1

Onderwerp: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Bij de Makro hebben ze deze in de aanbieding, heeft iemand ervaring met een Waves keukenmachine?

Het is type 105055, 4,5 liter kom, 500W, 5 snelheden. Hij is lekker goedkoop, maar vraag me af of het wel kwaliteit is.

Hij staat HIER, op blz 2.

Ben benieuwd naar reacties! :)

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

2

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Zegt me niks, maar ziet er wel stevig uit en voor dat geld....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

3

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

misschien is het het huismerk van de makro? maar ziet er inderdaad goed uit..
ik ga denk ik ook even kijken ;)

4

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Zie op de folder, maar 2 verschillende mixers, garde en deeghaak, geen andere klopper hoe die heten mag.

5

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

De k-klopper zit er niet bij, maar dat is er 1 van kenwood.
Volgens mij heb je aan een deeghaak en garde genoeg.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

op de zijkant van het apparaat staan3 afbeeldingen met standen die je daarbij het beste kan gebruiken (zie ik in de folder na inzoomen) en daar staat die klopper ook op, dus ik ga er vanuit dat je die of er ook bij krijgt of erbij kan kopen..

er staat ook niet bij hoeveel watt aan vermogen hij heeft, ik heb het wel opgezocht en het is 500 voor mij is dat genoeg maar misschien niet voor iedereen. ik vond het vreemd dat het er niet bij stond en wel handig om te weten ;)

7

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Hoi, heb deze eergisteren gekocht omdat mijn oude mixer kapot ging.
Kende deze ook niet. 't Is een fijne grote kom, maar waar ik aan moet wennen is dat alleen de garde draait en niet de kom. Dus je moet eerst alles zelf goed mengen. Maar ik weet niet of dit bij alle andere (grotere) machines het geval is?
En ook dat er geen ruimte genoeg is om nog ingredienten toe te voegen. Voorheen had ik gewoon een electrische mixer met draaikom van Philips, daar kon de mixer en kom draaien en dan kon ik ondertussen gewoon nog iets toevoegen.
Maar 't is ook een kwestie van wennen denk ik.
Verder vind ik het een mooie machine en ik heb er verder geen snij accessoires oid bij nodig, dus voor het bakken is hij prima. En dat voor die prijs.
Wil deze week nog biscuitmix proberen, heb vandaag alleen een heleboel cupcakes gebakken.
Ik blijf even meelezen, ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Bakgroetjes van Marinka!

8

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

cupcake mix deed hij dus prima?
en welke kloppers/gardes zitten erbij want zoals je hierboven kunt lezen waren wij er niet over uit of er een k-klopper bij zat

9

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Bij de kenwood en meeste andere machines zit de kom ook vast.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

evelyn91 schreef:

cupcake mix deed hij dus prima?
en welke kloppers/gardes zitten erbij want zoals je hierboven kunt lezen waren wij er niet over uit of er een k-klopper bij zat

Er zitten inderdaad 3 accessoires bij: de garde, deeghaak en K-klopper. En hij is 500W. Ook is het mogelijk om via een website losse onderdelen te bestellen en er zit sowieso 2 jaar garantie op.

Bakgroetjes van Marinka!

11

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Volgens mij kun je hier bijna geen miskoop aan hebbben! :)

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

12

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

ik denk dat ik het ook zou doen, vooral is ik student was  ;)

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

13

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Ik denk dat het ook een hele aankoop gaat zijn :) ritje naar de makro staat al in de planning ;)

14

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Vandaag heb ik 2 biscuits gebakken, van 25 en 30 cm vierkant. Maar de machine maakt echt heel erg veel herrie, veel meer als mijn 'oude' gewone mixer. Ik denk dat ik hem toch terug breng en verder zoek naar een andere geschikte machine met grote kom.  :(
Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen van anderen!

Bakgroetjes van Marinka!

15

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Mijn Kennie maakt ook best veel herrie als ie op z'n hoogste stand staat hoor.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

16

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Ik ben er speciaal voor naar de makro gereden, maar die man daar zei als je iets zoekt in de richting van een kenwood moet je deze echt niet nemen, kwalitatief is hij matig volgens hem. Hij zei deze is leuk als je een x een taart maakt. Niet voor intensief gebruik.
Dus ik heb hem laten staan. Hij vertelde ook dat Kenwood bij hun zeer waarschijnlijk uit het assortiment gaat.

Groetjes Yvon

17

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

ik kreeg deze voor moederdag van mijn zonen.
Ben er blij mee.
In de beschrijving staat dat je hem maar max 6 minuten mag laten mixen,maar ik laat hem gewoon werken hoor.
Wordt ie trouwens wel erg warm van,maar goed.
Heb al verschillende keren bisquitdeeg en cupcakedeeg gemixt,gaat prima.
Zelfs koekjesdeeg lukt zonder problemen.
Hiervoor gebruikte ik een handmixertje van uit de ALDi,en die maakte toch echt een stuk meer lawaai dan deze hoor!
Ok,het is geen kitchenaid,maar hij zal toch een tijdje dienst doen bij mij

je mag altijd een kijkje nemen op mijn blog:
http://mamasstekkie.blogspot.com/

18

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Ook ik heb deze machine gehaald
Nu vandaag bescuitmix (funcakes) ermee gemaakt, alleen word me mix niet zo hoog en luchtig als met me handmixertje..
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?? Ik heb wel de garde ervan gebruikt.. Of had ik misschien de K Klopper moeten gebruiken?

Hoop dat iemand wat tips heeft  :)

19

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

yvoline schreef:

Ik ben er speciaal voor naar de makro gereden, maar die man daar zei als je iets zoekt in de richting van een kenwood moet je deze echt niet nemen, kwalitatief is hij matig volgens hem. Hij zei deze is leuk als je een x een taart maakt. Niet voor intensief gebruik.
Dus ik heb hem laten staan. Hij vertelde ook dat Kenwood bij hun zeer waarschijnlijk uit het assortiment gaat.

Dat werd mij vorig jaar rond deze tijd ook al verteld, maar hij zit nog steeds in het assortiment. Misschien een verkooppraatje? Maar aan de andere kant, ik heb hem vorig jaar om die reden toch maar gekocht, voor het geval hij dus wel echt uit het assortiment gaat.

20

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Ik heb deze voor 60,- gekocht bij de Gamma en ik heb er goed schik van!
Ik ben alleen opzoek naar een extra mengkom...

Maar verder een top apparaat!!!

Groeten
Arend

21

Re: Wie ken deze Waves keukenmachine?

Ik heb deze voor 60,- gekocht bij de Gamma en ik heb er goed schik van!
Ik ben alleen opzoek naar een extra mengkom...

Maar verder een top apparaat!!!

Groeten
Arend