffie-poeder
2,5 eieren (m) (125 gram)
21 gram eidooier
410 gram suiker
1/4 tl zout
1 tl vanille-extract
155 gram bloem, gezeefd
32 gram cacaopoeder, gezeefd
100 gram pecannoten, gehakt
Voor de saus:

2 dl slagroom
190 gram witte chocolade, in stukjes
2 el espresso
Overig:

pecannoten
mokkaboontjes
Ingrediënten:
Verwarm de oven voor op 175 graden. Vet een vorm van 17 x 28 in, bekleed de bodem en twee zijkanten met een vel bakpapier, laat overhangen (de nordic-ware vorm vet je in en bestuif je met bloem). Doe de boter met de chocolade in een hittebestendige kom, zet deze op een pan met kokend water, zodat het au bain-marie smelt. Voeg de oploskoffie toe. Laat het iets afkoelen. Klop intussen de eieren, eidooier en suiker, zout en vanille-extract luchtig op, tot het licht van kleur is en het als een lint van de garde af loopt (ongeveer 5 minuten mixen).

Spatel het chocolademengsel voorzichtig door het eimengsel, tot het een egaal geheel is. Spatel vervolgens de bloem en cacaopoeder erdoor, gevolgd door de stukjes pecannoot.

Giet het beslag in de vorm en zet deze 43 minuten in de oven. Laat het daarna volledig afkoelen in de vorm, voor je er ongeveer 16 – 20 brownies van snijdt (bij de nordic-ware vorm vul je de vakjes voor 3/4 met beslag en bak ze 20 minuten. Daarna laat je de vorm 20 minuten staan en maak met de achterkant van een mes voorzichtig de randjes los, voordat je de brownies lost).

Voor de saus: verhit de ingrediënten in een pannetje op laag vuur. Roer af en toe, tot het een glad mengsel is. Schenk het over de brownies en decoreer met wat stukjes pecannoot en mokkaboontjes.

25

Re: Judiths cakes

Tarte tatin; een heerlijk dessert, met slagroom, een bolletje ijs, vanillesaus. Koud, of lekker warm uit de oven.

Tarte tatin

Ingrediënten:
150 gram suiker
50 gram honing
50 gram water
70 gram slagroom
8 kleine jonagold appels
300 gram bladerdeeg
Bereiding:
Doe de suiker, honing en water in een pannetje. Laat het koken, tot het goudbruin van kleur is. Roer niet. Voeg de slagroom toe en roer door, laat nog even goed doorwarmen. Giet de karamel in een taartpan of tarte tatin vorm van 24 cm doorsnede.

Schil de appels, verwijder het klokhuis en snijd elke appel in vijven. Verdeel deze, half over elkaar heen, met de bolle kant naar boven in de taartpan. Met de stukjes die je over hebt, vul je de 'gaten' op. Leg het bladerdeeg op elkaar, rol uit tot een lap iets groter dan de vorm en leg dit over de appels heen. Stop goed in bij de zijkanten.

Bak de tarte tatin 35 minuten op 200 graden. Na het bakken laat je overtollig vocht uitlopen. Laat 20 minuten afkoelen in de vorm, los de tarte tatin op een schaal en serveer direct.