1 Laatst bewerkt door Familie Bakgraag (23-09-2014 16:58)

Onderwerp: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

Priscilla en ik (Nico) willen meer smaken leren kennen dan de standaard cupcakes. Omdat wij eigenlijk verdacht weinig weten van wat nou de standaard smaken zijn, willen we gewoon heel veel soorten uit gaan proberen!

We hebben de onderstaande cupcakes gemaakt en op de weggeefhoek (speciale facebook groep) gezet en er drie gezinnen mee blij gemaakt Tja ... we kunnen ze moeilijk allemaal zelf opeten haha!


https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10177438_952749278083908_497609791454280420_n.jpg?oh=881a885918b97c433a92ad3a26620a6d&oe=54C7603F&__gda__=1417930472_3823057dcd46282882244b29a26f1740

Wij zijn van de week begonnen met de Red Velvet cupcake, met een Cream Cheese bovenkant. Het recept van de creamcheese was 50% botercreme en 50% creamcheese. Het had wel een grappige smaak en eigenlijk ook best lekker. Toch was het aan de wat zware kant, is dat normaal voor een cream cheese vulling?

Welke denken jullie dat we ECHT moeten gaan proberen qua smaak de volgende keer? Er is zoveel te kiezen, we weten niet waar we moeten beginnen haha!

Familie Bakgraag bestaat uit twee enthousiaste, onervaren bakkers, namelijk: Priscilla en Nico Roukema!
We doen veel samen en posten gezellig vanuit een gezamenlijk account!

Re: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

Zien er heerlijk uit!

3

Re: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

die zien er echt lekker uit!! :9  :9

4

Re: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

Hai, jullie red velvets zijn mooi rood, heb je de Funcakes mix daarvoor gebruikt?
Ik was zelf nieuwsgierig naar stroopwafelcupcakes en Carrotcake (wortel) cupcakes en vind ze voor herhaling vatbaar. Maar om nou te zeggen die MOET je ECHT proberen, dat ook weer niet.

5

Re: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

O ja, ik heb red velvets gemaakt met boter i.p.v. zonnebloemolie (geen mix gekocht).
Ik vond die erg lekker. Ik heb nog geen red velvet cupcakes gemaakt met zonnebloemolie, maar wel andere cupcakes met zonnebloemolie gehad en ik vind de smaak heel anders dan met roomboter.
Wel worden ze waarschijnlijk minder mooi rood als je geen kant-en klare mix gebruikt.

6 Laatst bewerkt door Familie Bakgraag (28-09-2014 17:32)

Re: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

Bedankt allemaal!

Nokkie schreef:

O ja, ik heb red velvets gemaakt met boter i.p.v. zonnebloemolie (geen mix gekocht).
Ik vond die erg lekker. Ik heb nog geen red velvet cupcakes gemaakt met zonnebloemolie, maar wel andere cupcakes met zonnebloemolie gehad en ik vind de smaak heel anders dan met roomboter.
Wel worden ze waarschijnlijk minder mooi rood als je geen kant-en klare mix gebruikt.

Nou eigenlijk Nokkie, is het beslag ook helemaal zelf gemaakt en dus niet van funcakes. Het recept heb ik van de Woodland Bakery uit Amerika, die op YT en op internetwebsite allerlei dingen heeft staan.

Dit is het recept wat ik gebruikt heb:

Bloem (324g)
Kristalsuiker (300g)
Baking Soda (5g) Wel echt de soda, dus geen bakpoeder. Daarom ook de karnemelk in het recept. Baking soda is gelukkig bij mij te verkrijgen in de jumbo vlak bij mijn werk (Arnhem)
Zout (6g)
Cacao Poeder (12g)
Zonnebloemolie (177 ml)
Karnemelk (242 ml)
Eieren (100g)
Rode Vloeibare Kleurstof (1 theelepel)
Normale Azijn (1 Theelepel)
Vanille Extract (1 Theelepel)

En dan voor de topping dus 50% botercrème en 50% roomkaas crème

Familie Bakgraag bestaat uit twee enthousiaste, onervaren bakkers, namelijk: Priscilla en Nico Roukema!
We doen veel samen en posten gezellig vanuit een gezamenlijk account!

7

Re: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

wauw die zien er mooi en erg smakelijk uit

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

8

Re: Red Velvet Cupcakes met Cream Cheese Topping

Hoi,

wat leuk dat jullie zelfgemaakte beslag toch zo mooi rood blijft na het bakken. Dat lukt me niet met de "roomboterversie" en cacou die in de Nederlandse supermarkten verkrijgbaar zijn.
Bedankt voor het delen van het recept.