1

Onderwerp: Een paar vragen over het bouwen van een site

Hallo allemaal!
Ik heb een poging gedaan om een website te bouwen maar het wil nog niet helemaal lukken. Ik heb een domeinnaam en een host via robohost. Nu vind ik de sitebuilder die zij hebben helemaal niet lekker werken dus wil met iets anders aan de slag. Nu is het mogelijk om een website te uploaden via de public_html map in m'n host maar waar kan ik een website bouwen die ik op mijn harde schijf kan opslaan?
(ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel want ik ben echt een leek wat dit betreft..)
Groetjes Bianca

2

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Wat je zoekt is een programma waarmee je lokaal je website kunt maken en die dan kunt uploaden naar je webruimte via ftp.
Dat kun je doen met NVU (http://www.mozilla-nl.org/nl/nvu_downloaden), maar er zijn er nog meer. Zoek op html wysiwyg editor (what you see is what you get) en probeer er een paar uit. Bijvoorbeeld via hier te downloaden: http://www.gratissoftware.nu/gratis-html-editors.php

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Euhm.... Kan het maar half volgen, maar ik heb mijn website via weebly gemaakt en dat was supersimpel!

4

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Seefje schreef:

Euhm.... Kan het maar half volgen, maar ik heb mijn website via weebly gemaakt en dat was supersimpel!


hier hetzelfde, haha.


ik heb totaal geen verstand van zelf site's bouwen,
maar het is me via one.com prima gelukt!

in eerste instantie snapte ik het niet, maar ben wat gaan proberen,
en toen had ik het snel door.
ook kun je via live chat altijd hulp vragen!
(doordeweeks gewoon Nederlands talig, in het weekeind in het engels)

ze hebben nu het een en ander aangepast waardoor het nog makkelijker is,
ik ben helemaal tevreden.

Je kunt mijn site bekijken, die heb ik dus helemaal zelf gemaakt!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

5

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Ok, dan even langzaam :)

Biejangkaa heeft al een domeinnaam en een host. Nog een extra provider zoals weebly of one.com is dan dus overbodig, kost alleen maar meer geld.
Als je een site wilt maken op je computer en die dan op het internet wilt zetten (dat is wat Biejangkaa vraagt), doe je dat met een programmaatje, net als dat je een brief in Word typt en een tabel in Excel maakt. Het is dan wel handig als dat programmaatje simpel werkt, dus "wysiwyg": opmaken net als in Word.

Als dan alles af is, plaats je met weer een ander programmaatje (FTP) de bestanden die je op je computer hebt, op jouw plekje op het internet en dan kan iedereen het zien.

Zo ingewikkeld is het niet hoor :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Owkee... Hi hi... Voel me best blond nu  :P

7

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

thnx voor de uitleg Marianne, weer wat geleerd!

mij toch te ingewikkeld, geef mij maar een alles in 1 pakket,
ipv al die losse programma's, haha

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Marianne schreef:

Ok, dan even langzaam :)

Biejangkaa heeft al een domeinnaam en een host. Nog een extra provider zoals weebly of one.com is dan dus overbodig, kost alleen maar meer geld.
Als je een site wilt maken op je computer en die dan op het internet wilt zetten (dat is wat Biejangkaa vraagt), doe je dat met een programmaatje, net als dat je een brief in Word typt en een tabel in Excel maakt. Het is dan wel handig als dat programmaatje simpel werkt, dus "wysiwyg": opmaken net als in Word.

Als dan alles af is, plaats je met weer een ander programmaatje (FTP) de bestanden die je op je computer hebt, op jouw plekje op het internet en dan kan iedereen het zien.

Zo ingewikkeld is het niet hoor :)

Dit dus - ik maak mijn site in Dreambuilder (Adobe) ... een wysiwyg (what you see is what you get) programma. Daar doe ik ook mijn updates en dan doe ik een upload via FTP. Super simpel eigenlijk. Joomla e.d. is aan mij niet besteed

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

9

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Joomla vond ik ook lastig idd, dat liet een vriend aan me zien,
zou ook heel makkelijk moeten zijn.... maar ja, ik ben een leek...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

10

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Ik durf mijzelf nog wel "geen leek" te noemen (ben ook geen superuser hoor), maar Joomla is voor mij gewoon niet logisch. Daarbij ben ik visueel ingesteld, dus ik zie graag wat ik maak :-))

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

11

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Even kijken bij Wordpress!

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

12

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Ik zou inderdaad voor wordpress gaan.   'even uploaden'  en je kunt gewoon typen.    Toch zijn er wat plugins en tricks nodig maar aan bijv.  indigo webstudio heeft veel how-to's gegeven. 
Veel websites draaien op wordpress omdat je zelf ook veel zelf kunt aanpassen.

13

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Bedankt voor alle reacties! Ik heb inmiddels het programma van Magix gekocht, heel simpel en veel keuze :)

14

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Biejangkaa schreef:

Bedankt voor alle reacties! Ik heb inmiddels het programma van Magix gekocht, heel simpel en veel keuze :)


ziet er leuk uit, heb even vluchtig gekeken.
Wat me wel opviel is dat de volgende vullingen:

Mousse, banketbakkersroom of slagroom aangevuld met smaak naar keuze (koekjes, chocolade, fruit)

ook vullingen zijn die in de koelkast moeten, dus daar moet ook een * bij

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

15

Re: Een paar vragen over het bouwen van een site

Wat goed! Dank je ;)