26

Re: Ready to roll icing?

Haha die grote lijkt wel gemarteld. Ben bang dat ik hm niet goed kan snijden, dat ie aan de zijkanten afbrokkelt.

Verwacht niet veel van het eindresultaat haha het wordt een simpele taart (tenminste als het bekleden lukt). Ik wilde een klein kubus op de ronde taart plaatsen, mr had geen kleine bakvorm, vandaar die vierkante, die ga ik bijsnijden. Verder wil ik een tekstje "Welkom thuis" erop zetten, mr heb helaas geen letteruistekers. Heb daarom decoratiestiften v dr oetker gekocht, zodat ik het erop kan schrijven. Ik zag dat het gebruikt werd bij cupcakes, ga ervan uit dat het ook op fondant kan.

Maar wat een werk allemaal, vergt heel wat geduld hihi

Is het bij jou nog gelukt met je orchidee?

27

Re: Ready to roll icing?

Mijn orchidee ligt in de prullenbak, haha ach 2 rozen en een calla zijn wel gelukt.

Ja hoor die stiften kan je ook op fondant gebruiken. Klinkt leuk een welkom thuis taartje. Hij is al met liefde gemaakt dus dat kan niet stuk.
Bij taarten maken is geduld hebben een hele goede eigenschap.

Groetjes Kirsten

28

Re: Ready to roll icing?

Poeh, de taarten zijn gevuld en afgesmeerd en ik heb nu al flinke rugpijn haha. Heb nu geen tijd meer om et in de koeling te plaatsen, dus zal hm zo bekleden.

http://i62.tinypic.com/511zzl.jpg

Die vierkant heb ik ietsjes verkleind, mr et is toch wat groter dan ik gedachten had. Kan ik die kleine taart zonder pilaren op de grote taart plaatsen of bestaat de kans dat het instort?

Hahaha het scheelde weinig of mijn taart had jouw orchidee ook gevolgd hihi

29

Re: Ready to roll icing?

Hahaha, geef de moed niet op, hij is te goed voor de prullenbak! Aan het formaat van de vierkante taart te zien heb je wel wat ondersteuning nodig anders stort de onderste wel in ja. 5 stokjes zijn genoeg om geheel te ondersteunen, 4 op de hoeken en 1 in het midden.

Ik volg je voortgang!  :thumb:

Groetjes Kirsten

30

Re: Ready to roll icing?

Ik weet nie of k rietjes in huis heb, moet zo nog ff goed kijken. Of kan ik ook wat anders gebruiken?

31

Re: Ready to roll icing?

sateprikkers 3 bij elkaar, cakepopstokjes, kitkat zijn een paar ideetjes

Groetjes Kirsten

32

Re: Ready to roll icing?

Thnx, dat worden dan sateprikkers! Keek net al rond wat k zou kunnen gebruiken, kreeg stokjes v oorwatjes op et oog, zou dat evt ook kunnen?

De taarten zijn bekleed pff, ben vaak opnieuw begonnnn met uitrollen door scheurtjes die ik kreeg.

http://i60.tinypic.com/97p3b4.jpg

Die grote heeft een scheur aan de zijkant, dat wordt de achrerkant. Heb et nu id koeling gestopt, begon al beetje te smelten.

33

Re: Ready to roll icing?

Nou, daar zitten altijd nog pluisjes aan van het watje, niet zo prettig hahaha. zou het dan maar bij sateprikkers houden, wel even opletten dat ze geen splintertjes hebben.

Het bekleden heb je voor een eerste keer al netjes gedaan, die scheur wordt een mooie achterkant. Lang genoeg kneden zodat het soepeler wordt en niet te dun uitrollen is de truc.

Looking good so far!

Groetjes Kirsten

34

Re: Ready to roll icing?

Haha ik bedoelde zonder de pluisjes.
Weet niet of ik zo weer verder ga of morgenochtend de laatste puntjes op de i zet.
Nogmaals ontzettend voor al je hulp, zonder jou had ik een hemataart hihi

35

Re: Ready to roll icing?

Lekker laten rusten in de koelkast en morgen afwerken! Dan kan je morgen lekker fris en fruitig je taart gaan afwerken.

Schrik morgen niet van condens door het temperatuursverschil. Laat de taart morgen gewoon even rustig op temperatuur komen voordat je gaat decoreren.

Een hema-taart smaakt lang zo lekker niet (maar is een leuke noodoplossing :x)

Groetjes Kirsten

36

Re: Ready to roll icing?

Oke, doe ik! Volgens mij ga ik vannacht dromen over taarten hihi

37

Re: Ready to roll icing?

En is je taart gelukt? Vond de ontvanger hem mooi en lekker?

Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groetjes Kirsten

38

Re: Ready to roll icing?

Kwam er gisteren niet meer aan toe te reageren, erg druk gehad.

Maar dit is hm dus geworden:

http://i62.tinypic.com/8wgmir.jpg

http://i62.tinypic.com/24mw7df.jpg

De ontvangers vonden hm erg leuk en lekker, ze waren zeer verrast (haha ze hadden nooit gedacht dat ik ooit een taart zou bakken :p)
Veel mensen aanwezig bij het welkomstfeestje, iedereen heeft lekker genoten van de taart, heb veel complimentjes gehad :D Het was stressen met de taart, maar achteraf ben ik toch wel blij en een klein beetje trots hihi

En zonder jou was het zeker niet gelukt! Thnx :thumb:

Zoals te zien op de 2e foto was het snijden ook niet helemaal gelukt. Ik had een taartzaag gebruikt met 2 'messen', zodat ik maar 1x hoefde te snijden, maar desondanks waren de lagen niet even dik. De middelste laag was aan 1 kant ong 1,5cm en aan de andere kant leek het wel 1mm. De biscuit was ook niet gelijkmatig gerezen, had ik een stuk af moeten snijden om het wel recht te krijgen? Dan weet ik dat voor een volgende x.

39

Re: Ready to roll icing?

Nou ik vind em erg goed gelukt voor je allereerste taart, daar mag je zeker trots op zijn! Hij ziet er jammie uit! En dat iedereen van je taart heeft genoten is toch het allergrootste compliment wat je als bakker kan krijgen.

De puntjes die je opnoemt vergeet je de volgende keer niet. Gewoon lekker blijven bakken en oefenen. Zelf zaag ik ook met 1 zaagje op mijn taartzaag, mijn lagen worden ook ongelijk wanneer ik 2 zaagjes tegelijk gebruik.

Ben blij dat ik je heb kunnen helpen, mocht je weer een keer een taart maken en vragen hebben let me know (ik moet zelf ook nog veel leren hoor) dan probeer ik ze te beantwoorden voor je.

Groetjes Kirsten

40

Re: Ready to roll icing?

Oh dank je wel!

Dank voor al je tips en adviezen, ik hou alles bij in mijn notities voor een volgende keer.

Heb een aantal taarten van jou gezien, echt supermooi zeg! De blauwe babytaart is waauww  :thumb: Hoe maak jij de plateau? Ziet er echt prachtig uit, goed werk!

41

Re: Ready to roll icing?

Ja, die blauwe was van afgelopen zaterdag, was ook erg trots op mezelf, slijm slijm hahaha. Het taartplateau heb ik gemaakt van een grote schaal en een glas van action en aan elkaar geplakt met secondelijm.

Voordat ik de taart ging brengen viel de schaal van het glas  :grr: , gelukkig viel die op de zachte autostoel  :Y hahaha. dus gelijk weer met secondelijm vast geplakt. Hij heeft het gehouden volgens mij aangezien ik geen mail terug heb gehad over dat het plateau stuk wat.

Groetjes Kirsten

42

Re: Ready to roll icing?

Effe inbreken hoor: meiden wat een ontzettend leuk topic is dit geworden en wat gaaf dat je zo uitgebreid helpt Bakmijntaart! En jij Sistaaa dat je steeds de tussenstapjes en resultaten laat zien. Echt een voorbeeld voor anderen. Jullie maken mijn dag!

Tieneke

43

Re: Ready to roll icing?

Dank je Tieneke, dacht al dat we ( :shh: ff op de vingers getikt zouden worden omdat we :shh: ) het te gezellig hadden gemaakt.

Hier is het forum toch ook voor bedoeld, kennis en tips delen en uitwisselen!

Groetjes Kirsten

44

Re: Ready to roll icing?

Hoe heb je die taart zo hoog gekregen? 1 bakvorm of 2 biscuits op elkaar? Ziet er heel strak en netjes uit!
Wat een slim idee om een eigen plateau te maken, heb je het zelf verpakt en wat is dat witte laagje erop?
Oeii, gelukkig had je een zachte autostoel en heeft ie het verder goed gehouden.

45

Re: Ready to roll icing?

Bedankt Tieneke! Vond het ook superlief van bakmijntaart dat ze zo uitgebreid geholpen heeft, ik weet je voortaan te vinden bakmijntaart hihi  :D

46

Re: Ready to roll icing?

Ik gebruik de extra hoge bakblikken van PME van 10 cm hoog, dat plus vulling, afsmeren en bekleden zit je al gauw aan 12 cm hoogte. Eerst zet ik de taarten op een goud/zilver karton (taarten even "vastplakken" op karton met botercreme of ganache) en werk ze dan af. De onderste laag plaats ik met karton op een cakedrum (plaat van 1 cm ook weer met een beetje botercreme of ganache "vastplakken").

De cakedrum kan je een paar dagen van te voren helemaal bekleden met fondant/marsepein maar ik heb een strook marsepein gebruikt om de drum (die 5cm groter is dan de onderste laag taart) af te werken nadat ik de taart erop geplaatst heb. Een mooi lint om de drum en je hebt een mooi geheel. (de taart staat met drum op het plateau)

Sistaaa, vragen mag je altijd stellen hier op het forum of gewoon mailen, ik zal mijn best doen ze te beantwoorden. :)

Groetjes Kirsten