1

Onderwerp: Kitchenaid....maar welke?????

Ik ben aan het sparen voor een Kitchenaid standmixer, maar nu zat ik eens op het net rond te keuzen, en zijn er zoveel verschillende .....

Welke hebben jullie?? Willen jullie ervaringen met mij delen, en waar moet ik op letten??

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

2

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Het ligt eraan wat je er mee wilt doen, Kitchenaid is niet zalig makend... Ik had ook het plan er een te kopen maar na veel tips en ervaringen van gebruikers kies ik er toch niet voor. Ik wil ook graag deeg kunnen kneden voor brood en daar is een "normale" Kitchenaid echt te licht voor. Ik ben aan het kijken naar een Bear Teddy Varimixer, ik heb daar op een workshop deeg mee gekneed en die werkt super! En qua prijs scheel het niet zo heel veel. Bij Beko is deze nu in de aanbieding ex BTW

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

3

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Bedankt, maar ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die er wel eentje hebben

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb een Artisan en ben er nog bij elke taart heel blij mee. Heb 'm nu twee jaar denk ik. Misschien zelfs al drie.
Volgens mij heb je de classic (lichter, kleinere kom dan de Artisan) en die waar de kom van omhoog gaat. Die zijn heel groot. De rest is volgens mij kleur en assecoires. Maar ik kan mij vergissen.
Ik vind de Artisan ideaal qua grootte van de kom.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb een classic (al zeker 10 jaar) en een artisan (2 jaar).
Over beide ben ik zeer tevreden ik heb ook bijna alle accessoires en gebruik ze heel vaak!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

6

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb de artisan, maar deze nog niet gebruikt... :o
(Lang verhaal :D )

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb een professional ( waarbij je de kom omhoog doet) en ben er nog elke taart blij mee! Rond sinterklaas vaak gebruikt om mijn speculaasdeeg in te maken en ook dat gaat prima! Zelfs mijn gehakt kneed ik erin...ik heb vaak niet zoveel kracht in mijn handen. Brooddeeg heb ik nog niet geprobeed maar ziu ook moeten kunnen met een speciale haak ( die ik dan net weer niet heb).
Hij kan biscuitmix tot ongeveen 10 eieren aan dus lekker groot!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

8

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Butzies, die haak is zeker een aanrader, ik gebruik die met de Kenwood Patissier, geweldig deeg.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

9

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Lees even mee.... Ik wil de mixer die het minste lawaai maakt. Volgens de test van de consumentenbond steekt de Kitchenaid Artisan hier met kop en schouders bovenuit???

10

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb de KA pro( met lift) en die maakt niet zoveel herrie, kan ook goed broodbeleg en pasta deeg aan.
Ik ben er nog  elke dag blij mee
Maak er alleen geen gum paste in. Dat gaat niet goed( weet ik uit ervaring)

11

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Tja, wat is stil?  De Artisan hoor je echt wel, zeker op volle snelheid). Maar de tv is nog te volgen als ik 'm aan heb staan (open keuken) en dat was met mijn handmixer wel anders!
OP de lagere standen vind ik m wel heel stil.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

12 Laatst bewerkt door cupncakes (19-02-2015 12:41)

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb een kenwood patissier een kenwood premier chef en een kitchenaid professional 6Quaters (dat is de grote van de kom). De beste vind ik nog steeds de patissier omdat hij het minst geluid maakt en hij heeft een goede prijs kwaliteit verhouding. Alleen is de kom erg klein. Vandaar ook de aanschaf van de kitchenaid. Daar kan gewoon veel meer in, maar ik heb als bijnaam "the beast" ervoor aangezien het zoveel herrie maakt.. je hoeft niet aan een gesprek te beginnen of de radio aan te zetten. Hij kan natuurlijk wel meer toeren maken dus je beslag is veel luchtiger dan bij de patissier. De kenwood premier chef heb ik aangeschaft omdat de patissier me 1 van deze dagen kan verlaten aangezien hij al 6 jaar mee draait. Ik ben wel het minst tevreden over de kenwood premier chef omdat hij meer herrie maakt dan de kitchenaid als je voorbij mijn huis loopt hoor je hem buiten nog gillen en ik moet continu de kom goed schrapen zodat alles wordt gemixed. Ohja en ik heb het over het geluidsniveau van de mixers als je op de hoogste stand mixt.

Cup'n'Cakes The way to celebrate! Website: www.cupncakes.net Facebook: www.facebook.com/cupncakes

13

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik ben mij nu aan het oriënteren omdat mijn huidige machine nu ook de geest heeft gegeven....ik hoor ook veel,goede dingen over Kenwood, wie heeft deze?

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

14

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb de Kmix van kenwood nu een jaar of 3 en ben er nog steeds elke dag super blij mee.  Hij is zeker niet geruisloos maar welke machine is dat wel,  het ligt er zeker aan op welke snelheid hij aan het werk is.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

15

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb de KA artisan en de Kenwood Patissier. De KA is wat stiller dan de Kennie, maar beiden zijn qua geluid wat mij betreft prima (ook in een open keuken). Voor een biscuit is de KA sneller dan de Kennie. En de Kennie "zoekt" nogal naar het juiste toerental. Mijn voorkeur voor het bakken ligt bij de KA, maar als tweede machine erbij ben ik heel tevreden met de Kennie. (maar misschien ben ik ook gewoon verpest door mn KA  :+ )

16

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Oké, de kogel is door de kerk...na een halve nacht recensies lezen op het net en ervaringen doorspitten van gebruikers van beide machines tegelijk heb ik vandaag bij de Sligro de Kmix in zwart besteld samen met nog een losse handmixer, beiden waren ook nog in de aanbieding.
Zodra mijn oude machine terug is van de reparateur want hierop zit vijf jaar garantie, gaat die de verkoop,in, is prima voor iemand die start of niet zo veel bakt, maar voor mij is dit net een stapje meer

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

17

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Tigrasas schreef:

Oké, de kogel is door de kerk...na een halve nacht recensies lezen op het net en ervaringen doorspitten van gebruikers van beide machines tegelijk heb ik vandaag bij de Sligro de Kmix in zwart besteld samen met nog een losse handmixer, beiden waren ook nog in de aanbieding.
Zodra mijn oude machine terug is van de reparateur want hierop zit vijf jaar garantie, gaat die de verkoop,in, is prima voor iemand die start of niet zo veel bakt, maar voor mij is dit net een stapje meer

Gefeliciteerd met je aankoop,  ik heb ook de zwarte.  Je gaat er geen spijt van krijgen, en fijn dat ie ook nog in de aanbieding was.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

18

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Wauw, super leuk en gefeliciteerd :lol:

19

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben aan het sparen, zal wel eind van dit jaar worden. maar begrijp ik dat een Kmix een Kenwood is?

20

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ja, klopt!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb de heavy duty, echt super ding. En regelmatig in aanbieding bij groothandel.

22

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Even nieuwsgierig,  heb je hem al en hoe bevalt hij?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

23

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Ik heb hem gisteren opgehaald, had de zwarte besteld en dat duurde even......
Ik heb hem nog niet gebruikt maar wel even leeg getest, ik kan als hij full speed draait gewoon een gesprek ernaast voeren, dus dat is al winst. In het weekend ga ik hem uitproberen.
Ik ben ook echt weg van het design, en de handmixer is ook geweldig!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

24

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Vandaag gebruikt, volle bak biscuit en full speed en geen opstijgend vliegtuig meer in de keuken, biscuit is helft hoger dan normaal uit de vorm gekomen ook nog.......ikkuh ZOOOOOO blij!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

25

Re: Kitchenaid....maar welke?????

Tigrasas schreef:

Vandaag gebruikt, volle bak biscuit en full speed en geen opstijgend vliegtuig meer in de keuken, biscuit is helft hoger dan normaal uit de vorm gekomen ook nog.......ikkuh ZOOOOOO blij!

YEAH wat fijn dat ie zo z'n best heeft gedaan,  en dat jij ZOOOOOO blij bent :Y

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby