1

Onderwerp: Fondant Satin Ice plakt

Hallo,

Ik heb een emmertje Satin Ice fondant gekocht en heb hem al twee keer gebruikt, alhoewel deze fondant makkelijk uitrolt vind ik dat hij heel erg plakt als mijn taart bekleed is.
Ik kleur hem wel zelf en het tylose toegevoegd zodat hij minder zou plakken en de kleur goed zou opgenomen worden.  Als ik mijn taart bekleed heb dan plakt hij zo erg dat ik mijn smoother niet kan gebruiken want dat maakt vlekken en hij plakt eraan.

Hebben jullie ervaring met Satin Ice die jullie zelf kleuren?

Ik doe duidelijk iets nog niet goed   :s

Groetjes

2

Re: Fondant Satin Ice plakt

Ik vond het ook, ik heb de buttercream variant, heerlijk maar wel heel zacht. Ik heb het laatst een uurtje op mijn aanrecht laten liggen. Toen was het voldoende ingedroogd om door te kneden en precies goed te zijn. Je kunt het ook half of half met marsepein kneden, dat doe ik meestal. Marsefond krijg je dan: lekker en soepel.

Tieneke

3

Re: Fondant Satin Ice plakt

Bedankt voor de tip maar marsepein lust ik helaas niet.  Ik kleur hem een paar dagen op voorhand en laat hem rusten tot vlak voor ik hem ga gebruiken.  Misschien ligt het gewoon aan het merk, maar had deze eens besteld omdat ik gelezen had dat hij door de professionals gebruikt wordt.  En ik de funcakes na alle negatieve publiciteit niet meer durfde te bestellen.  Misschien toch eens veranderen van merk... :think:

4

Re: Fondant Satin Ice plakt

Het is prima mooi dun uit te rollen en de smaak is prima maar ook ik ben niet zo'n fan van SatinIce.... mij (ook) te slap en plakkerig  :/
Inderdaad is het ook hier beter als ik het gewoon even aan de lucht laat drogen  :y
Mengen met een ander (steviger) fondant is ook een optie! Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: Fondant Satin Ice plakt

Bedankt voor de tip, ik zal hetgeen ik nog heb mengen met andere fondant.  Zou zonde zijn om weg te gooien.

De smaak vind ik ook lekker maar ik ga de volgende keer toch iets anders bestellen