1

Onderwerp: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Hi, ik wil even wat anders proberen dan vanille of chocolade cupcakes. Er zijn genoeg recepten op de net, maar welke is heel erg lekker? :) Ik dacht aan iets met kokos of capuccino of andere bijsmaakje...  :think: vraag me af of de basis recept van Nigella ook zou kunnen - in de melk 1 lepel oploskoffie?  Thanks alvast   :cool:

2

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Ik denk dat dit nooit eensluidend te beantwoorden is. Het is púúr een kwestie van smaak, en er wordt niet voor niks gezegd dat over smaak niet valt te twisten ;) .

Probeer zelf een aantal recepten uit, nog leuk om te doen ook en zo kom je er zelf achter welke voor jou het lekkerst/makkelijkst wekt én smaakt!  :thumb:

3

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Dank je voor de tips Annick, jij hebt gelijk. De nadeel is alleen dat ik moeilijk  1000 recepten kan uitproberen.  :rolleyes:  ;)  Daarom hoopte ik op een paar recepten - getest en door vele heel lekker gevonden. Groetjes!

4

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Red Velvet.... Heerlijk!

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Ik heb pas de "truc" met de oploskoffie uitgeprobeerd. In het beslag en in de botercrème. En die waren super lekker. Deze had ik voor op mijn werk gemaakt. En die smaak was als eerste "uitverkocht" ;-)
Gewoon proberen joh.

6

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

De frambozencakes met witte chocolade uit de Allerhande vind ik er erg lekker. Maak ik alleen niet zoveel want het is wel een calorieënbom  :s  :D

7

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Ik denk direct aan combinaties met bijvoorbeeld gedroogd fruit....appel, tutti frutti, ananas met kokos evt laagje chocolade. Gedroogd fruit is echt super lekker in cupcakes, evt. Kun je dit wellen in scheurtje rum, de alcohol vervliegt

Cupcakes met Oreokoekje op bodem en rode bessen er op. red velvet inderdaad met Cream chees topper of witte chocoladecreme (wel echte, niet met smaakstof gemaakt)

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Thanks voor de leuke ideeen, sommige staan al in de wachtlijst. Die met de oploskoffie heb ik ook gemaakt vandaag - beslag was heel lekker, maar toen ze klaar waren, was de koffie smaak veel minder. Volgende keer x2 koffie (2 volle t.l.)  *D

9

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

cuppie cuppie schreef:

Ik heb pas de "truc" met de oploskoffie uitgeprobeerd. In het beslag en in de botercrème. En die waren super lekker. Deze had ik voor op mijn werk gemaakt. En die smaak was als eerste "uitverkocht" ;-)
Gewoon proberen joh.

Wat is de "truc" met oploskoffie, want het klinkt zalig.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

10

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

pauw schreef:

Dank je voor de tips Annick, jij hebt gelijk. De nadeel is alleen dat ik moeilijk  1000 recepten kan uitproberen.  :rolleyes:  ;)  Daarom hoopte ik op een paar recepten - getest en door vele heel lekker gevonden. Groetjes!

Kan wel heel leuk zijn (en lekker) om te proberen..... maar je hebt gelijk, 1.000 recepten is wat veel.  Ik heb voor het maken van macarons ruim 10 recepten geprobeerd, daar dacht ik eerder aan. Veel plezier en succes!

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

vonn schreef:
cuppie cuppie schreef:

Ik heb pas de "truc" met de oploskoffie uitgeprobeerd. In het beslag en in de botercrème. En die waren super lekker. Deze had ik voor op mijn werk gemaakt. En die smaak was als eerste "uitverkocht" ;-)
Gewoon proberen joh.

Wat is de "truc" met oploskoffie, want het klinkt zalig.

Groetjes Vonn

µ



Heel simpel 2 theelepels oploskoffie door het beslag roeren.
En voor de botercreme kun je het eventueel eerst oplossen in water en de hoeveelheid vocht die je nodig hebt voor de mix hierop aanpassen. Ik gebruik namelijk een botercrème mix van de boerenbond

gr
Linda

12

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

cuppie cuppie schreef:
vonn schreef:
cuppie cuppie schreef:

Ik heb pas de "truc" met de oploskoffie uitgeprobeerd. In het beslag en in de botercrème. En die waren super lekker. Deze had ik voor op mijn werk gemaakt. En die smaak was als eerste "uitverkocht" ;-)
Gewoon proberen joh.

Wat is de "truc" met oploskoffie, want het klinkt zalig.

Groetjes Vonn

µ



Heel simpel 2 theelepels oploskoffie door het beslag roeren.
En voor de botercreme kun je het eventueel eerst oplossen in water en de hoeveelheid vocht die je nodig hebt voor de mix hierop aanpassen. Ik gebruik namelijk een botercrème mix van de boerenbond

gr
Linda

:thumb: haha tis eigenlijk simpel.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

13

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Vandaag een experiment gedaan met gedroogd fruit, resultaat was verslavend lekker. Tigrasas, het idee is van jou. Bedankt!   Recept volgt:
200g roomboter
200g suiker
160g zelfrijzend bloem
40g kokos
4 e.l. melk
100g tutti frutti

Van tevoren tutti frutti in kleine stukjes in rum laten wellen.
Alles op kamer t*, fruit uitgelekt, alles bij elkaar mengen met hand, in papier vormpjes en bakken 30min. op 160gr. Ze rijzen niet veel en de structuur is aan de compacte kant, maar de smaak is geweldig (ook een tint tropisch).  :cool:

14 Laatst bewerkt door Tigrasas (09-03-2015 22:56)

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Leuk! Ik heb zelf in Thailand gedroogd fruit gekocht en ben daarmee aan de slag gegaan, ananas en mango was echt SUPER lekker. Als je deze maakt met de mix van funcakes voor cupcakes zijn ze NOg lekkerder

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

Cakejes met stukjes appel vallen hier ook vaak in de smaak. Verslavend hoor cakejes bakken ;-)

16

Re: recept voor heerlijke cupcakes gezocht

bij de turk en bij de toko kun je van die zakjes/bakjes gedroogde vruchten (mango, kokos, meloen, abrikoos enz.) kopen. superlekker!