1

Onderwerp: Vraag over kleurstoffen Wilton

Goedemorgen,

Ik gebruik sinds enige tijd de kleurstoffen van Wilton op fondant (die potjes). Ik krijg hier geen mooie "harde kleuren" mee. Gebruik ik gewoon te weinig of is het niet mogelijk echt rood, blauw, geel etc te krijgen?

Heb van de week bij Jamin de kleurstoffen van rainbowdust (tubes) gekocht rood en blauw. Deze kleuren gaan beter. Maar vind het zo zonde van mijn pakket Wilton.

Hoor graag jullie tips en trucs!

2

Re: Vraag over kleurstoffen Wilton

Rood en zwart is altijd heel lastig te kleuren. Dat zijn dan ook de enige kleuren waarvan ik het kant en klaar koop.
Als je echt rood wilt moet je red-red nemen.
Ik vind dat Wilton kleurtjes heeft die niet echt fel zijn, dan moet je vaak naar andere merken. Het zijn wel prachtige kleuren maar als je die felle kleuren wilt hebben is americacolor of sugarflair misschien wat beter.

Re: Vraag over kleurstoffen Wilton

ik heb poppy red van sugarflair en black extra van het zelfde merk.. even een nachtje inlaten trekken en het is echt goed rood of zwart (bij zwart doe ik er trouwens ook wat cacaodoor zogezegt als grondkleur ;)

werkt bij mij heel goed..

ik heb ook nog wilton in huis maar die gebruik ik meestal voor een extra tintje geven als hoofdkleur heb ik ze eigenlijk niet meer... en binnenkort kan ik ze ook niet meer voor taarten gebruiken (alleen dummy's)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Re: Vraag over kleurstoffen Wilton

Bedankt voor de tips!!