1

Onderwerp: Hoe maak ik modder voor op taart?

Ik wil een taart maken met varkentjes. Maar dan niet die met kitkat langs. Gewoon een taart bekleden met groene fondant en dan wil ik bovenop modder maken met daarin varkentjes. Waarmee kan ik het beste modder maken?

2

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

ganache?

Less is more :)

3

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

D_niEsZz schreef:

ganache?

loopt de ganache dan niet uit over de taart?

4

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

Als je het eerst goed laat opstijven niet. En anders misschien chocopasta :)

Less is more :)

5

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

Of  misschien ganache mengen met oreokoekjeskruimels?

6

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

bosbes schreef:

Of  misschien ganache mengen met oreokoekjeskruimels?

Misschien een domme vraag maar waarom met oreo kruimels?

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

met oreo kruimels krijg je de structuur van modder stukjes

8 Laatst bewerkt door Lizetje (01-09-2014 18:14)

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

Zou ik ook chocolade pasta kunnen smelten en dit op de fondant smeren?

9

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

Lizetje schreef:

Zou ik ook chocolade pasta kunnen smelten en dit op de fondant smeren?

Of (gesmolten) chocopasta ook kan, weet ik eigenlijk niet. Misschien proberen ;) ? Maar met ganache moet het zeker lukken. Als je je ganache goed laat afkoelen in de koelkast (minimaal een paar uur), stijft het op. Als je het af en toe doorroert, voel je of de "structuur" stevig genoeg is om er de modder op je taart van te maken.
Ik smeer(de) regelmatig af met ganache en het is nog nooit uitgelopen.

10

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

MirandaB schreef:
Lizetje schreef:

Zou ik ook chocolade pasta kunnen smelten en dit op de fondant smeren?

Of (gesmolten) chocopasta ook kan, weet ik eigenlijk niet. Misschien proberen ;) ? Maar met ganache moet het zeker lukken. Als je je ganache goed laat afkoelen in de koelkast (minimaal een paar uur), stijft het op. Als je het af en toe doorroert, voel je of de "structuur" stevig genoeg is om er de modder op je taart van te maken.
Ik smeer(de) regelmatig af met ganache en het is nog nooit uitgelopen.


Ik wil eigenlijk alleen een stukje modder maken, dus niet de hele bovenkant vol maken. Zou dat ook kunnen?

11

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

Lizetje schreef:
MirandaB schreef:
Lizetje schreef:

Zou ik ook chocolade pasta kunnen smelten en dit op de fondant smeren?

Of (gesmolten) chocopasta ook kan, weet ik eigenlijk niet. Misschien proberen ;) ? Maar met ganache moet het zeker lukken. Als je je ganache goed laat afkoelen in de koelkast (minimaal een paar uur), stijft het op. Als je het af en toe doorroert, voel je of de "structuur" stevig genoeg is om er de modder op je taart van te maken.
Ik smeer(de) regelmatig af met ganache en het is nog nooit uitgelopen.


Ik wil eigenlijk alleen een stukje modder maken, dus niet de hele bovenkant vol maken. Zou dat ook kunnen?

Ja hoor. Wat je over hebt van je ganache, kun je invriezen en later gebruiken als vulling voor een taart bijvoorbeeld

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

Van AH excelent heb je ook hele lekkere extra pure chocolade pasta. Deze is net even iets dunner dan gewone hazelnoten en chocolade pasta. Die kun je denk ik zonder problemen tot een mooie modderpoel smeren zonder dat hij uit gaat lopen.

13

Re: Hoe maak ik modder voor op taart?

Jolanda Boxem schreef:

Van AH excelent heb je ook hele lekkere extra pure chocolade pasta. Deze is net even iets dunner dan gewone hazelnoten en chocolade pasta. Die kun je denk ik zonder problemen tot een mooie modderpoel smeren zonder dat hij uit gaat lopen.

Oké, dankjewel.