1

Onderwerp: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Hallo allemaal,

hoe krijg ik zulke lappen op de taart.

http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i … 8ca7da4433

http://uploadenfoto.nl/pictures/a15ad24 … e29802.jpg

2

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Welke lappen bedoel je?

3

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Oh excuus. dus de kleuren die op de taart te zien is. Kleur om kleur

4

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

ik denk: de taart volledig bekleden met blauw (of rood)... en dan stroken maken van geel en rood (of blauw) en die erop leggen.

5

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Ik zou een cirkel in x aantal (taart)stukken knippen en die dan als sjabloon gebruiken. Twee lappen marsepein/fondant uitrollen en daar dus de stukken uit snijden. Dan tegen elkaar aan leggen op de taart. De evt kieren werk je dus weg met de gele stroken  ;)

6

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Esther68 schreef:

Ik zou een cirkel in x aantal (taart)stukken knippen en die dan als sjabloon gebruiken. Twee lappen marsepein/fondant uitrollen en daar dus de stukken uit snijden. Dan tegen elkaar aan leggen op de taart. De evt kieren werk je dus weg met de gele stroken  ;)


Dank je wel. Heb daar niet aan gedacht

7

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

brenda schreef:

ik denk: de taart volledig bekleden met blauw (of rood)... en dan stroken maken van geel en rood (of blauw) en die erop leggen.


Op de foto heeft zij ze naast elkaar gezet. Vind dat er mooier uitzien.

8

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

brenda schreef:

ik denk: de taart volledig bekleden met blauw (of rood)... en dan stroken maken van geel en rood (of blauw) en die erop leggen.


Op de foto heeft zij ze naast elkaar gezet. Vind dat er mooier uitzien. Bedankt voor het meedenken.

9

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

heb net geprobeerd om het in taartstukken te doen gwn op papier en de bakblik maar er blijft een grote opening tussen. iemand nog een idee?

10

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Bedoel je tussen de kieren? Zou niet moeten kunnen. Zijn de stukken wel even groot?

11

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

ik denk dat het komt omdat het onderste stuk recht heb geknipt ipv rond

12

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Ik zou de stukken sowieso langer maken dan de taart. Wat te veel is snij je toch later weg  ;)

13

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Hmmmm rond lukt ook niet. Teveel afstand tussen elkaar.

14

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Ik snap het, denk ik, niet helemaal  :O

15 Laatst bewerkt door samira22 (02-09-2014 15:18)

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Hahahahha het is gelukt.

Ik ga het op deze manier doen

Bedankt voor de tip.

http://freebits.nl/images/2014/09/02/IMG-20140902-02272.jpg

16

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Misschien denk ik iets te simpel maar zoals hierboven wordt vermeld. Dat je een mal van de bovenkant van de taart maakt en deze de hoeveelheid stukken verdeeld die je aan stroken op je taart wil maken. En dan meet je idd het "ronde" kantje van het stukje mal. Daarna maak je, neem ik aan, rechthoekige stroken die net zo breed zijn als de afmeting van het "ronde" kantje of iets breder en iets langer dan de taart zelf. Volgens mij moet je goed uitkomen zonder (al te grote) kieren tussen de banen.

Blijven proberen, het lukt je vast!!!

Groetjes Kirsten

17

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Dank jullie wel dames. erg behulpzaam dat waardeer ik

18 Laatst bewerkt door Siena (03-09-2014 18:17)

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

de circel die je uit papier knipt als mal, moet natuurlijk wel even groot zijn als de bodem van je bakpan + nog een centimenter of 8 extra voor de zijkant (2x).

Als je bakpan dus een diameter van 20cm heeft, moet je circel van papier een diameter van 20+8+8= 36cm hebben.

Als je punten te klein zijn kom je idd niet uit en krijg je naden tussen elk deel.
Dat komt omdat de mal dan niet tot het midden van de taart komt.
Dan zijn je punten dus vervormt.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel.... (zo zie je maar, je hebt zelfs wiskunde nodig in de taarterij  :+  )

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

19

Re: Hoe krijg ik zulke mooie lappen

Dank je wel Siena,

Het is idd rekenwerk. Maar ik ga het nog allemaal opmeten. Dank voor je voorbeeld heb er zeker wat aan.