576

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Dankjewel voor de tips! Die gezoete melk van Friesche Vlag, waar koop je dat? Gewoon in de supermarkt? Een blikje in water verwarmen moet ik nog wel kunnen... ;-)

577

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Yep, meeste supermarkten hebben die gewoon. Ziet er zo uit http://4.bp.blogspot.com/-wUMFl7UTcU4/UVQ8kHFGRNI/AAAAAAAABq0/x8-0mdKx7gI/s200/gecondenseerdemelk.JPG

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

578

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Super! Dankjewel! Ik ga het proberen.

579

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik heb een verzoek van iemand voor taart met aardbeienmousse en dulce du leche.
Zelf lust ik geen aardbeien dus heb geen idee of dit een beetje een goede smaak combi is.
Wat vinden jullie ervan?

580

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ik denk, ik regeer maar even op dit forum voordat ik hem straks kwijt ben. Goed idee!! :9

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

581

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

HELP, wie weet er een goede combinatie met:
bavarois smaak peer.
Wie heeft er leuke maar vooral lekkere suggesties, er moeten nog 2 laagjes met vulling bij.

582

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Chocolade of caramel misschien?

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

583

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo,
Ik ga deze week mijn eerste taart maken. En ook gelijk een stapeltaart van twee taarten. Ik zit te denken aan de volgende vulling:
Onderste taart:
Laagje framboosmousse/laagje pure chocolade met frambozenjam
Bovenste taart:
Laagje chocolademousse/banketbakkersroom met frambozen

Zou dit een goede combi zijn?? Jullie hebben al veel ervaring vandaar dat ik als beginneling graag advies wil :D
Bedankt!!

584

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Ook erg lekker
Slagroom mengen met mascarpone en dan m&m's fijn gemaakt erdoor
Kan ook door BC  maar vindt dit persoonlijk minder lekker

585

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Het is vast al vaker gevraagd maar ik kan het nergens vinden:

Er staat in deze rubriek zo'n fantastische lijst met vullingen (echt zò fijn is die) en ook een superhandige lijst met welke combinaties lekker zijn bij elkaar.

Nu ben ik op zoek naar zo'n lijst van vullingen maar dan alleen degene die buiten de koelkast te bewaren zijn. Is er zo'n lijst?

Alvast bedankt!

586

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Zo'n lijst is op zich best handig ja. Ik zocht er ook al naar. Van sommige vullingen weet ik niet of het buiten de koelkast kan of niet. Ik kon ook niet zo'n lijst vinden...Iemand een idee?

587

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Dat lijstje is er, in de oude opzet stond de link ernaartoe bij de recepten van de site (toen links, nu boven zeg maar), maar daar staat ie niet meer bij. Ik heb even gezocht.

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=15183

Ik weet niet in hoeverre deze lijst bijgehouden wordt.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

588

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

dankjewel! Ik heb me erop geabboneerd, dan kan ik hem altijd terug vinden  ;)  :Y

589

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Oh wat fijn, dank je wel! Dat abonneren is ook een goed idee, ga'k meteen doen.  :)

590

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo allemaal,

ik heb me net nieuw aangemeld op de site en heb al heel wat gelezen. Wat een leuke en handige site zeg!
Nou heb ik ook nog een vraag;
Ik wil een marsepeinen taart maken maar ik maak deze eigenlijk altijd met alleen bastogne vulling.
Nou wil ik hem een ker proberen met mokkacreme en banketbakkersroom erin.. is deze combinatie lekker? Of is het een gekke combi?

591

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo allemaal,

ik heb me net nieuw aangemeld op de site en heb al heel wat gelezen. Wat een leuke en handige site zeg!
Nou heb ik ook nog een vraag;
Ik wil een marsepeinen taart maken maar ik maak deze eigenlijk altijd met alleen bastogne vulling.
Nou wil ik hem een ker proberen met mokkacreme en banketbakkersroom erin.. is deze combinatie lekker? Of is het een gekke combi?

592

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo Kim,
Welkom om het forum!
Maar mokkacreme en banketbakkersroom kan prima, hoor!
Sommige bakkers gebruiken deze combi ook.
(maar mokkacreme en bokkenpootjescreme is ook heel erg  :9  ;) )
Groetjes!

Happy Cake Day!

593

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Oke super, dan ga ik dat morgen eens proberen :)

594

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

En, er staat bij het recept van de mokkacreme 250gr boter... dus geen roomboter? Gewoon bakboter?
... en hoe smeer ik de taart dan af (wat smeer ik onder de marsepein?) Ook mokkacreme?..

en is er een tip om de creme minder naar boter te laten smaken? Dat vindt mijn vriend namelijk altijd jammer en niet zo lekker. 

(Wat een vragen he.....!)

595

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hey iedereen,
Ben beginneling en vind het lastig om vullingen te combineren.
Ik had in gedachte om op de eerste laag een chocomousse te doen en op de andere slagroom met bastogne. Of slagroom met fruit + chocomousse.
Zijn dit goeie combinaties?

Groetjes, Jillzz

596

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Eerste laag choco mouse en die andere stracciatella slagroom. Super lekker.

597

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo, ik heb een vraagje over vullingen. Want ik moet binnenkort een choco taart maken en dan ook helemaal chocolade. Nu wil ik sowieso 1 laag met toblerone mousse doen, maar wat smaakt er nu lekker bij. Ik lees net wel de lijst, maar omdat er zoveel instaat lees ik er compleet overheen.

Groetjes Diana

598

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo, ik heb een vraagje over vullingen. Want ik moet binnenkort een choco taart maken en dan ook helemaal chocolade. Nu wil ik sowieso 1 laag met toblerone mousse doen, maar wat smaakt er nu lekker bij. Ik lees net wel de lijst, maar omdat er zoveel instaat lees ik er compleet overheen.

Groetjes Diana

599

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo,

Ik vul mijn taarten altijd 3 laags. Hier doe ik eigenlijk altijd 'vers' fruit bij. Voorbeelden zijn;
- frambozen bavarois, witte chocolade botercreme, frambozen jam met verse frambozen.
- aardbeien bavarois, nutella, banketbakkersroom met aardbeien+jam.
- witte chocolade bavarois, botercreme met jam (framboos combineert goed), vers fruit.

Voorheen gebruikte ik ook veel lemoncurt omdat het frisse hiervan goed smaakt met het zoete van
de rest van de taart. Maar ik heb hier geen recepten meer van in mijn hoofd.
Nu voor twee taarten nieuwe combi's aan het bedenken.

Het lukt me helaas nog niet om foto's te posten. (al jaren niet eigenlijk, en dan ben ik best handig met computers)

600

Re: Verschillende laagjes vulling in 1 taart...

Hallo,

Ik vul mijn taarten altijd 3 laags. Hier doe ik eigenlijk altijd 'vers' fruit bij. Voorbeelden zijn;
- frambozen bavarois, witte chocolade botercreme, frambozen jam met verse frambozen.
- aardbeien bavarois, nutella, banketbakkersroom met aardbeien+jam.
- witte chocolade bavarois, botercreme met jam (framboos combineert goed), vers fruit.

Voorheen gebruikte ik ook veel lemoncurt omdat het frisse hiervan goed smaakt met het zoete van
de rest van de taart. Maar ik heb hier geen recepten meer van in mijn hoofd.
Nu voor twee taarten nieuwe combi's aan het bedenken.

Het lukt me helaas nog niet om foto's te posten. (al jaren niet eigenlijk, en dan ben ik best handig met computers)