1

Onderwerp: twee recepten: citroen & peer-anijs

Bij deze wil ik twee vullingen met jullie delen, die ik heb gevonden op internet!
Van beide zijn vele varianten (ook hier op het forum), maar deze vond ik zelf erg lekker en makkelijk om te maken.

Citroencrème
Boodschappen:
-1 potje kant en klare lemon curd (Albert Heijn, te vinden bij jam). of 325 gram zelfgemaakte lemon curd.
-250 gram monchou
-250 gram mascarpone
Klop met een mixer de monchou los, voeg beetje bij beetje de lemon curd al draaiende toe. Vervolgens de mascarpone er ook al draaiende bij toevoegen.
En klaar is je crème! Meteen bruikbaar voor het vullen van je taart.

De citroencreme heb ik gecombineerd met een laagje zelfgemaakte lemon curd en aangevette slagroom. Was erg lekker!


Peer-anijs crème
Hier is ook een recept van op het forum, maar hier staat bij dat ie 'schenkbaar' is en vind het daarom zelf beetje gevaarlijk om de taart mee te vullen.. Op de site van 24 kitchen vond ik een peer-anijs creme die steviger is! En ook nog eens super lekker.

Boodschappen:
- 1  vanillestokje
- 250 ml perensap
- 2  steranijs
- 40 g suiker
- 2  eidooiers
- 2 el bloem
- 250 g boter
- 50 g poedersuiker

Halveer het vanillestokje in de lengte en schraap het merg eruit. Breng in een pan het perensap met het vanillemerg, steranijs en de helft van de suiker aan de kook. Roer de eidooiers met de rest van de suiker los en meng de bloem erdoor. Meng een scheutje perensap door het eimengsel, schenk terug in de pan en meng goed door. Breng de perencrème aan de kook en gaar circa 5 minuten op laag vuur. Laat de perencrème, afgedekt met plasticfolie, afkoelen. Verwijder de steranijs. Roer de boter met de poedersuiker luchtig en voeg de perencrème toe en meng goed door. Schep de perencrème in een spuitzak met dunne platte spuitmond. Spuit een dubbele cirkel op de afgekoelde cupcakes.

Peer anijs crème is erg lekker met peer anijs gelei (zelfde recept maar dan zonder boter en poedersuiker. Je hebt een soort curt) en slagroom met stukjes peer!

Lust zelf geen marsepein.. *schaam*