Onderwerp: Taart aanstaande dinsdag

Hoi allemaal,
Vanwege een beetje tijds nood vraag ik me het volgende af:
Ik moet voor dinsdag een taart afgewerkt hebben voor 30 personen!
Gevuld met chocolade mouse receptje van hier op t forum (chocolade en slagroom, vanille suiker)
En dan afgewerkt met botercreme en fondant.
Nu lees ik allemaal verschillende meningen van ja je kan die zondag avond al afwerken tot nee zou je dat zelf willen?!
Kan dit nu wel of niet zondag avond laat afgewerkt worden (22u)
En is die dan nog goed dinsdag?

Groetjes

2

Re: Taart aanstaande dinsdag

hij zal niet stuk zijn en nog wel goed, maar voor verkoop...

nope

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

3

Re: Taart aanstaande dinsdag

Als je hem maar goed gekoeld bewaard! (Dus in de koelkast, en ook tijdens het bewerken, bekleden, versieren niet te lang uit de koelkast)

In een winkel/horeca mag het niet, maar als je het privé verwerkt en gebruikt zijn die regels niet zo streng.
Ik zou wel kiezen voor houdbare (gesteriliseerde)slagroom en niet voor verse, dat geeft minder risico op achteruitgang/bederven.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

4

Re: Taart aanstaande dinsdag

Ik zou m lekker maandagavond maken aangezien er mousse inzit en je m toch enigsinds vers wil afleveren.

5

Re: Taart aanstaande dinsdag

Bakken, vullen en bekleden/ decoreren doe ik niet meer dan 1dag van te voren.
Zeker als het voor een ander is,
liefst doe ik het allemaal op de dag van ophalen.


Red ik dit niet, dan maak ik hem niet,
ik ga geen ouwe taart leveren/ verkopen, 'ook al is het maar' een hobby van mij!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

6

Re: Taart aanstaande dinsdag

Ligt ook een beetje aan de vulling. Iets met room doe ik wel 1 dag van tevoren, maar een botercremevulling doe ik vaak wel 2 dagen van tevoren als ik bv 3 taarten heb. Regelmatig heb ik trouwens dat mensen hopen dat er een stukje taart overblijft voor de volgende dag, want dan is deze nog lekkerder  :P . Zeggen ze tenminste  ;)
Sommige etenswaren zijn inderdaad lekkerder wanneer het een dag, of 2, 'oud' is  ;)
Maar mousse zou ik ook uiterlijk op maandag maken. Weet niet wat je nu hebt gedaan Stephanie?

7

Re: Taart aanstaande dinsdag

Tja,

blijkbaar ben jij een bedrijf Esther, dan is het ook alweer iets anders.
3 taarten op 1 dag.....

En ja, het ligt ook wel een beetje aan de vulling.

Maar als mensen hopen dat er een stukje over blijft voor de volgende dag,
en je maakt de taart 2 dagen van te voren, dan eten ze dus taart van 4 dagen oud...  :s

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

8

Re: Taart aanstaande dinsdag

Ik zeg ook niet dat ik het altijd doe, maar wanneer ik meerdere taarten heb wel. Ligt ook een beetje aan het ontwerp van de taart. Ik heb het geluk dat de meeste voor een botercreme kiezen. Ik heb zelden een roomvulling. Ik vraag ook altijd wanneer de taart gegeten wordt en hou daar rekening mee met vullen (zaterdag eten is dan bv donderdagavond vullen, dus geen 4 dagen  ;) ). Ik zeg ook wanneer de taart gevuld is. Dan is het aan hun hoe lang ze er nog van willen genieten  ;) of evt een stuk in willen vriezen.

En nee, ik ben (nog) geen bedrijf maar de mensen weten me wel te vinden. Heb een paar goede bekenden waar ik de taarten voor maak. Die hebben een grote familie/vrienden/kennissen-kring en die worden enthousiast wanneer ze mijn taarten zien en proeven op een verjaardag. Dan bellen ze mij  :) en komen ook bijna allemaal terug. Dan zal het wel goed zijn, denk ik  ;)

9

Re: Taart aanstaande dinsdag

Esther 68 wat maak jij een prachtige taarten, heb even op je facebook gespiekt!!

10

Re: Taart aanstaande dinsdag

Irma1968 schreef:

Esther 68 wat maak jij een prachtige taarten, heb even op je facebook gespiekt!!

Dankjewel!! :o  :)