1

Onderwerp: Dringend jullie hulp nodig..

Dag iedereen,

Ik moet voor 9nov. een bruidstaart maken. Dit zal m'n eerste keer zijn.
hij is voor 200 personen.. De klant wilde graag vier lagen. (Is dat mogelijk? Ik zelf heb gerekend dat de onderste vanaf 40cm moet zijn en dan iedere keer een cm of 7/8 eraf..?  Wat zouden jullie mij aanraden?)

Is het mogelijk dat ik dinsdag al begin met het maken van de cakes. Hij wordt wel pas zaterdag gegeten. Wat raden jullie mij aan. Ik ben namelijk bang dat ik in tijdnood komt te zitten.

Hoor graag jullie mening/ advies

Groetjes kima!

2

Re: Dringend jullie hulp nodig..

succes, voor het eerst en dan 200 p? knap dat je dat aandurft!
ik kan je niet helpen helaas!!

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

3

Re: Dringend jullie hulp nodig..

Je zou eens in deze how-to kunnen kijken voor de aantallen: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=101284

5 cm verschil tussen de verschillende lagen wordt meestal gedaan. 40cm past vaak niet in een oven.

4 lagen en dan voor 200 personen? Ik denk dat je er dan nog een aantal aansnijtaarten bij zou moeten maken.

Welke vullingen ga je gebruiken? Belangrijk bij het plannen...

Gezien deze vraag over stapelen en planning gaat: [MOVE] -> taartdecoratie algemeen.

4

Re: Dringend jullie hulp nodig..

Ik bak voor mijn hobby en heb dus zeker nog nooit zo'n grote taart gemaakt! Het lijkt me behoorlijk stressen geblazen als ik je verhaaltje zo lees!
2 weken geleden moest ik voor een kennis een 3-lagen taart maken en wilde voor een oom gewoon een 1-laagse verjaardagstaart maken. Dit moest op zaterdag klaar zijn, maar op vrijdag werk ik altijd van 9 tot 9. Vandaar dat ik de taarten begin van de week al ging bakken, even goed af laten koelen, inpakken en invriezen.. Misschien is dat een optie??

En natuurlijk versieringen van te voren maken :)!
Heel veel succes!

5

Re: Dringend jullie hulp nodig..

Voordat je taarten gaat invriezen, zou ik wel de klant hiervan op de hoogte stellen.
Ook al zijn taarten dan nog heel lekker, het is wel iets wat de klant moet weten.
Ik persoonlijk vind dat als je zaterdags (vroeg) een bruidstaart moet leveren je de op z'n vroegst donderdag avond/nacht moet bakken zodat je vrijdag hebt om de taarten te vullen, bekleden en versieren.

Ik wens je heel veel succes met deze klus!

Liefs, Zanoni

6

Re: Dringend jullie hulp nodig..

Allen dank voor de reacties.!!

@Karin09 de vullingen worden aardbeien boter-crème en citroenvulling. Maar dat lijkt me inderdaad een idee, aansnijtaart!

@ Jetty1990 Het is bij mij begonnen als een hobby maar ik doe nu de bakkersopleiding. Ik ben net 18 jaar geworden. En krijg veeel complimenten over mijn taarten en ook cupcakes  :D
Hmm invriezen. Ja zoals Zanoni zegt dan zou ik de klant hiervan op de hoogte moeten stellen. Maar ik denk dat ik uiteindelijk donderdagavond begin. De taart moet in de avond geleverd worden. Ik heb nu toch wat meer vertrouwen dat het me gaat lukken. :D Ik moet van te voren een planning hebben en me daar netjes aan houden.

Nogmaals dank voor jullie reacties!

Re: Dringend jullie hulp nodig..

Je kan ze ook van cake maken, dan kan je er 2x zoveel stukjes uithalen.

8

Re: Dringend jullie hulp nodig..

Persoonlijk zou ik er niet echt blij can worden als mijnbruidstaart van cake femaakt word.
Ik heb vorig jaar mijn eigen bruidstaart gemaakt, maar dat was voor zo' n 50 man en het waren 3 losse taarten, geen stapeltaart.
Kan je verder niet helpen,  maar met je opleiding gaat dat vast prima lukken, succes.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

Re: Dringend jullie hulp nodig..

Ligt er ook aan wat voor cake je gebruikt. Ik deed het ook nooit om dezelfde reden, maar ben daar helemaal vanaf gestapt. Mensen willen vaak niet anders meer als ze eenmaal geproeft hebben!