1

Onderwerp: bewaren

Hoe kan ik het beste fondant en of marsepein bewaren?

Re: bewaren

Hoi,

Vacuüm verpakt is het beste zo houd je ze beiden heel lang houdbaar tot aan de THT datum. Voor eigen gebruik kun je het iets langer dan de thtdatum gebruiken, voor opdrachten natuurlijk niet.
Maar als je dat niet hebt is een goed afgesloten diepvrieszak ook prima, liever geen boterhamzakje want daar zit lucht in.
Daarna verpakken in een goed afgesloten plastic bak en wegzetten in een kast, nooit in de koelkast bewaren (vanwege het vocht).

3

Re: bewaren

oke dank je wel! Ik zou het wel graag vacuüm willen verpakken maar zou niet weten hoe....
ik ga maar voor optie 2, diepvrieszakje en daarna plastic bakje

4

Re: bewaren

Ik draai het altijd in huishoudfolie (strak, zonder lucht er tussen) en doe het vervolgens in een afgesloten plastic bak. Gaat prima.

liever geen boterhamzakje want daar zit lucht in

Die snap ik niet Saskia... Waarom zit er in een boterhamzakje lucht en in een diepvrieszakje niet? Het enige verschil is toch dat het materiaal bestand is tegen invriezen? Of bedoel je een ziplock bag waar je de lucht uit kunt duwen?

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

5

Re: bewaren

Boterhamzakjes zijn licht poreus, dat is denk ik wat Saskia bedoelt.

Het antwoord op deze vraag staat trouwens bij de FAQ's: http://www.deleukstetaarten.nl/faq/alge … rolfondant