1

Onderwerp: vulling macarons!

Ik was op zoek naar vullings voor macarons naar zoeken op het internet heb ik er een paar gevonden en wil ik die met jullie delen ;)

Pistachevulling:
100 ml slagroom
1 eetlepels pistache essence/pasta
2 eetlepels suiker
1 theelepel vanille essence
2 eidooiers
20 gram zachte boter

Verhit de room en voeg de pistache essence/pasta toe. Voeg de vanille essence toe en breng aan de kook. Klopt in ander kommetje de eidooiers en de suiker romig en voeg toe aan het roommengsel. Verwarm het geheel, laat het langzaam indikken maar laat het niet koken. Als het mengsel dik genoeg is laat je het even koelen en roer je er vervolgens de zachte boter door.


Citroencustard:
2 eieren
50 gram suiker
1 theelepel maïzena
Sap en rasp van 2 citroenen


Klop in een kom de eieren, de suiker en de maïzena. Roer er vervolgens de citroenrasp en sap door en giet het mengsel in een pannetje. Verwarm het langzaam tot het dikker wordt, blijf goed roeren. Haal het na een minuut of 6 van het vuur, als de dikte je bevalt en laat het mengsel vervolgens koelen in de ijskast.

smakelijk!

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

2

Re: vulling macarons!

Mmm die pistache klinkt heerlijk  :9

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

Re: vulling macarons!

Als ik weer macarons ga maken, zal ik de citroencustard proberen!

4

Re: vulling macarons!

leuk.
Alvast bedankt

5

Re: vulling macarons!

Klinkt goed, misschien moet ik toch maar weer eens een macaron-poging wagen  :D
Bedankt voor de recepten

Re: vulling macarons!

Dankjewel. Dat wordt uitproberen :Y

Groet,
Annemieke

7

Re: vulling macarons!

Graag gedaan!! ;)

Ik heb een nieuwe hobby gevonden! Taarten bakken!!!!

8

Re: vulling macarons!

Kan ik dit als taartvulling gebruiken?? En met wat voor combi kan k het nog gebruiken

9

Re: vulling macarons!

Kan ik dit als taartvulling gebruiken?? En met wat voor combi kan k het nog gebruiken

10

Re: vulling macarons!

Mmmm, beide macaronvullingen lijken me heerlijk! Bedankt voor het delen.

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

11

Re: vulling macarons!

Ik wil zelf al heel lang eens een keer macarons gaan maken, maar heb gehoord dat dit echt niet eenvoudig is. Misschien tijd om het gewoon te proberen, lukt het niet, tja dat de volgende keer beter. Maar zal het recept van de citroencustard zeker gebruiken bij poging 1.

12

Re: vulling macarons!

Waar haal je die pistache essence?

Op mijn blog www.koekjesenzoo.nl schrijf ik over mijn bak ervaringen! Hier staan onder andere heerlijke recepten en reviews :)