1

Onderwerp: Help! Kenwood-probleempje

Heeft iemand misschien tips voor me? Ik heb sinds een week de kenwood kmix 50. Nu doet ie niet helemaal wat ik wil, maar misschien doe ik wel iets fout...  :o (of ben ik te veeleisend  O-) )

Pizzadeeg: hij pakt lang niet alle ingredienten, het meel blijft langs de randen hangen. Nu ik meerdere keren met de spatel er doorheen ben gegaan pakt hij wel alles, maar ik krijg een soort van klonterig deeg, niet een mooie bol zoals je met de hand zou krijgen. Iemand tips? Of hoort dit zo?
Cakebeslag: de grote garde gebruikt, maar ook hier moest ik een paar keer de spatel gebruiken omdat het anders geen mooi beslag werd. Na een paar keer spatelen kreeg ik wel een mooi beslag. Hoort dit zo?

En vanaf welke hoeveelheden kan ik bijvoorbeeld slagroom kloppen?

Re: Help! Kenwood-probleempje

Hoi,

Heb je al in het boekje gekeken naar de tips en trucs? Daar heb je heel veel aan. Ik herken het wel van de spatel die je langs de randen moet halen. Als je kom niet diep genoeg is, dan heb je dat. Dat is bij de kenwood bij de zwaardere machines niet zo.

Ook je vraag over slagroom kloppen staat volgens mij in het boekje.

3

Re: Help! Kenwood-probleempje

Misschien even de kop van je mixer controleren en bijstellen? Een muntje van 5 eurocent moet meedraaien met de klopper  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Re: Help! Kenwood-probleempje

Thanks voor de tips!