1

Onderwerp: Fondant in botercreme voor peuters

Nu ben ik gevraagd om cupcakes te maken voor de peuterspeelzaal. Het is de bedoeling dat er een fondant gezichtje in de botercreme komt. Nu vroeg ik me af of dit gaat lukken zonder tylose? Want door de tylose word het fondant best hard en de voor de kindjes van 2 jaar hebben ze liever geen harde dingen. Wat kan ik het beste doen?

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Ik wil je wel helpen maar snap niet wat je bedoelt? Voorbeeld misschien?

3

Re: Fondant in botercreme voor peuters

http://emj12345.tumblr.com/post/9342447 … e-tommorow

Zoiets moet het worden.

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Ohh , kijk nu heb ik een veel beter idee. Ik denk niet dat het gaat lukken zonder tylose of enige tijd om te laten verharden. Want fondant is best slap he? Dus ik denk dat dat gaat hangen.

5

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Nu heb ik zelf eigenlijk nog nooit fondant met tylose erin gegeten maar ik neem aan dat de smaak wel zoet blijft? En word het echt heel hard of moet het toch wel te doen zijn voor peuters? Denk dat ik morgen maar even tylose ga halen en het zelf even ga proeven..

Re: Fondant in botercreme voor peuters

De smaak blijft wel hetzelfde, maar het word wel hard. Om het weer soepel te krijgen moet het 10 seconden in de magnetron en goed kneden dus het hardt goed uit. Maar houden peuters niet van harde snoepjes ? Ik was er dol op. Dus dan zou uitgeharde fondant toch ook geen probleem zijn? Verder zounik het zelf even uitproberen met 24 uur uitharden en dan proeven als je zoveel tijd hebt.

7

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Zou ik misschien de fondant zonder tylose op een spekje kunnen plakken en die in de botercreme zetten?

8

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Ik zou het kunnen proberen ja! Alleen wilden de moeders van de kindjes liever geen harde dingen dus moet me daar dan wel aan houden

9

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Geen probleem om dat zonder tylose te doen hoor, nergens voor nodig om dat persé uit te laten harden. Komt bij dat fondant wel uithardt, maar nooit zó hard wordt dat je je tanden er op breekt. Binnenkant blijft heel lang zacht.

Gewoon lekker gezichtjes maken van fondant, evt. nachtje laten drogen en op de cupcakes leggen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Oke bedankt dan ga ik dat proberen! En met het spekje eronder zou het sowieso moeten lukken toch als het onverhoopt toch niet lukt zonder tylose?

11

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Ook dat, maar ik zou hierbij niet eens denken aan tylose... :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Re: Fondant in botercreme voor peuters

Ah super! Bedankt voor de hulp!