1

Onderwerp: Edable art

Goedenavond allen,

wie van jullie hebben ervaring met edable art?
Ik was op de taart en trend beurs en heb een paar potjes gekocht n.a.v. een demo. Nu lees ik online allemaal vreemde verhalen over de glitterversie van dit merk, maar niets over de normale poeders. Ik kan ook weinig (bijna geen) winkels vinden die het in het assortiment hebben zitten.

2

Re: Edable art

Wat voor rare verhalen lees je dan?  ;)
Als je bedoelt dat het niet eetbaar zou zijn, wat ik wel vaker lees, is dat het niet verteerd. Maar het is niet giftig of zo. Maar ik zou er niet een hele taart mee decoreren  ;) . Ik gebruik deze glitters eigenlijk alleen maar op decoraties die hard zijn, en vaak niet opgegeten worden.

3

Re: Edable art

Ik las allerlei verhalen over dat er plastic in zou zitten en dus niet gegeten mag worden.
Ik heb nu de normale poeders als verf gebruikt en vond de kleuren mooi blijven, maar zou het zonde vinden als ik die decoratie meteen weg kan gooien omdat het niet eetbaar is.

4 Laatst bewerkt door Esther68 (19-10-2014 19:53)

Re: Edable art

Ow wacht...volgens mij is hier al eens een topic over geweest..zal deze proberen te vinden.

Edit...ik kan de link niet plaatsen (zit op de iPad en weet niet hoe) maar als je googelt op 'plastic in edible art. deleukstetaarten' zie je bij de vierde hit een artikel wat in de Daily Mail heeft gestaan. Ik heb dit artikel eerder gezien bij DLT, maar kan dit topic niet vinden

5

Re: Edable art

Ik had al gezocht op de naam van het merk, maar kon niets vinden.

6

Re: Edable art

Als iemand goede tips heeft, over waar het te krijgen is.... dan hoor ik die ook graag.

7

Re: Edable art

kschutter schreef:

Ik had al gezocht op de naam van het merk, maar kon niets vinden.

Heb bovenstaande reactie aangevuld ;)

8

Re: Edable art

De poeders van edable art zijn,volgens de verkoper op de beurs,allemaal eetbaar.
De glitters met gele deksel zijn bedoeld als decoratie, maar non toxic.
Ze zijn niet bedoeld om te eten,maar als het toch gebeurd gaat het van onder gewoon je lijf weer uit.
Glitterpoep dus :lol:

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

Re: Edable art

Dit is de link.  http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=236059

10

Re: Edable art

Er zijn ook wel eetbare dusts (poeders) van Edable art, maar ook niet-eetbare. Als je een kleur ziet waarvan je denkt: dat kan toch niet eetbaar zijn? Dan is de kans groot, dat-ie dat ook niet is. En dan is dat bijv. de heftig roze of de paarse. Ik zou ze zelf alleen op suikerbloemen (die op draad, die je niet eet) gebruiken. (nou ja, ik... ik zou ze persoonlijk helemaal niet gebruiken :+ )

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

11

Re: Edable art

Marianne, hij gaf dus aan dat alles eetbaar is tegenwoordig, de enummers staan op de zijkant

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart