1

Onderwerp: Eieren inslaan????

Wat doen jullie??? Nu het derde geval van de vogelgriep,is geconstateerd en er een vervoersverbod is voor eieren en alles wat met kip te maken heeft, dreigt er een te kort en mijn agenda voor December  is behoorlijk vol.

Inslaan of niet???

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Eieren inslaan????

Hoi,

Nee hoor, ik niet, er zit ook een tht datum op eieren.

Re: Eieren inslaan????

Eieren kan je een jaar lang koel (niet in de koelkast) bewaren, regelmatig omdraaien maar zolang de schalen helemaal heel zijn is er niets aan de hand.

Groetjes Kirsten

4

Re: Eieren inslaan????

Ja, ik weet dat er een tht datum is, maar dat is omdat de wet het voorschrijft, ze zijn veel langer goed inderdaad.
Als je niet inslaat, hoe ga je san je biscuits bakken??

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Re: Eieren inslaan????

bakmijntaart schreef:

Eieren kan je een jaar lang koel (niet in de koelkast) bewaren, regelmatig omdraaien maar zolang de schalen helemaal heel zijn is er niets aan de hand.

Oeps, volgens mij ook gemeld ipv berichtje neergezet...sorry beheer!

Maar goed, hoe doe je dat in de zomer, koel bewaren? Nergens is het dan echt/lekker/goed koel, anders dan in de koelkast. In de winter is dat niet zo moeilijk, dan is het in de schuur/buiten de koelkast vaak kouder dan in de koelkast......

Re: Eieren inslaan????

Gewoon het koelste plekje in je huis voor de zomer of wel in de koelkast in de zomer. Heb het gehoord op de Taart & Trends afgelopen keer met een workshop.

Groetjes Kirsten

7

Re: Eieren inslaan????

Dank jullie wel, maar het doel van mijn topic wordt een beetje "mishandeld" nu, de vraag is, wie slaat er nu eieren in??

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

8

Re: Eieren inslaan????

Ga ze niet echt inslaan, heb gisteren wel een pakje extra meegenomen. is het op.. dan is het op..

Neem ook eens een kijkje op:https://www.facebook.com/Manoa-taarten

9 Laatst bewerkt door Carien (22-11-2014 19:38)

Re: Eieren inslaan????

wat heb je eraan als je weet dat 4 het wel doen en 5 niet?? Ga op je eigen gevoel af  :)

Zoals ik het lees, ben jij ongerust dat je zonder eieren komt te zitten... nou inslaan voor de komende 2 weken dan dus  :)  Baat 't niet, schaadt 't niet ;)

Offf... je koopt een stel kippen, probleem opgelost  *D  :Y
(ga ik er wel even vanuit dat je niet op een flat woont, want dan wordt 't wat erg :s  :/ ....  ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

10 Laatst bewerkt door cakebym (22-11-2014 20:57)

Re: Eieren inslaan????

Offf... je koopt een stel kippen, probleem opgelost

Kan niet, want die mag je niet vervoeren :D

On-topic: nee, ik ga geen eieren inslaan. Ik zie wel. Maar nu heb ik voorlopig ook geen opdrachten staan, ga hooguit voor mezelf bakken.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

Re: Eieren inslaan????

ja, da's waar Cakebym....

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12

Re: Eieren inslaan????

Ik heb altijd een voorraad van 20 eieren of zo, maar ga niet extra inslaan. Ik heb geen bedrijf dus ben niet echt afhankelijk van de eieren. Heb nog wel een paar opdrachten staan komende maand, maar als er geen eieren zijn, zal ik deze moeten annuleren, ben ik bang..

13

Re: Eieren inslaan????

Ik heb ook geen bedrijf maar wel veel vrienden en familie waar ik dingen voor maak, de eieren waren bij de jumbo gisteren al uitverkocht.... Ga toch maar wat extra halen zodra het is aangevuld.

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

14

Re: Eieren inslaan????

ik heb al bedacht als het echt problematisch word om alvast te bakken en maar in te vriezen. Heb ook nog wat opdrachten staan en wil al die kindjes(inclusief mijn eigen dochter) niet teleurstellen met hun verjaardag.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

15

Re: Eieren inslaan????

inderdaad, dat is ook nog een optie ja!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

16 Laatst bewerkt door saskiahuisman (19-12-2014 08:13)

Re: Eieren inslaan????

bakmijntaart schreef:

Eieren kan je een jaar lang koel (niet in de koelkast) bewaren, regelmatig omdraaien maar zolang de schalen helemaal heel zijn is er niets aan de hand.

Lees je deze link even over eieren bewaren omdat je eieren wel degelijk in de koelkast moet bewaren:
http://www.voedingscentrum.nl/nl/thema- … wwodtL4AQQ