1 Laatst bewerkt door Staaltje (09-01-2014 16:58)

Onderwerp: Koemelk en ei vrije chocolade cupcakes

http://www.sugaridoo.com/wp-content/uploads/2014/01/P1030974_edited_blog-337x450.jpg
(Klik hier voor extra foto's bij dit recept!)

Heerlijke cupcakes die geschikt zijn voor mensen met een koemelk en/of ei allergie! Ik vind ze echt heel lekker, ze zijn zacht, smeuïg en vol chocolade. Nomnom! :)  :y

Ingrediënten
200 gr. cakemeel
150 gr. licht bruine basterdsuiker
25 gr. cacao
1 tl bakingsoda (zuiveringszout)
1/2 tl zout
75 ml. zonnebloemolie
300 ml. water
1 el. witte wijnazijn
1 tl. vanille extract
(In het Amerikaanse recept worden maatlepels gebruikt, die zijn wat groter dan de normale tl. en el. die in onze keukenla liggen.)

Aan de slag!

  • Verwarm de oven voor op 180 graden. Doe 12 cupcakepapiertjes in een cupcakeblik.

  • Zeef het cakemeel, de bakingsoda en de cacao boven een kom. Voeg het zout en suiker toe en schep dit door elkaar.

  • Mix in een andere kom het water, de olie, de witte wijnazijn en de vanille in een kom tot het gemengd is.

  • Voeg vervolgens al mixend alle droge ingrediënten toe tot er een egale massa is ontstaan. Het beslag blijft erg vloeibaar.

  • Verdeel het beslag over de cupcakepapiertjes, vul ze ongeveer voor 3/4e met beslag. Ik heb grote cupcake bakjes gebruikt, ik kon er met dit recept 6 vullen. Als je gewone cupcake vormpjes gebruikt verdeel het beslag dan over 12 cupcakes.

  • Plaats de cupcakes ongeveer 20 minuten in de oven. Controleer met een sateprikker of de cupcakes gaar zijn.

  • Bestrooi de cupcakes vlak voor je ze gaat eten met wat cacao en poedersuiker.

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)

2

Re: Koemelk en ei vrije chocolade cupcakes

ziet er lekker uit zeg! Maar kan het zijn dat je een stukje van de ingrediëntenlijst mist? Ik zie zo snel niet waar je de chocoladesmaak vandaan haalt? Of kijk ik er na 5 keer lezen nog overheen  :o

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

3

Re: Koemelk en ei vrije chocolade cupcakes

Haha heb je helemaal gelijk in! Was gewoon de cacao vergeten op te schrijven.. Dank je!

Kijk ook eens op ~Sugaridoo~ voor recepten en howto's!     (Twitter: @Sugaridoo)