Onderwerp: Lavendelkoeken

Onbekend maakt onbemind zegt men altijd, dat geldt zeker voor dit recept, want iedereen weet dat lavendel heel lekker ruikt, rustgevend is en hoofdpijn kan verdrijven.
Maar om het te gaan eten... dat is weer andere koek... koek? Ja laten we er koek mee maken! Koop niet zomaar in een tuincentra Lavendel, want die zijn bespoten. Lavendel uit de tuin moet je nemen en de kleur maakt niet uit.

100 gr boter
50 gr fijne suiker
175 gr bloem
2 tl lavendelblaadjes
enkele lavendelbloemen
honing

Doe de boter en de suiker in de mixkom en klop dit door elkaar tot je een lichte en luchtige massa krijgt.
Voeg dan de gezeefde bloem toe en de lavendelblaadjes. Meng alles goed door elkaar en kneed tot een glad deeg.

Rol het deeg uit tot een dikte van ongeveer 1 cm en maak er rondjes van met een doorsnede van ongeveer 5 cm.
Leg de koekjes op een bakplaat met bakpapier doe dit in de voorverwarmde oven tot ze stevig en goudkleurig zijn.
Laat afkoelen op een rooster.
Smeer een dun laagje honing op de koekjes en leg op de koekjes 3 bloemetjes, deze kan je namelijk ook eten.

snoep zalig

2

Re: Lavendelkoeken

Leuk, al die lavendelrecepten! Mijn lavendel begint al weer lekker te groeien. Daar ga ik dit jaar dus zeker wat meer mee doen, dan alleen aan ruiken. ;)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: Lavendelkoeken

Lekker! Ik maak ook vaak lavendelsiroop of ook wel eens ijs. Deze ga ik zeker een keer proberen.