1

Onderwerp: Thomas de Trein 3D

How To Thomas de Trein Cake.

Foto 1 : Men neme een cake, ik heb voor deze Thomas trein 2 hotelcakes van de supermarkt gekocht, je kan ze natuurlijk prima zelf maken, maar daar had ik deze keer te weinig tijd voor en de klant wilde hem niet aansnijden…
Foto 2 : Thomas treintje als voorbeeld gebruikt en gaan snijden tot ik de vorm overeen vond komen.
Foto 3 & 4 : Botercrème met de kleur van de marsepein gebruikt en de trein ingesmeerd, daarna in de koelkast tot de boter lekker hard geworden was.
Foto 5 : Bekleedt met blauw marsepein.
Foto 6 : Details aanbrengen, ook weer naar het voorbeeld van het treintje.
Foto 7 & 8 : Draadjes gemaakt met een soort sugarcraftgun, kan ook met de knoflookpers, kost alleen meer tijd. De draadjes met een beetje eetbare lijm aangebracht. ( Tylose met water gemengd )
Foto 9 : Voorkant, gezicht en pijp geboetseerd van marsepein en gelijmd, voordat ik de voorkant ( gezicht en pijp ) er op plaatste heb ik een satéprikker door de trein en de pijp gestoken en daar een stukje van uit laten steken en daar het kleine pijpje er op geplaatst en eronder nog wat lijm gedaan.
Foto 10 : Daarna van een nieuwe cake een onderstel gemaakt en bekleed met zwart marsepein en daar wat stukjes deuvel in gestopt en een klein kartonnetje bovenop, zodat de wagon er mooi op geplaatst kon worden.
Daarna wielen uitgestoken en bewerkt en opgeplakt.
En klaar is Thomas! Ook onder Thomas zitten deuvels, zodat hij niet door de taart heen kan zakken.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-I8VC3CGO-D.jpg

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

2 Laatst bewerkt door ginn1988 (29-07-2011 13:42)

Re: Thomas de Trein 3D

:thumb: Duidelijke How to!

C'est la tarte

Re: Thomas de Trein 3D

Dank je wel!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

4

Re: Thomas de Trein 3D

super gedaan heb hem op geslagen

meer foto's op me site www.taartschuur.nl en op www.facebook.com/detaartschuur bedankt voor het kijken.

5

Re: Thomas de Trein 3D

Wat leuk!! Hoe heb je hem zo mooi kunnen bekleden??

Re: Thomas de Trein 3D

Dank je wel! Het ging eigenlijk vanzelf, heb wel een vrij grote lap uitgesneden, zodat ik genoeg over had en het goed kon verdelen, maar had een goede avond denk ik  ;)

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

7

Re: Thomas de Trein 3D

kei leuke trein.heb net ook een berichtje gestuurd kan het nergens meer vinden :o tja ik ben ook een beginneling.hihi
Maar erg mooi gemaakt een idee voor mijn vader die heeft allemaal model treinen.
groetjes ellen  :)

8 Laatst bewerkt door christine-h (30-07-2011 19:49)

Re: Thomas de Trein 3D

uhm even een blonde vraag misschien. :D wat is Deuvel? ik had hem natuurlijk al op geslagen van de andere topic maar denk vraag het hier even.

Re: Thomas de Trein 3D

Niks domme vraag! Dat is een stokje van bijvoorbeeld hout of eentje van plastic ( lijkt op een rietje ) dat je door de taart steekt, voordat je gaat stapelen, zodat de taart niet indeukt/stort. Ze noemen ze ook wel dowels.

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

Re: Thomas de Trein 3D

Hoi Ellen! Dank je voor het compliment! Je kan de basis zeker gebruiken voor een treintaart voor je vader!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

11

Re: Thomas de Trein 3D

wow!!!
super zeg.

Als  ik het goed begrijp heb je 3 cakes gebruikt?
2 voor de bovenkant van thomas en 1 voor de onderkant?

Leven is het meervoud van lef.

Re: Thomas de Trein 3D

Dank je! Klopt helemaal, voor de trein 2 en dan de taart!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

13

Re: Thomas de Trein 3D

oh hier was ik naar opzoek en net op tijd 14 maart wordt mijn kleinzoon 3 en hij wou zooooo graag een thomas taart bedankt xxx :thumb:

14

Re: Thomas de Trein 3D

goede how to

15

Re: Thomas de Trein 3D

Ik heb ook opdracht gekregen om deze trein te maken. Ik moet deze zaterdag ochtend 09.00 af hebben. Een aantal vragen over deze taart:
1. wanneer moet ik ermee beginnen?
2. hoeveel marsepein (blauw) gebruik je?
3. Hoe zet je de trein van stap 10 naar stap 11 boven op het onderstel?

Gr Marieke

Re: Thomas de Trein 3D

mw schreef:

Ik heb ook opdracht gekregen om deze trein te maken. Ik moet deze zaterdag ochtend 09.00 af hebben. Een aantal vragen over deze taart:
1. wanneer moet ik ermee beginnen?
2. hoeveel marsepein (blauw) gebruik je?
3. Hoe zet je de trein van stap 10 naar stap 11 boven op het onderstel?

Gr Marieke

Hoi!

Je kan deze taart in een avond maken, ik denk dat ik zo'n 250-300 gram heb gebruikt, ik gebruik een speciale taartschep, maar na koe
En kun je hem ook met je handen oppakken! Succes!

www.muffinmania.nl
Groetjes, Muffinmania.

17

Re: Thomas de Trein 3D

Voor hoeveel personen is deze taart?