1

Onderwerp: Twee taarten tegelijk bakken

Hallo,

Al vaak wil ik meerdere taarten tegelijk bakken. Maar eigenlijk durf ik dat niet zo goed aan.........
Ik heb geen idee of ik tijd / temperatuur / plaats moet veranderen?

Normaal dan bak ik een cake op boven- en onderwarmte en ongeveer 160graden, ongeveer 1 uur.
De cake gaat dan in het midden.

Hoe doe ik dat met twee taarten?

Gr.

2

Re: Twee taarten tegelijk bakken

De Taarten Parade is een show-rubriek..niet voor het stellen van vragen bedoeld.

[MOVE] -> bakken & vullen

Re: Twee taarten tegelijk bakken

Ik bak wel eens 2x 20 cm naast elkaar in de oven. Dat gaat prima. Je moet er alleen wel aan denken dat je niet 2 verschillende maten tegelijk bakt (andere baktijd) en je kunt ze eigenlijk ook niet onder elkaar zetten.

Re: Twee taarten tegelijk bakken

Ik bakte vrijwel altijd 2 taarten tegelijk. Meestal een 20 cm en een 15 cm. die van 15 haalde ik dan wel eerder eruit, maar omdat die van 20 er dan al een tijdje in staat stortte hij nooit in. Ideaal!

5

Re: Twee taarten tegelijk bakken

Ik bak ook vaak wel 2 tegelijk, 20cm en 15cm. Ook wel eens blanda's voor een barbie, 12cm en 20cm tegelijk. De kleinste haal ik er iets eerder uit. Gaat ook altijd nog goed.

6

Re: Twee taarten tegelijk bakken

Ik bak altijd twee taarten tegelijk (wel altijd zelfde afmeting) en ik verander niets aan de baktijd of wat dan ook. Gaat altijd goed!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

7

Re: Twee taarten tegelijk bakken

Eerst; excuses dat ik het verkeerd geplaatst had!  :O  :O

Verder;
Super dank jullie voor jullie reactie.....ik ga het vanavond uitproberen!! Zullen twee dezelfde vormen zijn, dus dat komt dan wel goed..denk ik!! ;)

Re: Twee taarten tegelijk bakken

Eigenlijk zoals Marisje zegt: zoveel er in de oven passen, zoveel kan je er tegelijk bakken  :D

Re: Twee taarten tegelijk bakken

haha, dat klopt, maar niet boven elkaar zetten hoor ;-).

10

Re: Twee taarten tegelijk bakken

Theoretisch gezien zou je ze in een hetelucht oven wél boven elkaar kunnen zetten.
Door het circuleren van de lucht is de temperatuur overal gelijk.

Ik heb het alleen nooit geprobeerd :D

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

11

Re: Twee taarten tegelijk bakken

kan wel hoor, als het naast elkaar past. cake moet inderdaad wel een uur, maar als je biscuit gebruikt geen uur doen hoor ;)