1

Onderwerp: Opstaande marsepein rand / doc mcStuffins taart

Ik wil voor mijn dochter een doc McStuffins taart maken met een openstaand jasje zoals bijvoorbeeld op deze taart:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/14/62/a0/1462a00ab927c1fc4eb3adf92f718a2f.jpg

Ik twijfel over 2 dingen: eerst de hele taart bekleden met wit en dan een wit jasje eroverheen? Maar dat lijkt me erg veel marsepein... Misschien alleen de bovenkant bekleden met een "flapje" over de zijkant waar ook de strepen op komen? En dan het jasje gebruiken om de rest van de zijkant te bekleden.

En blijft dat jasje wel netjes "openstaan"? Ik wil marsepein gebruiken en dan helpt tylose niet. Op zich lijkt me dat het zou moeten kunnen zo (evt. met stiekem een klein propje erachter om te voorkomen dat het tegen de rest aan plakt).

Alle tips zijn welkom!

2

Re: Opstaande marsepein rand / doc mcStuffins taart

Ik zou voor je tweede techniek gaan. Anders wordt het idd een hele hap marsepein.

Ik denk dat deze taart zelfs alleen is afgesmeerd,met daarop paarse reepjes en een jasje.
Maar zelf zou ik dat ook bekleden.De rand van het 'lapje' laat je dan wegvallen achter de revers, dan zie je er niets van.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

3

Re: Opstaande marsepein rand / doc mcStuffins taart

Als je de foto uitvergroot kun je zien Hoe deze is gemaakt, volgens mij ook met stukken bekleed

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda