1

Onderwerp: Stapeltaart 26 en 20 cm

Ik wil een stapeltaartje maken met onderin een biscuit van 26cm en bovenop een van 20 cm.
Met wat kan ik deze taartjes het beste stapelen? Heb ik persee dowels nodig of kan het ook met chocoladesticks? En zou het lukken zonder taartkarton? Alvast bedankt!!

2

Re: Stapeltaart 26 en 20 cm

Sowieso niet zonder karton... Krijg je van die rare hoge stukken van  ;) . Zelf stut ik altijd met houten dowels. Durf het niet aan om met iets eetbaars te stutten. En zeker geen 20 cm  :nooo:

3

Re: Stapeltaart 26 en 20 cm

Oke dankjewel! Dan bestel ik meteen! Een cakeboard voor het vervoer is denk ik sowieso nodig he? Een taartdoos alleen is niet stevig genoeg denk ik, of moet dat lukken?

4

Re: Stapeltaart 26 en 20 cm

Ik zet al mijn taarten op een (ingepakt)plankje/cakeboard. Ik vul en bekleed hier dan ook op. De taart vervormt dan niet tijdens het oppakken. Met een stapel gebruik ik een dikkere plankje, als ik geen cakeboard gebruik. Ik pak mijn taarten ook in folie in. Ziet er feestelijk uit en is toch ingepakt  ;)

5

Re: Stapeltaart 26 en 20 cm

Dat staat wat leuker ja, goed idee! Hij past toch niet helemaal in de taartdoos dus dan kan ik die net zo goed weglaten en leuk inpakken in folie en wat strikjes erop!

6

Re: Stapeltaart 26 en 20 cm

Ik dowel altijd met coctail rietjes!
Zijn makkelijker op maat te knippen!

7

Re: Stapeltaart 26 en 20 cm

Maar zijn die wel stevig genoeg? En een hoe dik moet het plaatje zijn die ik eronder doe? Heb niet zo'n goed inzicht qua mm, ik wou gewoon een mdf plaat zagen

8

Re: Stapeltaart 26 en 20 cm

xishic schreef:

Maar zijn die wel stevig genoeg? En een hoe dik moet het plaatje zijn die ik eronder doe? Heb niet zo'n goed inzicht qua mm, ik wou gewoon een mdf plaat zagen

Ligt eraan hoe zwaar de taart is. Voor een enkele taart gebruik ik 3 mm en voor ,bv, een stapel zeker wel 8-10 mm.