176

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jes 4 schreef:

Dankjewel voor deze duidelijke en uitgebreide beschrijving!!
Ik ga deze week aan mijn eerste taart beginnen.
Mijn dochter is zaterdag 1 dec jarig.
Nog gelijk even een vraag;
Als ik de taart vrijdagavond af wil hebben, dan kan ik denk ik het beste woensdag of donderdag het kapsel bakken??
Wat ik al zei; het wordt mijn allereerste taart, dus best spannend! Maar het lijkt me zo leuk om te doen.

Groetjes, jessica

Ik zou het kapsel uiterlijk donderdagmiddag bakken. Zodra hij afgekoeld is wikkel je hem in huishoudfolie en doe je hem in de vriezer. Kan natuurlijk ook eerder dan donderdag.
Donderdag, voordat je gaat slapen haal je hem uit de vriezer. Zorg ook dat je de vullingen al klaar hebt staan. De volgende ochtend kun je dan meteen beginnen met vullen.

Succes! En alvast gefeliciteerd met je dochter!

177

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Bedankt voor je reactie!
Ik moet donderdag en vrijdag werken, maar dan bak ik het kapsel woensdagmiddag, doe ik hem in de vriezer en ga ik hem vrijdagavond vullen.
Heb je misschien ook advies wat voor vulling het beste kan gebruiken, zo voor de eerste keer?
Ik dacht zelf in ieder geval aan vlaaivulling.
En misschien een stomme vraag, maar in 3 delen snijden voor ik hem in de vriezer doe? of als hij ontdooit is?

Alvast bedankt weer!!

178

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jes 4 schreef:

Bedankt voor je reactie!
Ik moet donderdag en vrijdag werken, maar dan bak ik het kapsel woensdagmiddag, doe ik hem in de vriezer en ga ik hem vrijdagavond vullen.
Heb je misschien ook advies wat voor vulling het beste kan gebruiken, zo voor de eerste keer?
Ik dacht zelf in ieder geval aan vlaaivulling.
En misschien een stomme vraag, maar in 3 delen snijden voor ik hem in de vriezer doe? of als hij ontdooit is?

Alvast bedankt weer!!

Een makkelijke vulling is meringue botercreme en jam. Maar in nederland heb je inderdaad nog makkijkere vullingen, zoals vlaaivulling zo kant en klaar. En dat is ook lekker.
Ik snijd het biscuit in 5 delen (vul 4x), maar 3 delen kan uiteraard ook. Hoe dan ook, dat doe ik nadat hij ontdooit is.

179

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

:D top!

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

180

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Mijn taarten zijn een stuk strakker met jouw tips! heel erg bedankt!

Het enige dat bij mij niet lukt is vullen met een spuitzak. hoe krijg je die vulling mooi in die zak??? Heb ik aarbeienmouse gemaakt, die moet dan een paar uur opstijven in de koelkast. Hem dan nog in de zak scheppen lukt niet zonder heeeeel veel luchtbellen in de zak of zonder dat de mousse uit zijn "verband" raakt zeg maar.... hoe doe jij dat?

bedankt!!

.....en er was taart....

181

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

BBB schreef:

Mijn taarten zijn een stuk strakker met jouw tips! heel erg bedankt!

Het enige dat bij mij niet lukt is vullen met een spuitzak. hoe krijg je die vulling mooi in die zak??? Heb ik aarbeienmouse gemaakt, die moet dan een paar uur opstijven in de koelkast. Hem dan nog in de zak scheppen lukt niet zonder heeeeel veel luchtbellen in de zak of zonder dat de mousse uit zijn "verband" raakt zeg maar.... hoe doe jij dat?

bedankt!!

Mousse zou ik gewoon zonder spuitzak doen. Je maakt een dijkje en daarna schep je de mousse erin. Het gebruik van een Spuitzak is om zo min mogelijk te smeren met je vullingen waardoor je de vorm van de biscuit kunt beschadigen. Voor botercreme is het daarom ideaal, maar bij mousse niet nodig. Wil je het toch met een Spuitzak doen,man kun je de mousse IN de Spuitzak laten opstijven in de koelkast.

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Hey Lori, ik ben vrij nieuw in taartenland en heb absoluut veel gehad aan je how-to! Thanx! Gr Paulette

183

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Wat een geweldige uitleg! Ik ga je tips bij mijn volgende taart zeker toepassen!

184

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

woouw!! thnx!

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

:think: volgens mij doen de foto s het niet meer... jammer want het is zo'n super how to en wilde net iemand doorverwijzen

I never met a calorie I didn't like....

186

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

taartenprinsesje schreef:

:think: volgens mij doen de foto s het niet meer... jammer want het is zo'n super how to en wilde net iemand doorverwijzen

Ik zal het zsm even weer in orde maken!  :)

187

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Lori schreef:
taartenprinsesje schreef:

:think: volgens mij doen de foto s het niet meer... jammer want het is zo'n super how to en wilde net iemand doorverwijzen

Ik zal het zsm even weer in orde maken!  :)

:thumb:

188

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Lori schreef:
taartenprinsesje schreef:

:think: volgens mij doen de foto s het niet meer... jammer want het is zo'n super how to en wilde net iemand doorverwijzen

Ik zal het zsm even weer in orde maken!  :)

heel graag

189

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

@Lori.........je mag mij de foto's ook mailen, dan zet ik ze erop........er wordt regelmatig naar jouw topic verwezen, dus zou het fijn zijn als de foto's weer zichtbaar zijn

190

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Karin09 schreef:

@Lori.........je mag mij de foto's ook mailen, dan zet ik ze erop........er wordt regelmatig naar jouw topic verwezen, dus zou het fijn zijn als de foto's weer zichtbaar zijn

Sorry, het probleem is dat ik momenteel geen internet heb op mijn pc. Ik internet nu via mijn ipad. Maar ik beloof dat ik ze snel even op een usb stick zet en dit topic bij iemand anders thuis in orde maken!

191

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

De foto's staan er weer op!! Sorry dat het zo lang duurde...

192

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Lori schreef:

De foto's staan er weer op!! Sorry dat het zo lang duurde...

Geweldig!!! Dankje wel!!

Herinner je gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag!

193

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Haii Lori wat leuk en leerzaam allemaal. Heb alleen 1 vraag wel zaag gebruik je? Ik krijg me lagen nooit zo mooi gesneden. Heb je daar nog een trucje in.

194

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Haii Lori wat leuk en leerzaam allemaal. Heb alleen 1 vraag wel zaag gebruik je? Ik krijg me lagen nooit zo mooi gesneden. Heb je daar nog een trucje in.

195

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Ik gebruik een gewone taartzaag, die uit de webshop. Lijkt precies op de taartzaag die je (hier in ieder geval) ook gewoon in de supermarkt vindt.

Enige dat ik kan bedenken is dat mijn taarten wel altijd minimaal een nachtje in de vriezer gaan. Kan dat het verschil zijn? Want dan zijn ze makkelijker te snijden dan wanneer ze net gebakken zijn.

Verder met je linkerhand de taart op zijn plek houden en niet te snel willen snijden. Dus wel veel heen en weer, maar niet te snel door de taart sjezen  ;)

196

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Super bedankt voor je uitleg!
Ook anno 2013 hebben er nog veel mensen plezier van!

197

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Lori bedankt heb gister gemerkt.idd dat ik te grote heen.en weer bewegingen maak ipv kleine snelle. Goeie tip tnx

198

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Een super uitleg is dit. Bij m'n volgende taart ga ik daar zeker iets mee doen  :thumb:

199

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Jammer genoeg zijn je afbeeldingen niet meer zichtbaar  :nooo .

Wel hele fijne instructie in woorden!

200

Re: How to: Vullen, afsmeren en bekleden... hoe het voor mij STRAK uitpakt

Ik zie de foto's ook helaas niet meer....