601

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

TinekeBos schreef:

Hallo,

Ik vul mijn taarten altijd 3 laags. Hier doe ik eigenlijk altijd 'vers' fruit bij. Voorbeelden zijn;
- frambozen bavarois, witte chocolade botercreme, frambozen jam met verse frambozen.
- aardbeien bavarois, nutella, banketbakkersroom met aardbeien+jam.
- witte chocolade bavarois, botercreme met jam (framboos combineert goed), vers fruit.

Voorheen gebruikte ik ook veel lemoncurt omdat het frisse hiervan goed smaakt met het zoete van
de rest van de taart. Maar ik heb hier geen recepten meer van in mijn hoofd.
Nu voor twee taarten nieuwe combi's aan het bedenken.

Het lukt me helaas nog niet om foto's te posten. (al jaren niet eigenlijk, en dan ben ik best handig met computers)

Heb je een recept voor de witte chocolade bavarois en de witte chocolade botercrème? Hoe maak jij de botercrème met jam?
Alvast bedankt.

602

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Halootjes!!

Ik zit met veel interesse de hele lijst door te lezen en was benieuwd naar wat jullie vinden van de combinatie Mokka crème met Frosties in melkchocolade smelten??

Ik ga zondag een taart voor mijn jongste zoon maken (wordt dan 2) en dacht om ieder tegemoet te komen ;)

603

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Halootjes!!

Ik zit met veel interesse de hele lijst door te lezen en was benieuwd naar wat jullie vinden van de combinatie Mokka crème met Frosties in melkchocolade smelten??

Ik ga zondag een taart voor mijn jongste zoon maken (wordt dan 2) en dacht om ieder tegemoet te komen ;)

604

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Lizetje schreef:
TinekeBos schreef:

Hallo,

Ik vul mijn taarten altijd 3 laags. Hier doe ik eigenlijk altijd 'vers' fruit bij. Voorbeelden zijn;
- frambozen bavarois, witte chocolade botercreme, frambozen jam met verse frambozen.
- aardbeien bavarois, nutella, banketbakkersroom met aardbeien+jam.
- witte chocolade bavarois, botercreme met jam (framboos combineert goed), vers fruit.

Voorheen gebruikte ik ook veel lemoncurt omdat het frisse hiervan goed smaakt met het zoete van
de rest van de taart. Maar ik heb hier geen recepten meer van in mijn hoofd.
Nu voor twee taarten nieuwe combi's aan het bedenken.

Het lukt me helaas nog niet om foto's te posten. (al jaren niet eigenlijk, en dan ben ik best handig met computers)

Heb je een recept voor de witte chocolade bavarois en de witte chocolade botercrème? Hoe maak jij de botercrème met jam?
Alvast bedankt.

Hoi Lizetje,
Ik bestel eerlijk gezegd de witte chocolade bavarois op bakzolder.nl, als deze af is schep ik er snel nog extra gesmolten witte chocolade door, witte chocolade pasta smelten en erover heen gieten kan ook. Voor de botercreme smelt ik (op één recept 3 repen) witte chocolade en die meng ik er doorheen. Ook dit kan met witte pasta (van de AH trouwens), maar vind ik minder naar witte chocolade smaken.
Heerlijk heerlijk, straks nog van de botercreme smullen:D

605

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

judit schreef:

Halootjes!!

Ik zit met veel interesse de hele lijst door te lezen en was benieuwd naar wat jullie vinden van de combinatie Mokka crème met Frosties in melkchocolade smelten??

Ik ga zondag een taart voor mijn jongste zoon maken (wordt dan 2) en dacht om ieder tegemoet te komen ;)

Hoi Judit,
Ikzelf zou dan eerder voor pure chocolade gaan, mede omdat mokka en melk allebei zachte smaken zijn die samen dan een beetje half half smaken.
één van die twee mag best een beetje afsteken.
Houden je kinderen van Mokka, dan is dit als vulling prima natuurlijk, ik kies echter altijd voor zoete en fruitige smaken voor kinderen, vers fruit e.d.
Maar als je kinderen hiervan houden dan lijkt het me heerlijk!

606

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

TinekeBos schreef:
Lizetje schreef:
TinekeBos schreef:

Hallo,

Ik vul mijn taarten altijd 3 laags. Hier doe ik eigenlijk altijd 'vers' fruit bij. Voorbeelden zijn;
- frambozen bavarois, witte chocolade botercreme, frambozen jam met verse frambozen.
- aardbeien bavarois, nutella, banketbakkersroom met aardbeien+jam.
- witte chocolade bavarois, botercreme met jam (framboos combineert goed), vers fruit.

Voorheen gebruikte ik ook veel lemoncurt omdat het frisse hiervan goed smaakt met het zoete van
de rest van de taart. Maar ik heb hier geen recepten meer van in mijn hoofd.
Nu voor twee taarten nieuwe combi's aan het bedenken.

Het lukt me helaas nog niet om foto's te posten. (al jaren niet eigenlijk, en dan ben ik best handig met computers)


Heb je een recept voor de witte chocolade bavarois en de witte chocolade botercrème? Hoe maak jij de botercrème met jam?
Alvast bedankt.

Hoi Lizetje,
Ik bestel eerlijk gezegd de witte chocolade bavarois op bakzolder.nl, als deze af is schep ik er snel nog extra gesmolten witte chocolade door, witte chocolade pasta smelten en erover heen gieten kan ook. Voor de botercreme smelt ik (op één recept 3 repen) witte chocolade en die meng ik er doorheen. Ook dit kan met witte pasta (van de AH trouwens), maar vind ik minder naar witte chocolade smaken.
Heerlijk heerlijk, straks nog van de botercreme smullen:D

Hallo Tineke,

En ik ben benieuwd naar jouw recept voor botercrème. Kun je mij dat ook doorgeven?

607

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hoi Lizetje,
Mijn botercreme maak ik met botercreme mix van bakzolder.nl of één van de andere merken. Daar voeg ik altijd meer boter aan toe, en in dit geval (bij de witte chocolade botercreme) gesmolten witte chocolade. Bij warm weer gebruik ik soms crisco. Dit smelt namelijk niet!
Het kan ook met witte chocolade pasta, maar dan wordt de botercreme nog machtiger.

Succes  ;)

608

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

hooi lieve medebakkers/baksters!!!

ik heb even een vraag misschien is deze combinatie al voorbij gekomen maar dan heb ik eroverheen gelezen hoogstwaarschijnlijk!!

voor mijn opleiding moet ik een desserttaart maken en nu had ik een combinatie van
Kers
Groene appel (granny's)
Chocolade

in gedachte, de kers en chocolade gaat perfect (klassieke combo) maar nu twijfel ik of hier de granny wel bij zou kunnen passen!

als ik een beetje zoetere kersen zou nemen heb je zoet,zuur,bitter!

Hoe denken jullie over deze combinatie!!
alvast bedankt!!!

609

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Vraagje
welke vullingen passen er het beste bij een koffiebiscuit/cake??
Alvast bedankt voor uw reactie!!

610

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Vraagje
welke vullingen passen er het beste bij een koffiebiscuit/cake??
Alvast bedankt voor uw reactie!!

611

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Goedenavond!

ik heb even een vraagje! ik heb laatst de 'gemarmerde mango yoghurttaart' gemaakt uit het boek van Rudolph van Veen, iemand die hem ook al een keertje heeft gemaakt? maar nu komt het, nu is het niet meer helemaal de tijd van de mango's.. maar, kan je ook van die bakken fruit purree gebruiken? als jullie snappen wat ik bedoel.. ? maar als dat niet gaat lukken ga ik het gewoon met ander fruit proberen bijvoorbeeld bosbessen!  ;)

612

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Goedenavond!

ik heb even een vraagje! ik heb laatst de 'gemarmerde mango yoghurttaart' gemaakt uit het boek van Rudolph van Veen, iemand die hem ook al een keertje heeft gemaakt? maar nu komt het, nu is het niet meer helemaal de tijd van de mango's.. maar, kan je ook van die bakken fruit purree gebruiken? als jullie snappen wat ik bedoel.. ? maar als dat niet gaat lukken ga ik het gewoon met ander fruit proberen bijvoorbeeld bosbessen!  ;)

613

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Goedenavond!

ik heb even een vraagje! ik heb laatst de 'gemarmerde mango yoghurttaart' gemaakt uit het boek van Rudolph van Veen, iemand die hem ook al een keertje heeft gemaakt? maar nu komt het, nu is het niet meer helemaal de tijd van de mango's.. maar, kan je ook van die bakken fruit purree gebruiken? als jullie snappen wat ik bedoel.. ? maar als dat niet gaat lukken ga ik het gewoon met ander fruit proberen bijvoorbeeld bosbessen!  ;)

614

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Oeps iets te vaak geplaatst, sorryy..  :o

615

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Deze combi had ik laatst in een bruidstaart errug lekker....
Cake met 2 lagen werthersechte vulling... 1 laag champagne botercreme, afgesmeerd met witte chocolade ganache mjammmmmmie  :p

616

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Waar kan ik de recepten terugvinden van deze heerlijke vullingen?

617

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ben gevraagd om een chocolabiscuit met kersenvulling te maken en zoek hier nog een lekkere smaak voor de botercreme bij. Zodoende op dit topic beland. WoW wat een hoop combi's. Wat zal ik doen? Gele room? Of bokkenpootjescreme?

Zelf ook nog een combi. Weet niet of deze er al tussen staat
Vanille biscuit met salted caramel en zelfgemaakte appeltaart vulling (geraspte grannies gesmoord in roomboter met bruine suiker, kaneel en wat nootmuskaat)
Super lekker.

618

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Chocoladebiscuit met kersenvulling gaat heel goed met witte ganache of wittechocobotercrème. Jummmm.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

619

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Dank Yvette, dat klinkt heel goed. Wordt het dan niet te zwaar?
Een witte chocolade meringue botercreme zou idd wel heel mooi passen. En is wat luchtiger dan standaard botercreme.
Hoewel ik ook wel warm loop voor bokkenpootjes crème (nooit gemaakt vandaar :-) )

620

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Zwaar ligt aan je smaak. Hier maak ik ze er erg blij mee terwijl een ander het misschien weer te veel chocola vindt. Maar een lekker luchtige botercrème scheelt ook al.
Bokkepootjescrème gaat hier zonder een andere vulling, die is van zichzelf al lekker genoeg. :9

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

621 Laatst bewerkt door yammy (27-11-2016 16:18)

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

ik heb zonet een taart gemaakt met witte chocolademousse gemengd met oreo-kruimels en een tweede laag met kersen taartvulling van hak. Ik bedacht me natuurlijk later dat die koekkruimels wel zacht zijn als de taart gegeten wordt maar ja, smaken zal ie wel. En ik zag dat ie ook niet meer helemaal recht was maar waarschijnlijk zien ze dat niet eens zo weinig is het en zo ja, jammer dan volgende keer beter.
Ik heb trouwens vorige keer een bokkepootjesvulling gemaakt, dat klinkt zo lekker, is t ook wel maar ik had niet echt zoiets van: heej, ik proef bokkepootjes. Vond ik wel jammer, volgende keer misschien wat amandelessence ofzo erdoor?

622

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Als jullie de after eight smaak willen maken  doen jullie die dan laten smelten en dan door botercreme roeren
?