1

Onderwerp: Bewaren na decoreren

Hallo allen, ik ben hier nieuw en ga deze week een taart voor de verjaardag van mijn zoontje maken. Maar hierbij heb ik een vraag, de taart wordt zaterdag gebruikt en wil deze eerder maken om tijd te besparen. De vulling wordt jam en slagroom. Kan ik deze afgemaakte taart 2dagen bewaren? Ik durf het niet in de vriezer te doen. Of is het niet verstandig om het bijvoorbeeld donderdag al af te hebben? Ik wil dinsdagavond de biscuit bakken woensdagavond vullen en afsmeren en donderdag bekleden. Maar de vraag kan dit en kan het 2dagen in de koelkast bekleed en al bewaren?

Alvast bedankt.

2

Re: Bewaren na decoreren

Slagroom zou ik niet eerder dan een dag van tevoren doen. Al moet ik zeggen dat ik de aangevette slagroom (zie recepten) voor eigen gebruik ook nog wel eens twee dagen van tevoren vul, maar dan wel pas in de avond. Scheelt weer een paar uur  ;) . Ik heb ook het idee dat de aangevette slagroom net wat langer goed blijft. Wanneer ik een taart heb die gevuld is met room (slagroom, banketbakkersroom) zorg ik altijd wel dat de decoraties niet te moeilijk zijn en/of al gemaakt heb.

3

Re: Bewaren na decoreren

Bedankt voor je antwoord. Is het dan verstandig een andere vulling te gebruiken of maakt dat niet uit?

4

Re: Bewaren na decoreren

Als je hem woensdagavond bekleedt en pas zaterdag gaat opeten, is dat al drie dagen...
Ik zou een andere vulling kiezen.

5

Re: Bewaren na decoreren

Welkom op het forum =D

ik zou ook voor een andere vulling gaan , drie dagen is wel lang.

heel veel bak plezier en een gezellige dag :)

6

Re: Bewaren na decoreren

Wat is jullie advies voor vulling? Een beetje makkelijk te maken vulling? Dank jullie wel

7

Re: Bewaren na decoreren

Ik vul meestal met een crème (mix van FunCakes). Maar dan ook max 2 dagen van tevoren.

8

Re: Bewaren na decoreren

Als ik slagroom gebruik dan doe ik het met houdbare en dat werkt ook goed en dat hoeft niet eens in de koelkast. Het word in de winkels verkocht in het schap bij de Koffiemelk.

9

Re: Bewaren na decoreren

debby111 schreef:

Als ik slagroom gebruik dan doe ik het met houdbare en dat werkt ook goed en dat hoeft niet eens in de koelkast. Het word in de winkels verkocht in het schap bij de Koffiemelk.

Na opening moet deze ook in de koelkast bewaard worden, net als houdbare melk. Mij lukt het trouwens niet om met houdbare slagroom stevige slagroom te krijgen  :s

10

Re: Bewaren na decoreren

Dan ben je wel echt een ouwe taart aan het eten hoor... Dinsdag bakken en zaterdag pas eten...
Ik zou het biscuit bakken wanneer je tijd hebt, in een pedaalemmerzak in de vriezer doen.
Vrijdagochtend uit de vriezer halen, vullen en bekleden. Gewoon slagroom gebruik ik nooit. Banketbakkersroom is lekker, zwitserse room nog veel lekkerder.

En inderdaad debby111, die slagroom moet je wel gewoon in de koelkast bewaren hoor! Voor het mixen moet ie goed koud zijn, anders wordt hij nooit stijf. En als de slagroom goed is moet het gewoon de koelkast in!

11

Re: Bewaren na decoreren

Ik heb het vandaag ook weer gebruikt geen problemen mee om het goed stijf opgeklopt te krijgen. En tuurlijk na het maken gaat mijn taartje de koelkast in maar het is wel langer houdbaar dan gewone slagroom.

12

Re: Bewaren na decoreren

Wanneer het afgesloten in het pakje zit is het best lang houdbaar maar wanneer je het uit het pakje haalt en gaat mixen stel je het gewoon bloot aan bacteriën e.d., door de kom, mixer en lucht.  Dus dan is de slagroom echt geen 6 dagen houdbaar  :nooo:  :s !!  Als jij het risico wil lopen, prima maar we geven je het alleen mee dat het not done is. Daarbij droogt je taart ook gewoon langzaam uit, de koelkast onttrekt ook vocht aan het geheel. Maar ja, dat is mijn mening.

Succes met maken en wel showen hè!  :thumb:

Groetjes Kirsten