1

Onderwerp: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

Ik zit er steeds vaker aan te denken om zelf te gaan proberen om reliëfmatten te maken, maar je stuit op lastige dingen zoals welk soort plastic, hoe dik?
Hoe krijg je het figuurtje in het plastic zodat het ook reliëf geeft, hoog is zeg maar. En als ik het uitsnijd, krijg ik dan wel de gewenste figuurtjes in het fondant/marsepein?
Noem maar op...
Heeft iemand het al eens geprobeerd?
Was er benieuwd naar, ik kan me niet voorstellen dat er onder onze creatievelingen geen zelfde gedachtes zijn voorgekomen, helemaal met al die mooie motieven inspiratie om ons heen.
Groetjes, Anuschka.

Re: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

Wow, lijkt me inderdaad een ambitieus plan! Tof als het zou lukken!
Er is wel een topic over reliefrollers: http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=137768 Misschien kun je daar iets mee?

Succes!

3

Re: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

Even op you tube kijken. Ik weet niet meer hoe die man zijn naam was maar hij laat duidelijk zien hoe je het moet doen. Succes!

4

Re: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

Thanx alvast! Dat topic over die rollers heb ik echt van gesmuld zogezegd...
Ik ga dat filmpje even zoeken...

Re: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

:)

6

Re: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

Debby111 weet jij toevallig hoe het filmpje heet?
Ik heb echt zoveel steekwoorden e.d. ingetypt in de zoekbalk van youtube, maar kan niks vinden wat er ook maar in de buurt komt...

7

Re: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

Ik heb op you tube in getikt zelf eetbare lacemallen maken en dan kom je bij siliconesandmore.com hoop dat je er iets aan heb!
Gr Debby

8

Re: Iemand ervaring met zelf reliëfmatten maken?

Dankje...ik heb ze gevonden...
Alleen hun doen het met siliconen en ik bedoel met plastic sheets... zoals die imprintmatten die je op het fondant/marsepein legt en erin drukt...
Ik denk nu dat de houten rollen zoals in dat eerder genoemde topic haalbaarder is..
We hebben als thuisbakkers helaas geen pers of iets om een leuk motiefje in een plastic sheet/vel te persen...