1

Onderwerp: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

hallo ik heb een taart gemaakt die ik zaterdag nodig hebt kan ik hem vandaag vullen met banketbakkersroom en dan met fondant decoreren en dan in de vriezer moet ik hem er dan vrijdagavond uit halen als ik hem zaterdag middag rond 17.00 nodig heb helpppppp :s

2

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

ps kan ik hem dan echt in een pedaalemmerzak bewaren??? blijft dit dan niet plakken??? of beter een taart doos die plasti van de xenos

3 Laatst bewerkt door inge h (11-04-2012 18:18)

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

ik ga je even melden
dit is voor foto's niet voor vragen

zelf heb ik geen idee of bbr in de vriezer kan, ben van de cupcakes en cakepops ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

http://www.keukenmeiden.nl/images/large/CIMG2959.JPG

5

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

o oke sorry maar weet je tochvallig wel het antwoord ben desperate

6

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Banketbakkersroom kan wel in de vriezer.
En volgens mij kan het ook in een zak in de vriezer, ik zou m er wel uithalen voor het ontdooien.

7

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

De taartenparade is voor het laten zien van je taarten..............

Graag de rubrieksomschrijvingen en sticky's lezen voor je een topic start (ook al ben je 'desperate')

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

8

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Ik zou de taart in een doos doen, daaromheen een plastic zak (goed dicht knopen) en dan in de diepvries.
Als je de taart zaterdag rond 17 uur nodig hebt, haal je hem vrijdag rond die tijd uit de diepvries en zet je hem in de koelkast. En dan een half uur, tot een uur, voor het daadwerkelijke aansnijden uit de koelkast halen.

9

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Ik heb wel eens zakjes  bbr ingevroren,  omdat ik zoveel over had van en workshop. Heb toen een paar zakjes laten ontdooien en heb het weg kunnen gooien, het was een en al water. Nu weet  ik het niet als het in een taart zit.

Veel taart plezier

10

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Zelf gemaakte banketbakkersroom (van melk, vanillepoeder en suiker) kun je niet invriezen, dat wordt heel waterig bij het ontdooien.

Banketbakkersroom die je maakt van een mix waar water bij moet gedaan worden, kan wel in de diepvries.

groetjes samantha

11

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Ik had het met water aangemaakt

Veel taart plezier

12

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

sam schreef:

Zelf gemaakte banketbakkersroom (van melk, vanillepoeder en suiker) kun je niet invriezen, dat wordt heel waterig bij het ontdooien.

Banketbakkersroom die je maakt van een mix waar water bij moet gedaan worden, kan wel in de diepvries.

groetjes samantha

Ook zelfgemaakte banketbakkersroom kan in de vriezer. Je moet die wel na het ontdooien au bain marie een beetje verwarmen en voortdurend blijven roeren, daarna even in de mixer en dan heb je opnieuw een mooie gladde banketbakkersroom...

Ik zou het daarom ook niet riskeren met banketbakkersroom die al in een taart zit.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

als je hem vandaag maakt zou ik hem niet invriezen maar gewoon in de koelkast bewaren

14

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Kan banketbakkersroom van een mix nu wel of niet in de vriezer? want ik heb momenteel een taart met banketbakkersroom in de vriezer staan :(

15

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Kan banketbakkersroom van een mix nu wel of niet in de vriezer? want ik heb momenteel een taart met banketbakkersroom in de vriezer staan :(

16

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Kan banketbakkersroom van een mix nu wel of niet in de vriezer? want ik heb momenteel een taart met banketbakkersroom in de vriezer staan :(

17

Re: Helluppp taart met banketbakkersroom in vriezer???

Ik vries bijna nooit in, maar de keren dat ik wil heb gedaan was het altijd botercreme. Zou het met bbr niet aandurven.... @marulanda: hoop dat het bij jou goed gaat, omdat er idd verschillende meningen zijn.

De taart nooit in een plastic bewaardoos zetten, maar in een kartonnen taartdoos. Dan zak eromheen en invriezen. Zonder zak in kartonnen doos in de koelkast zetten, 24 uur voor gebruik.
Ik zou, denk ik, de taart pas morgen vullen, bekleden en decoreren, wanneer dit mogelijk is. Dan hoeft deze ook niet in de vriezer. Als ik al invries doe ik dit bij een taart die ik bv een week later nodig heb, niet bij een taart die ik over 2 dagen nodig heb. Dan zet ik deze gewoon in de koelkast.