76

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Maar kun je deze tabel ook gebruiken voor een blancha schaaltje? Zo ja, hoe doe je dit dan berekenen? Ik heb de tabel van hierlangs gebruikt maar hij werd veel te laag.

77

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

En hoelang moeten de taarten er dan in? Want dat is toch ook afhankelijk van de grote en hoogte van je cake?

78

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

En hoelang moeten de taarten er dan in? Want dat is toch ook afhankelijk van de grote en hoogte van je cake?

79

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

En hoelang moeten de taarten er dan in? Want dat is toch ook afhankelijk van de grote en hoogte van je cake?

80

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Yalou schreef:

En hoelang moeten de taarten er dan in? Want dat is toch ook afhankelijk van de grote en hoogte van je cake?

ja dat klopt maar de baktijd is ook afhankelijk van je oven. Iedere oven bakt toch weer net even anders waardoor de baktijden erg verschillen. vandaar dat er ook geen baktijden in de tabellen staan.

81

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

nu wil ik in een rechthoekbakblik van 30 bij 40 gaan bakken dus 10.4 1/2 liters prima maar idd hoelang moet ik deze ongeveer in de oven doen zijn bijn 11 eieren...  =)

we gaan nog ff verder met bakken....

82

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

zoals ik al eerder zei...iedere oven is anders.
Bij mij zou deze er 50 minuten inmeten....

83

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Zou iemand mij kunnen helpen aub.

Ik heb een vorm ronde van 15 cm(10cm diep) en een vom van 20 cm(10 cm diep)
Ik heb de biscuitmix van de jamin. ik heb begrepen dat dit hetzelfde is als funcakes.

kan iemand mij laten weten hoeveel ik van alles dien te gebruiken? en moet ik dan nog zout,en vanille suiker erbij doen?

84

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Zou iemand mij kunnen helpen aub.

Ik heb een vorm ronde van 15 cm(10cm diep) en een vom van 20 cm(10 cm diep)
Ik heb de biscuitmix van de jamin. ik heb begrepen dat dit hetzelfde is als funcakes.

kan iemand mij laten weten hoeveel ik van alles dien te gebruiken? en moet ik dan nog zout,en vanille suiker erbij doen?

85

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hoe reken ik nu dan uit hoeveel mix enz ik nodig heb voor de wilton two mix book pan?

86

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Dat is een afwijkende vorm. Het beste wat je kunt doen is je vorm vullen met water en zo wegen wat de inhoud van je vorm is.

87

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Dank je wel voor je snelle antwoord  =)
Ik heb dat gedaan en er kan precies 5 liter water in,zoals ik het zag moet er dan 650 gr mix in,10 eireren en 65 ml water.Maar hoe weet ik nu hoe lang het in de oven moet,op welke stand en voor hoeveel personen het is?
Alvast bedankt  :thumb:

88

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hallo

Ik had graag een chocolade cake gemaakt, heb hier de tabellen met de inhoud beken moet ik dan ook gewoon het aantal gram chocolade bij voegen?  Want er staat 55gr roomboter, 55gr suiker, 55gr ei, 55 Gr. Bloem en dan ook 55 Gr. Chocolade dacht ik ben ik juist?

Bedankt
Debbie

89

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hallo

Ik had graag een chocolade cake gemaakt, heb hier de tabellen met de inhoud beken moet ik dan ook gewoon het aantal gram chocolade bij voegen?  Want er staat 55gr roomboter, 55gr suiker, 55gr ei, 55 Gr. Bloem en dan ook 55 Gr. Chocolade dacht ik ben ik juist?

Bedankt
Debbie

90 Laatst bewerkt door djehr (21-05-2014 20:41)

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Als ik chocoladecake maak dan gebruik ik altijd cacao. Ik voeg dan 10% van het gewicht van het meel aan cacao toe.
Dus als je 250 gram meel gebruikt voeg ik 25 gram cacao toe. Daarnaast voeg ik per ei wat ik gebruik ook 1 eetlepel melk toe. Dus bij 5 eieren ook 5 eetlepels melk. De melk mix ik gelijk met de boeter en suiker mee. De cacao schep ik door het meel.

91

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hey bedankt voor de reactie.

Debbie

92

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

super maar hoe zit het dan met een blanda schaal ???

Paulien

93 Laatst bewerkt door carine.cantre (18-12-2014 07:34)

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Hallo

Ik ben hier nieuw heb de tabellen gelezen maar heb nog een vraag.
Als ik de chocolade biscuit mix gebruik van fun cakes , mag ik die tabel dan ook gebruiken.
Het is een domme vraag maar ik bak nog maar pas dus er zijn nog veel vragen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Groeten uit belgie

94

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

De chocomix staat tot in het startbericht?

Djehr schreef:

Voor de Chocolademix van Funcakes hou je aan: per 1/2 liter inhoud van je vorm:
1 ei (=50 gram) + 85 gram mix + 18 ml water.

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Sorry


Ik had niet goed gekeken bedankt

96

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Nou schiet mij maar lek. Ik snap niets van deze berekening.

Ik heb een bakvorm van 28x38x8. Volgens de berekening hier zou ik dan 8,5liter hebben, dus 17 halve liters. Dus 17 ei, 1105 mix, en 110,5 water.

Maar als ik in de tabellen kijk bij een vierkante bakvorm van 35 (dus 35x35x7) is dit ook ongeveer 8,5liter. En daar staat het volgende bij: 605 ei, dus circa 12 ei, 780 mix en 78 water.

Ik vind dat een behooooooorlijk verschil. 5 eieren minder, 300 gram mix minder en 32 ml water minder!

Dan klopt er ergens toch iets niet???? Helluuuuppp wat doe ik fout.

97

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Uit ervaring weten we dat als je de tabellen aanhoudt je kapsel niet de 7 cm haalt zoals aangegeven. Dus als je echt een kapsel van 8 cm hoog wilt zul je meer mix moeten gebruiken. Vandaar de berekening per halve liter inhoud van je vorm.

Een taart van 8 cm hoog is best groot trouwens. Ik weet niet of je je biscuit inderdaad 8 cm wilt hebben?

98

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Ik voel me blond ... Maar ik kom er niet uit, kan iemand mij helpen?

Ik heb het geniale plan bedacht om, voor mijn zoontje zijn eerste verjaardag een red velvet cake te maken in de vorm van een 1. Daarover heen marsepein en mooie versieringen.
Ik heb alleen geen idee hoeveel red velvet beslag ik moet hebben.
Wie o wie kan mij helpen?

99

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

Allereerst dank je wel voor de tabellen, super handig, je maakt mij in ieder geval een blije taartenbakster!

Maar volgens mij is er ergens een foutje ingeslopen  :s  Ik zie bij de vierkante vormen van 28 cm bij een hoogte van 8 cm een lagere factor staan dan bij 7,5 en 7 cm... Ik kom er uiteindelijk wel uit, maar wellicht kun je het aanpassen?

100

Re: Tabellen voor de inhoud van je bakvorm

En hoeveel stukjes krijg ik uit een rechthoek van 25 x 37 ik moet een chocoladebiscuit  maken voor 35 a 40 pers alleen met botercreme nu twijfel ik of deze maat te klein is