1

Onderwerp: Invriezen

Ik heb een vraag over het invriezen van taarten.
Volgend weekend wil ik een taart gereed hebben voor de verjaardag van mijn dochter. Nu heb ik eind volgende week niet heel veel tijd dus vandaar misschien dit weekend al iets voorbereiden en dan invriezen.

Ik wil de taart vullen met mascepone/aardbei/stukjes chocolade en afsmeren met chocolade ganache.
Daarna bekleden met marsepijn.
Kan ik de taart ook na het afsmeren invriezen om hem na het ontdooien te bekleden met marsepijn. Of kan ik hem beter direct bekleden voor het invriezen.
Wat is de beste manier om de taart te ontdooien en hoe ver van te voren haal ik hem uit de vriezer.
Kan ik de taart decoreren als hij nog bevroren is of toch beter wachten tot hij ontdooid is.

Alvast bedankt voor jullie tips.

2

Re: Invriezen

Ik vries mijn taart meestal helemaal bekleed en gedecoreerd in, in een plastic doos of zak en dan in zijn blootje (dus zonder plastic) een nacht in de koelkast laten ontdooien. Als er poppetjes op moeten, kun je die beter pas na het ontdooien erop zetten. Anders zakt de boel in.

Tieneke

Re: Invriezen

Ik doe ze er altijd helemaal bekleed in, vind ik handiger. Zonder kan ook, ik raad aan met. Ontdooien doe je 24 uur in de koelkast. En beter decoreer je hem na ontdooiing.

4

Re: Invriezen

Is de aardbei verse aardbei? Want die zou ik dan weer niet invriezen eigenlijk...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Invriezen

Bedankt voor de tips.

Het zijn inderdaad verse aardbei.
Waarom verse aardbeien beter niet invriezen?

Re: Invriezen

Vissie schreef:

Bedankt voor de tips.

Het zijn inderdaad verse aardbei.
Waarom verse aardbeien beter niet invriezen?

Dan wordt het bevroren aardbei en smaakt ie niet lekker meer. Ik zou voor diepvries aardbeien gaan.

7

Re: Invriezen

Aardbeien die je ontdooit worden snel snottig.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Re: Invriezen

Anders doe je toch gewoon stukjes chocolade, snickers of fudge in plaats van aardbei. Of jam erbij in plaats van verse aardbei. Dat kun je allemaal wel invriezen.

Tieneke