1

Onderwerp: Moet treintaart maken maar weet het even niet: DRINGEND

Hallo

Ik kreeg de vraag deze taart te gaan maken voor 2 dagen feest.
De eerst dag zouden ze graag 8 kids (school) een wagon laten eten en dan de 2de dag zouden er 10 volw. en 5 kids de locomotief gaan eten.
Maar ze wil 3 delen zoals op de foto.
Ik zou proberen haar te overhalen
of: 2 taarten en 1 dummie
of : 1 taart de ene dag en dan 2 taarten de andere dag.
De taart zou dus voor 23 eters zijn.
Ik vraag me af wat jullie ervan denken? Hoe zouden jullie dit oplossen?
Ik heb gevraagd me even te laten nadenken tot morgen, dan zou ik haar meer vertellen hoe en wat en hoeveel personen er zullen zijn.
http://img.photobucket.com/albums/v258/fannyv/Trein_zps72530669.jpg
Wie o wie kan me even helpen AUB

Alvast bedankt
Fanny

2

Re: Moet treintaart maken maar weet het even niet: DRINGEND

Ik zou op school het achterste deel (hier wagon met de 2 op laten eten). Kinderen op school hoeven echt niet super grote stukken.
De voorste locomotief en de middelste wagon samen voor 10 volw. en 5 kids.
Met deze grote heb je volgens mij heel ruim taart.
Succes, de taart vind ik wel erg leuk en origineel

Re: Moet treintaart maken maar weet het even niet: DRINGEND

Zoals boven lijkt me idd prima, zeker als je een houdbaardere vulling neemt zonder slagroom moet je er makkelijk 2 dgn van kunnen eten. Heb zelf ook eens zo'n taart gemaakt van beklede cakes, per gevulde cake kon ik ruim 10 volwassenen serveren dus met 3 taarten heb je echt voldoende voor 23 man.

Ik denk dat alleen de locomotief te weinig is voor 10 volw en 5 kinderen. Je kunt ze ook alle 3 de delen de zelfde maat maken. Wordt de locomotief iets kleiner als deze en heeft ze wel 3 delen. Weet niet hoe oud de kinderen zijn, maar mijn dochter van 3 eet echt wel een volwassen stuk taart weg als ze de kans krijgt. Ik reken kinderen vanaf 4 jaar ook altijd gewoon mee als volwassenen, dan heb ik nooit te kort.

Groetjes Petra

4

Re: Moet treintaart maken maar weet het even niet: DRINGEND

Ik vermoed ook dat de locomotief uit dezelfde cake grootte werd gebakken, ik ga het haar dan ook zo voorstellen, gewoon 3 dezelfde bakken en mooi versieren en afwerken. Ik vond ook dat 15 personen van de locomotief te weinig zouden zijn. Ik maak dan alles met de bedoeling van 10 personen per deel. Maar dan voor 23 personen (wil liever teveel geven dan te weinig))))
Alvast bedankt!


Fanny