1

Onderwerp: Botercreme toeven....SOS!

Ik maak altijd de toeven op cupcakes op basis van slagroom. Want persoonlijk houd ik helemaal niet van botercreme.
Maar je raadt het al; ik mag ze maken voor iemand anders en degene wil perse botercreme toeven...
Dus,  wat adviseren jullie???
Iets wat dus echt wel lekker is......moet er zelf niet aan denken maar goed.

Alvast hartelijk dank voor de reacties!

Groetjes Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

2

Re: Botercreme toeven....SOS!

Meringue botercrème zonder twijfel vind ik dit de allerlekkerste! Maar je kunt ook mix gebruiken (ik gebruik dat nooit) tenminste dat kom ik vaker tegen als antwoord. Recept Meringue Botercrème staat hier tussen recepten!

3

Re: Botercreme toeven....SOS!

Ok, thanks.
En kan ik deze crème dan evt ook in het voren maken? Moet ze maandagochtend vroeg opspuiten dus zou handig zijn wanneer ik de crème zondagavond al zou kunnen maken.
En wel of niet in de koelkast bewaren?

Gr Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

4

Re: Botercreme toeven....SOS!

Ik vind de bc van mix lekkerder dan de MBC, maar van de MBC kun je wel veel mooiere toeven maken. Deze blijven ook steviger dan de toeven van bc van mix. Je kunt de bc al wel eerder maken, maar deze wordt dan wel hard in de koeling. Ik denk dat ik de cupcakes al de zondagavond zou opspuiten en in een doos koel weg zetten. Omdat het nu 's nachts toch niet warm is zou ik de cc's niet in de koeling zetten.

5

Re: Botercreme toeven....SOS!

Botercreme mixen met wat banketbakkersroom?

6

Re: Botercreme toeven....SOS!

Nou dames, ik heb toch maar even een proefbatch gemaakt. Eerlijk gezegd vind ik het maar een hoop gedoe voor iets wat nog steeds naar boter smaakt.....
Maar ja, de klant is koning. Heb nu even een paar cupcakes opgespoten en in een koele ruimte gezet. Kijken wat er gebeurd. Vind de creme namelijk niet echt heel stevig, dus even kijken of het niet gaat inzakken.

Denk dat ik het zo morgenochtend maar ga doen. Heb ook even gewogen hoeveel je nodig hebt voor een cakeje, dus weet nu ook precies hoeveel ik moet maken. Das ook wel weer handig.

Groetjes, Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

7

Re: Botercreme toeven....SOS!

Ik vind de mbc ook meer naar boter smaken dan de bc van mix, eerlijk gezegd... Wat voor boter gebruik je trouwens? Ik vond mijn mbc juist niet slap...

8

Re: Botercreme toeven....SOS!

Esther68 schreef:

Ik vind de mbc ook meer naar boter smaken dan de bc van mix, eerlijk gezegd... Wat voor boter gebruik je trouwens? Ik vond mijn mbc juist niet slap...

Ik heb ongezouten roomboter gebruikt.
Maar ben er inmiddels achter dat ik ook de verhouding 1:2:2 kan gebruiken voor toeven.

Iemand ervaring mee?

En de Italiaanse MBCreme is een optie maar heb geen thermometer dus dat wordt lastig.

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

9

Re: Botercreme toeven....SOS!

Ik vind de mbc juist wel erg lekker!
Moet wel zeggen dat ik er altijd een smaakje aan toe voeg,  gesmolten witte chocolade bv  :9

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

10

Re: Botercreme toeven....SOS!

is het nog gelukt?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl