1

Onderwerp: Mascarpone-slagroom

Ik weet niemand of iemand dit ooit eens eerder heeft gemeld, excuses bij voorbaat.

Vanavond had ik slagroom nodig echter had ik het niet in huis. Wat ik wel in huis had was 250 gram Mascarpone en Volle Melk :) Ik besloot er een experiment van te maken en heb 80 gram Mascarpone gemengd met 80 gram Melk. Het resultaat is een mengsel met een vetpercentage rond 40 procent (iets hoger zelfs) dat je gewoon kunt opkloppen zoals slagroom, het verschil (smaak en consistentie) met slagroom is zo minimaal dat het bijna niet te onderscheiden is van echte slagroom.

Voor wie er iets aan heeft of eens wil experimenteren  :+

2

Re: Mascarpone-slagroom

..... wat een  :thumb: idee :y

ik denk eigenlijk dat dit een soort recept is.... :think: ik ga je even melden, dan horen we het wel  ;-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Re: Mascarpone-slagroom

Goed bedacht, wat een leuk experiment ook.

Tieneke

4

Re: Mascarpone-slagroom

[MOVE] --> Ingezonden recepten

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Re: Mascarpone-slagroom

Wat een goed idee, die ga ik onthouden!

groetjes Hanneke

6

Re: Mascarpone-slagroom

Baylah schreef:

Ik weet niemand of iemand dit ooit eens eerder heeft gemeld, excuses bij voorbaat.

Vanavond had ik slagroom nodig echter had ik het niet in huis. Wat ik wel in huis had was 250 gram Mascarpone en Volle Melk :) Ik besloot er een experiment van te maken en heb 80 gram Mascarpone gemengd met 80 gram Melk. Het resultaat is een mengsel met een vetpercentage rond 40 procent (iets hoger zelfs) dat je gewoon kunt opkloppen zoals slagroom, het verschil (smaak en consistentie) met slagroom is zo minimaal dat het bijna niet te onderscheiden is van echte slagroom.

Voor wie er iets aan heeft of eens wil experimenteren  :+

Het vetpercentage is veel lager hoor. Kijk maar op de voedingswaardetabel van de mascarpone. Die 80% vet is gemeten op de droge stof. Dus eigenlijk heb je een magere "slagroom" gemaakt.  :D

If life gives you lemons, make lemoncurd.