1

Onderwerp: Met welke handmixer kan je biscuitdeeg maken?

Ik heb de zoekmachine gebruikt en lees dat handmixers vaak oververhit raken, omdat ze niet lang kunnen mixen. Geldt dat alleen voor de goedkopere versies of ook de duurdere versies?

Op dit moment heb ik alleen een garde (Braun). Waardeloos ding. Voordat ik echt ga investeren in een Kenwood of Kitchenaid wil ik eerst weten of ik het echt leuk vind.

Wie kan mij een goede handmixer aanraden? Kun je trouwens ook brooddeeg maken met zo'n handmixer?

Mijn max. budget voor een handmixer is 100,00 euro. Hoeveel watt heb ik minimaal nodig?

2

Re: Met welke handmixer kan je biscuitdeeg maken?

bedoel je een handmixer..of een staande mixer ( ala kenwood/kitchenaid/bosch mum etc)
Ik heb nl jaren met mijn handmixertje van tomado ( blokker 14.95 geloof ik) mn taarten gemixt.. ging prima. Ook mn RI deed ik er mee..
niks oververhitting.

gr PIen

3

Re: Met welke handmixer kan je biscuitdeeg maken?

Hoi Sweet978,

Bedankt voor je reactie.

Bedoel je de Tomado met 10 standen?

http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores … ctId=15647

Groetjes,
D aweny

4

Re: Met welke handmixer kan je biscuitdeeg maken?

yep.. jaren mn taarten mee gemixt.. mn ri ook.. koekjes deeg ook met de deeghaken.

briljant ding..zeker voor die prijs.

Eigenlijk nooit brooddeeg, dat maakte ik toen eigenlijk nooit. ( tenzij in mn broodbakmachine :) )

succes ermee gr Pien

5 Laatst bewerkt door Floes (12-02-2014 13:29)

Re: Met welke handmixer kan je biscuitdeeg maken?

Ik heb deze van Bosch, prima en genoeg vermogen voor het luchtig maken van je beslag, taart wordt ook mooi hoog. Heb nog nooit last gehad van iets wat in de buurt van "te heet" kwam, hij voelt altijd normaal qua temperatuur:
http://www.bosch-home.nl/producten/klei … 36440.html

6

Re: Met welke handmixer kan je biscuitdeeg maken?

Ik heb nu een Moulinex 450 watt, nadat mijn vorige mixer kromme kloppers had gekregen. Ik durf er ook geen brooddeeg mee te doen (vind het kneden ook veel te heerlijk trouwens), maar royal icing wel, al gebruik ik dan de deeghaken. Die zijn sterker en kloppen niet zoveel lucht in de icing.

Tieneke

Re: Met welke handmixer kan je biscuitdeeg maken?

Ik heb op dit moment een handmixer van Philips gekocht (model HR 1561). Deze raad ik je echter af om te kopen omdat hij heel erg spettert hoe goed je ook oplet.
Daarnaast is het ook niet echt een hele stevige mixer. De gardes zitten namelijk erg los en blijven ook niet altijd zitten.

Succes met de keuze!