1

Onderwerp: Snel hulp nodig

Hallo iedereen

Ik wil een hartvormige taart maken met de biscuit mix van dr oeter alleen heb ik nog geen ervaring met het maken van biscuits graag zou ik een ervaring met deze mix willen horen en tips  ;)

Alvast Bedankt

2

Re: Snel hulp nodig

Ik heb je even gemeld, want je staat in de verkeerde rubriek. Wat is nu precies je vraag? En waarom moet het snel? Ik zou gewoon de gebruiksaanwijzing op de verpakking volgen als ik jou was. Ik hoop dat het gaat lukken, veel succes!

Tieneke

3

Re: Snel hulp nodig

[MOVE] -> bakken & vullen

4

Re: Snel hulp nodig

ik wil graag weten wat ik koop dus wil ik graag mensen die dr oetker biscuit mix al eens eeder hebben gebruikt en ben nieuw op de site dus weet nog niet echt hoe het werkt ;)

5

Re: Snel hulp nodig

Oh, ik begreep uit je mail dat je het al in huis had... Ik heb zelf nog nooit de mix van Oetker geprobeerd. Ik las elders wel dat anderen niet heel optimistisch zijn. Ik vind de funcakes wel heel luchtig worden.

Tieneke

6

Re: Snel hulp nodig

Ja ik hoor ook veel mensen lovend praten over funcakes mix smaak die een beetje hetzelde als een taart van de bakker?

Re: Snel hulp nodig

Ik vind em erg lekker qua smaak en hij rijst ook goed dus lekker licht en luchtig gebak.

Groetjes Kirsten

8

Re: Snel hulp nodig

Nou dat is precies wat ik nodig heb want ik moet een verjaardags taart maken en nou heb ik nog een vraagje voor het bekleden kan je de taart ook afsmeren met slagroom want ik vind botercreme niet zo lekker o =) hja ik gebruik fondant

9

Re: Snel hulp nodig

Niet afsmeren met slagroom hoor! Daar gaat je fondant van smelten.
Je kunt je botercreme een smaakje geven, of meringue botercreme maken (zie recepten). Ganache is ook erg lekker om mee af te smeren.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

10

Re: Snel hulp nodig

Oh oke  :D dank je voor de waarschuwing ik geef de botercreme dan wel een amandel smaakjwe of vanille is wat neutraler wat denken jullie?

11

Re: Snel hulp nodig

Hallo forum people
Ik had nog een vraagje over de hoeveelheid funcake biscuit mix ik nodig heb voor een hartvormige taartvormvande action heeft 1  van jullie hier tabellen voor  =D

12

Re: Snel hulp nodig

En heeft iemand een taart ooit in de magnetron gebakken ?

13

Re: Snel hulp nodig

Voor wat betreft de hoeveelheid mix: even voldoen met water, dan kun je de inhoud bepalen en dan per halve liter 1 ei + de bijbehorende hoeveelheid mix.

En bakken in een magnetron op magnetronstand lijkt me onmogelijk. In een combimagnetron op ovenstand kan wel. Hou wel rekening met het feit dat dit bijna altijd heteluchtovens zijn, dus dat je een wat lagere temperatuur aan moet houden.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

14

Re: Snel hulp nodig

Ik heb een combi dus op hoeveel graden denk jij dan mijn combi is 1000 watt

15

Re: Snel hulp nodig

Ik heb de biscuit vandaag gebbaken met de dr oetker mix ziet er mooi en luchtig uit en smaak ook  :lol: goed gelukkig

16

Re: Snel hulp nodig

Het is gelukt ...gelukkig  :P willen jullie een foto hebben ? Ik heb hem trouwens met dr mix gebakken was niet slecht maar ga hem niet nog een keer gebruiken een beetje amateurs smaakt die en ander fondant dan funcakes word het ook niet meer funcakes smelt echt weg op je tong maar die ik  nu gebruikte was plakkerig en bleeft lang in je mond plakken maar voor de rest was de chipolata vulling super en de decoratie geweldig veel complimentjes gekregen :thumb:

17

Re: Snel hulp nodig

Oh ja heb hem inde combi gebakken  :O

18

Re: Snel hulp nodig

wij worden altijd vrolijk van foto's  ;)  leuk dat je veel complimentjes hebt gehad....doet en persoon altijd goed

bakken met Chez-Ami
www.facebook.com/chezami.nl binnenkort online op www.chezami.nl

19 Laatst bewerkt door lovingsweet (17-10-2014 23:45)

Re: Snel hulp nodig

Hallo iedereen ja ik heb hem i de combi gebakken en dat ging echt beter dan ik had gedacht alleen ga ik nu toch de bischuit mix van funcakes eens proberen ik vind de dr oetker mix een beetje naar eierkoeken smaken en is aan de drogen kant maar hier is de foto van mijn allereerste taart :) hopelijk vinden jullie hem mooi  :D  http://i1377.photobucket.com/albums/ah5 … 83d297.jpg

20

Re: Snel hulp nodig

Hier is trouwens nog een andere taart die ik versierd had dus niet gebakken maar alleen de decoratie voor gemaakt oh ja ik heb trouwens de text die erop stond geblurred dat jullie niet denken hu dat ziet r raar uit hahahaha :) http://i1377.photobucket.com/albums/ah5 … e01b80.jpg