1

Onderwerp: progres taart

http://www.mijnalbum.nl/Foto-BEOBGZUP.jpg



benodigheden voor 1 progrestaart (27 cm)

6 eiwitten
360 suiker
1 1/2 liter slagroom
100 gram pure chocolade
nougatine
hazelnootjes
decoreer chocolaatjes

Oventemperatuur
Elektrische oven 160 °C

* teken op bakpapier 2 grote cirkels ik gebruik hiervoor een groot  dinerbord
*verwarm de oven voor op 120 grade
*klop de eiwitten stijf met een mixer
*voeg als het eiwit stijf begint te worden heel langzaam in een aantal delen de suiker toe
* klop het geheel verder stijf tot dat je de mengkom op zijn kop kunt houden en het er niet uitloopt
*voeg een handje nougatine toe en spatel deze door het beslag heen
*spuit het beslag op je bakpapier tot deze geheel gevuld is met een grote schijf schuim
*leg de schuimplakken in de oven en zet daarna de oven op 160 grade
*bak het schuim droog in 2 uur!

* smeer de schuimplakken in met chocolade
* breng een dikke laag slagroom aan op de onderste schuimplak en leg hier de andere met de chocolade laag boven op.
smeer alles netjes dicht met slagroom en decoreer de zeikant met nougatine.
*spuit mooie toefjes slagroom op je progrestaart en decoreer deze naar eigen keuzen af.

TIPS!:
-als je slagroom opklopt met poedersuiker word het minder zoet en blijft hij langer steviger..

- leg de progres aantal dagen in de diepvriezer hij is dan makelijker te snijden ontdooi hem circa 2 a 3 uur voor je hem wil serveren

2

Re: progres taart

hmmm lekker!
maar de vriezer in, gewoon met slagroom en al? doe je hem dan in een taartdoos of zo?
wordt het schuim dan niet nattig door de vrieskou?

3

Re: progres taart

Je hebt toch ook hazelnootschuimtaarten van maitre paul. Moet vast kunnen.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

4

Re: progres taart

als je progres helemaal gemaakt hebt met slagroom enz kun je hem gewoon invriezen..
gewoon in een geslote taartdoos kan geen enkel kwaad
doen ze bij vele bakkerijen ook..
wil je schuim los bewaren kun je deze het beste op een droge plek neer leggen...
dan kan dat ook geen enkele kwaad..

5

Re: progres taart

Oke, bedankt!

Re: progres taart

is 160 graden niet een beetje veel???

7

Re: progres taart

Ziet er lekker uit!

8

Re: progres taart

:9  :9  :9

9

Re: progres taart

Hey hallo,

dit recept is wel al bijna een jaar oud maar ik heb eigenlijk een vraag betreffende de tijd van diepvries!
Ik heb vorig jaar deze gemaakt voor een paar familieleden en we vonden hem zalig!
Nu zondag moet ik naar een familiefeest en ze vroegen me deze weer te maken (maar voor meer personen dan en ik heb eigenlijk niet veel tijd deze tegen het einde van de week te gaan maken. Dus stel ik me de vraag of ik deze morgen al kan gaan bakken en klaarmaken en deze dan dus langer in de diepvries te gaan bewaren! Ik zou die anders donderdag gebakken hebben (ten laatste) maar zou die nu maandag al willen bakken maar zou dat kwaad kunnen? Ik veronderstel als ik deze ook goed ga inpakken zoals hierboven vermeld dat dat hetzelfde blijft?
Iemand raad?

Fanny

10

Re: progres taart

Als hij eenmaal ingevroren is, gebeurt er vrijwel niets mee hoor, of je hem nu langer of korter in de vriezer bewaart. Gewoon goed inpakken.

Tieneke