1 Laatst bewerkt door Nolita (01-10-2014 20:23)

Onderwerp: Even voorstellen en meteen een vraagje

Hallo allemaal,

Ik ben Nolita, net 33 geworden en woon in Italië. Ik ben mama van een prachtige dochter van bijna 1 jaar en alweer 21 weekjes zwanger van onze 2e dochter.

Ik ben van plan om een Gender Reveal Cake te gaan maken en de binnenkant wordt dan een Ombre Cake. Deze taart gaan we aansnijden op de 1e verjaardag van onze dochter om zo het geslacht aan de familie en vrienden bekent te maken. Mijn vraag is nu voor de Ombre Cake (de binnenkant wordt uiteraard roze) kan ik hiervoor 1 roze kleurstof gebruiken? Dat ik steeds wat meer van dezelfde kleur roze kleurstof in het beslag doe of heb ik hiervoor meerdere kleuren roze kleurstof nodig?

Alvast bedankt!

2

Re: Even voorstellen en meteen een vraagje

Hoi Nolita, welkom op dit gezellige forum  :)

Ik heb zelf geen ervaring met het kleuren van beslag, maar voor het kleuren van verschillende tinten roze fondant gebruik ik ook maar 1 roze kleurstof en dan inderdaad steeds meer toevoegen voor een donkerdere tint.
Dus voor beslag zou ik dat ook zo doen: bakken in meerdere lagen en bij ieder beslag deel iets meer kleurstof toevoegen.
Maar wellicht zijn hier anderen die hier meer informatie over kunnen geven?

Een tip heb ik nog wel: je vraag kan je het beste stellen in de daarvoor bedoelde rubriek: dan krijg je vast (meer) nuttige reacties  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: Even voorstellen en meteen een vraagje

Welkom op het forum :D

4 Laatst bewerkt door Nolita (02-10-2014 13:10)

Re: Even voorstellen en meteen een vraagje

Dank jullie wel.

Ik dacht al volgens mij zit ik met deze vraag niet helemaal goed, maar ik weet niet zo goed hoe alles werkt hier en kon de rubriek hierover niet vinden =(  Ik zal nog even verder kijken.

Oh ik heb het al gevonden! :)