1

Onderwerp: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Hoi ik heb vandaag bij de Action een keukenmachine gezien voor 42€. Heeft iemand ervaring met die machine? Zou ik het kopen??

Mvh,

Noori

2

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Dus niemand heeft ervaring met die ding? :s

3 Laatst bewerkt door annick67 (30-03-2014 07:42)

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Tussen zaterdagavond 23 uur en zondagochtend 8 uur kan het best zijn dat niemand het leest van de mensen die er eventueel al wel ervaring mee hebben?

Geduld is in dit geval een schone zaak denk ik...... ;)

(Ik heb geen ervaring met deze machine.)

4

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Wilde ik ook al zeggen  ;) ....denk dat de meeste op 1 oor lagen  ;)
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ben nooit zo kapot van apparaten kopen in dit soort winkels. Ook de service vind ik nooit zo goed.
Misschien zou je bij zo'n vergelijk site kunnen kijken naar reviews?

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Ik heb hem gekocht en ben zeer tevreden er mee.

6

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Beste dames,
Bedankt voor julie tips.

Saskia, krijg je hoge biscuits met die machine? Heb je evt wat fotos?

7

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar..Ik heb hem ook gekocht maar in de beschrijving staat Max werkingstijd 5 min en dat je hem dan 20 min niet mag gebruiken.  Of lees ik dat verkeerd? :S

8

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Als dit waar is dan breng ik hem terug :s

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Sorry dames even niet online geweest, maar ik heb hem nog niet zo heel lang en heb er nu een taart mee gemaakt en heb hem gewoon 10 minuten laten mixen en dat was geen probleem (ik las het ook en dacht ga het voor dat geld gewoon proberen, gaat het niet dan heb ik pech) Mijn taart werd net zo hoog als anders, heb hier geen foto van wat het was een snel taartje voor eigen gebruik niet bijzonder dus geen foto gemaakt.

Het enige wat ik een min punt vond, was dat de garder niet helemaal tot de bodem komt en je dus even tijdens de 10 minuten even met een spatel over de bodem moet zodat alles gemengd wordt.

10

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

goed dat ik dit topic ben tegen gekomen, ben die mixer idd ook tegen gekomen maar was het aan het twijfelen zeker omdat het action is en het meestal niet zo lang meegaat(of ik heb vaak pech)

hoe is jullie ervaring nu?

11

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Zelf heb ik er eentje van de Blokker van 49 euro en toch al een keer of 20 gebruikt, zelfs met dik notenbeslag.
Soms heeft die wel moeite met ronddraaien, maar het gaat wel.
Rudolf heeft een hele dure en die raakt soms ook van toeren af.
Verder moet die ook met de spatel of met de vlinder even nakloppen, dit is normaal, aangezien de vlinder altijd iets opgetild wordt met draaien.
groejes Bakmat

12

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Zaterdag voor Pasen gekocht.

Biscuit mee gemaakt, ging prima. Gisteren een wat zwaardere cake, ging al wat moeizamer, maar best goed. Zeker niet krachtig genoeg voor deeg.

De kom is wat onhandig omdat er geen handvat aan zit en ik hou meer van een stevige kom i.p.v. het flexibele kommetje dat erbij zit. Vast wel goed bestand tegen vallen ;-)

Spatscherm/rand is m.i. niet zinvol. Misschien als inschenkhulp als je moeite hebt met mikken.

De snelheid is "traploos" instelbaar maar praktisch gezien is het vergelijkbaar met een 3-standen mixer: goed genoeg.

Verder is het een aardig machinetje, compact, werkt goed, stabiel met de zuignappen en makkelijk schoon te houden.

De 5 min gebruik, 20 min wachten (een 20% "Duty Cycle") heeft met het (voorkomen van het) overbelasten van de motor te maken, die wordt anders te warm.

Voor licht beslag of slagroom kloppen maakt het niet zoveel uit, Maar als je het kleine motortje zwaar laat werken, dan moet je 'm zo nu en dan rust gunnen, anders brand hij door.

Ik ben er tevreden mee.

Groet,
George.

13 Laatst bewerkt door bootje123 (22-04-2014 14:21)

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Heb hem ook gekocht,
Heb er al 3 broden mee gebakken, dit ging super goed vond ik!
Hij kon het heel goed aan, wel maar 500 g meel gebruikt zoals in de gebruiksaanwijzing staat.

Had hiervoor een standmixer van philips van 10 jaar oud.
Deze van de action werkt zowiezo veel fijner, hij kan ook heel makkelijk kleine hoeveelheden kloppen.
Had 60 ml slagroom, was binnen een paar min. helemaal stijf geklopt!

Mijn worteltaart kwam trouwens ook veel hoger dan normaal.
Heb er nog geen biscuit mee gebakken, ben benieuwd hoe dat werkt.

Had zo mijn twijfels, maar ben super tevreden met dit apparaat!
Al helemaal voor dat bedrag  :)

Hij is btw ook bij de Hema te koop voor €70,-
is precies t zelfde apparaat!

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Ik heb er voor passen suikerkoekjes deeg mee gemaakt en dat ging prima.

15

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Ik heb er geen ervaring mee, maar hij is vanaf morgen (woensdag 30 april) tot en met dinsdag 6 mei 2014 in de aanbieding bij Action.

Hij kost dan 38.95

16

Re: home essentials keukenmix/ kneedmachine van action

Bamix2 schreef:

Hier ben ik dus ook heel benieuwd naar..Ik heb hem ook gekocht maar in de beschrijving staat Max werkingstijd 5 min en dat je hem dan 20 min niet mag gebruiken.  Of lees ik dat verkeerd? :S

Voordat ik mijn KitchenAid kreeg, heb ik altijd een planeetmenger van de Blokker (Tomado) gehad. Hierover werd ook gezegd dat hij niet langer dan 5 minuten mocht draaien. Maar bij mij heeft hij regelmatig minstens 10 minuten aan één stuk staan draaien zonder problemen.