1

Onderwerp: [howto] ranonkel suikerbloem maken

Om de bloem te maken gebruik ik gumpaste van het merk satin ice. Verder een balltool, groene dust, foambord, penseel en water.

http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QOTWUXHV.jpg

ik maak de eerste paar rondjes in 8 stukjes dan naar 6, 4, 3 en 2, op het laatst hele rondjes. De hoeveelheid van blaadjes kan je variëren, afhankelijk van hoe groot je bloem moet worden.  En het makkelijkst is als je het groene peervormige hart iig een dag eerder maakt dan is ie hard en werkt veel handiger. Bovenkant kan je eerst dusten met gewenste kleur en daarna eerste stukjes er op plakken als volgt:

1 rondje per keer snijden en rond maken met de balltool. Alle stukjes maak je bol zoals op de foto, Belangrijk is dat de uiteinden strak blijven en niet gaan ribbelen zoals bij een roos. Dan plak je de stukjes rond op je 'peer'. Afhankelijk of je een groen hart wil hebben in de bloem moet je het dust er op doen als je het hart groot genoeg vind. Daarna verder met de stukje plakken. De ervaring leert dat als je op de helft van de bloem bent je hem even een paar uurtjes moet laten uitharden om hem af te maken.

Als iemand nog tips heeft om het makkelijker, beter of mooier te doen hoor ik het graag. Want er zitten een aantal dames hier op het forum die een lintje verdienen  :Y en ik leer graag van jullie.

Normaal lees ik alleen op het forum omdat ik daar super veel van leer en ik nog niet echt vernieuwde dingen had gemaakt. Maar deze bloem kon ik niet vinden, dus als dank voor jullie inspiratie geef ik graag een blik in mijn 'keukentje' .....

En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie,
maar de meeste van deze is de liefde. 1 kor 13:13

Re: [howto] ranonkel suikerbloem maken

Wauw wat mooi! super zeg. Ik ga deze echt proberen te maken.
Bedankt!!

Re: [howto] ranonkel suikerbloem maken

oh die ga ik ook nog eens maken.
kan je die ook in het klein maken eigenlijk of worden het altijd van die grote bloemen??

mama van sjors (2008) en tim (2012)

4

Re: [howto] ranonkel suikerbloem maken

Bedankt dat je deze met ons wilt delen ga hem zeker een keer proberen

Groeten uit 't Brabantse  Oisterwijk

5

Re: [howto] ranonkel suikerbloem maken

monique mv sjors schreef:

oh die ga ik ook nog eens maken.
kan je die ook in het klein maken eigenlijk of worden het altijd van die grote bloemen??

Je bepaalt zelf hoe groot de peer wordt... dus ook hoe groot de bloem uiteindelijk! :cool:
Je kan ook een knop maken of een half open gebloeide. Experimenteer maar raak en dan zie je het vanzelf gebeuren. Ik neem vaak foto's van de echte bloemen erbij om het zo echt mogelijk te maken.

Leuk dat jullie ze gaan uitproberen! Succes!!

En nu blijven geloof, hoop en liefde, deze drie,
maar de meeste van deze is de liefde. 1 kor 13:13