1

Onderwerp: Knoeit jullie KA ook zo?

Ik heb sinds een aantal weken een KA artisan. Ben er heel blij mee, maar... Ik word gek van het geknoei en gestuif. Een glazuur met poedersuiker kan ik niet ermee mengen, alle poedersuiker gooit hij eruit, en dan staat hij op de laagste stand.

Beslag waarbij ik bloem deel voor deel erbij moet gooien, wil ik al niet meer maken want dan moet ik mijn hele keuken gaan schoonmaken en ik gebruik gewoon het schenkschild.

Ik vraag me af of het wel normaal is, je moet toch gewoon kunnen werken zonder dat je erna alles moet gaan schoonmaken?

Is het bij jullie ook zo, of hoort het zo, heb nooit eerder een keukenmachine gehad dus kan niet vergelijken.

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

Ik vermoedt dat je versnellingen niet goed werken.
Je kunt het beste contact opnemen met Nijs.
Deze repareren de KA.

http://www.gebroedersnijs.be/documents/home.xml?lang=nl

Als je zondigt zondig dan lekker

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

Hij is net nieuw, zit nog 5 jaar garantie op, ik zal contact opnemen met de winkel waar ik hem gekocht heeft.

Ik las hier op het forum dat je 5ct in de kom moet leggen en dat de ballongarde die vooruit moet duwen als je hem laat draaien. Ik heb dat geprobeerd en dat doet hij dus niet, we gaan hem iets laten zakken en kijken of hij dan nog zo spat.

4 Laatst bewerkt door mamvanvier (14-01-2014 12:36)

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

Ik heb dat ook. Ik los het nu op door eerst even zelf met een spatel natte en droge ingrediënten heel even om te scheppen en daarna de KA verder te laten werken. Maar het zou dus aan de hoogte of instellingen kunnen liggen, hmmm...

5

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

Als ik met veel poedersuiker (of bloem) moet werken dan leg/hang ik er even een theedoek overheen en dan is het probleem opgelost!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

Theedoek eroverheen heeft geen zin of beter gezegd het heeft maar een klein beetje nut, want zelfs onder de theedoek vandaan stuift alles op. Of moet ik hem nat maken?

Ik hang de theedoek over de gehele KA, of doe jij het alleen over de kom?

Contact gehad met de verkoper, die herkent het niet, dus het ligt waarschijnlijk aan de afstelling.

7

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

Ik hang de (droge) theedoek er helemaal over!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

8

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

ik heb er zelf geen last van. Nou heb ik ook de schenktuit erbij, maar ook zonder die geen problemen. Wel inderdaad eerst goed afstellen! Maar als het goed is staat dat ook in de handleiding...

begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach...
want wie vrolijk is in de morgen, die lacht de hele dag!

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

Ik heb hem nu verder naar beneden gezet, ik heb nu geen tijd om het uit te proberen maar dan laat ik het weten of dat het probleem was. De schenktuit gebruik ik altijd maar dat ding wipte omhoog en door de ruimte die er zit komt ook alles uit.

Ik heb trouwens heel goed de gebruiksaanwijzing gelezen en ik las dat je eerst in stand 1, alle droge ingrediënten moet roeren. Die stand doet niets bij mij, pas in stand 2 begint hij te draaien en dat ik zeker geen roeren!!

De winkel waar ik hem gekocht heb, gaf tips als eerst droge ingrediënten en uit zetten als je bloem toevoegt etc maar wat is dan de waarde van dat apparaat, het gaat er toch juist om dat ik alles erin kan doen terwijl hij al mixt.

10

Re: Knoeit jullie KA ook zo?

bij stand 1 moet 'ie echt al wat doen hoor! Ik zou 'm even goed laten onderzoeken in de winkel en laten afstellen.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl