1

Onderwerp: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

Ik heb sinds een week een Bosch Mum 54230 en daar ga ik deze week mijn eerste taart mee maken. Nu zit daar een kneedgarde, roergarde en klopgarde bij. Welke kan ik het beste gebruiken voor de botercreme? De roergarde?
En moet ik de biscuitmix echt op stand 7 mixen? Ben gewend om met een handmixertje te werken en die heeft maar 3 standen namelijk, stand 7 lijkt me dan zo heftig haha :)

2 Laatst bewerkt door Baklataart (23-02-2015 15:40)

Re: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

boter crème en biscuit allebei met de K klopper dus niet de kneed garde en de ballon.

zelf doe ik biscuit op de hoogste stand :)

En gefeliciteerd met je mooie mixer :thumb:

3

Re: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

Oh echt Baklataart? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het niet met de klopgarde mocht maar wellicht is dat dan bij een andere machine? Een K klopper hoort bij de Kenwood he, zo een klopper heb ik niet bij mijn machine... :(

Bedankt, ben er erg blij mee! :)

4

Re: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

Ik heb ook een BoschMum serie.  Ik doe mijn biscuit met die ballongarde zeg maar..en botercrème met die vlinderhaak. Biscuit mix gaat bij mij ook op stand 7.

5

Re: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

Bedankt Marisje. Bedoel je dan met de vlinderhaak die roergarde met aan beide zijdes 3 van die ijzeren draadjes? Een echte vlinderhaak heb ik er ook niet bijzitten namelijk...

6

Re: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

De biscuits zijn perfect gelukt trouwens gisteren! Inderdaad op strand 7 :)

7

Re: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

De ballongarde gebruik je voor luchtig beslag, alles wat opgeklopt moet worden. De vlinderhaak (die met die 3 draadjes inderdaad) gebruik je voor wat steviger beslag, vaak is dat een beslag met boter, cakemix bijv, maar dus ook botercrème. Dit vooral omdat de ballongarde slecht door (koude) boter gaat. Je kan bij botercrème wel na het kloppen met de vlinderhaak de ballongarde nog gebruiken, als de boter al zacht is. Maar veel verschil merk ik daar niet mee, het wordt niet nog luchtiger ofzo.
De kneedhaak is voor deeg, zoals brood en koekjes.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

Re: Welke garde gebruiken Bosch Mum 54230

Bedankt allemaal voor jullie reacties, ben weer een stuk wijzer geworden! Vanavond dus de botercreme maken met de vlinderhaak :-)