1

Onderwerp: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

De titel zegt het al: weet jij waar ik echt SUPERFIJN gemalen amandelmeel kan kopen? Tot nu toe vind ik het nog veel te grof...
Groetjes,  Paula

2

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Bij de Tuinen hebben ze amandelmeel, weet niet of het superfijn genoeg is voor jou. 2e zak gratis nu.

Mvg,
Lily

Een hobby rijker, maar een fortuin armer

3

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Paula66 schreef:

De titel zegt het al: weet jij waar ik echt SUPERFIJN gemalen amandelmeel kan kopen? Tot nu toe vind ik het nog veel te grof...
Groetjes,  Paula

SUPERFIJN is volgens mij (best) lastig te verkrijgen. Ik zeef het 'gewone' amandelpoeder gewoon, dan wordt het ook een stuk fijner en is het prima te verwerken in macarons.

4

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens kijken bij De Tuinen, tenzij nog iemand anders een tip heeft...?

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Nou ik ben laatst op pad geweest ervoor en het ws drama...  :nooo
Bij Sligro hebben ze een kilo verpakking amandelpoeder. Maar uiteindelijk heb ik het bij een Turks winkeltje gekocht 300gr.

In gewone winkels is het niet te verkrijgen.. Overigens is amandelpoeder prima. Ik heb afgelopen dinsdag voor het eerst macarons gemaakt en ze waren goed gelukt!  :Y

Wel dankzij het recept van het boek "Hippe Macarons Lindsay Coutteau"

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Ik ben ook tevreden over het meel van de tuinen en 2e gratis.... ook lekker voor amandelspijs :) tijdens de feestdagen

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Ik gebruik die van de Sligro en zeef het inderdaad ook eerst.

8

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Hi,

In Rotterdam heb je Beppie Bakgraag en die verkoopt ook amandelmeel / poeder voor macarons. Ik heb daar goede ervaring mee.

Succes!

9

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Hi,

In Rotterdam heb je Beppie Bakgraag en die verkoopt ook amandelmeel / poeder voor macarons. Ik heb daar goede ervaring mee.

Succes!

10

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Op de zwarte markt.. Nog spotgoedkoop ook nog trouwens ..

Re: Waar te koop: super fijne amandelmeel voor macarons???

Beste,

ik zal jullie een klein tructje vertellen, je neemt amandelmeel je doet deze samen in de blender met de bloemsuiker, dit is belangrijk anders ga je amandelpasta krijgen. en dan dien je mengeling even in de oven te laten drogen! zo krijg je de perfecte amandelmeel voor macarons! ik spreek uit ervaring, ik heb er al 30000 gemaakt! er is een verschil tussen amandelmeel en amandelpoeder! en broyage. als je mijn manier toepast maak je je eigen broyage! en zo mix je meel extra fijn! nadien ook 2 x zeven voor extra luchtig te krijgen.