1

Onderwerp: Candy melts goed houden

hallo,
ik ben bezig met een webshop te openen voor de verkoop van snoep gemaakt van candy melts. nu loop ik tegen het probleem aan dat ze niet lang mooi hun glans houden en zelfs smelten gedeeltelijk. hebben jullie hier een oplossing voor?

met vriendelijke groet,

kim

2

Re: Candy melts goed houden

hulp graag??  :o  :o  :o  :o

3

Re: Candy melts goed houden

Waar en hoe bewaar je dit snoepgoed? Als je ze hebt gemaakt zijn ze in principe maanden houdbaar.

www.taartenchocolade.nl Workshops en webwinkel in chocolade / taartbenodigdheden Tilburg. Volg ons ook op  Facebook

Re: Candy melts goed houden

Ja in principe kan je deze echt maanden bewaren na het maken

5

Re: Candy melts goed houden

Ja dat klopt, laatst had mijn vriend er een aantal meegenomen en deze waren na een dag hun glans verloren en ook begonnen ze te smelten. Ik las ook iets van een klein beetje olie toevoegen voor de glans? En hoe bewaren jullie snoep gemaakt van candy melts?

6

Re: Candy melts goed houden

ik maak vaker chocolade lolly's van wilton candy melts voor verjaardagen thuis.
Juist omdat ze zo lang goed blijven maak ik ze rustig 3 weken van te voren. IK bewaar ze in een houder met een pedaal emmer zak er om heen zodat er geen stof op kan komen.
Nog nooit heb ik glans verlies of zelfs smelten meegemaakt.

Verdun je de melts? Ik gebruik juist wilton voor de lolly's omdat deze zo mooi dik zijn na smelten en dus mooi en hard opdrogen.

gr pien

7

Re: Candy melts goed houden

Hoe laat jij ze uitharden dan? in of buiten de koelkast? Ik verdun ze soms met FunCakes Cacaoboter Drops misschien dat dat het probleem is? en ik gebruik ook de melts van wilton.

8

Re: Candy melts goed houden

Ik doe ze ongeveer een kwartiertje in de koelkast...soms 5 minuten ofzo in de vriezer als ik haast heb en er meerdere moet maken met 1 mold .

Hierna gaan ze de koelkast niet meer in, maar blijven ze erbuiten staan.

Ik denk dat het vermengen met drops het probleem is. Ik heb dat ooit eens gedaan ivm het dippen van cakepops. De substantie die ik daarna overhield werd niet meer echt stevig.

https://www.mijnalbum.nl/Foto550-P6UQVSWE.jpg

deze had ik zeker 3 weken van te voren gemaakt ( uitdeelcadeau van mn dochter op de psz) en volgens mij zien ze er nog prima uit:)

gr Pien

9

Re: Candy melts goed houden

bedankt! ik zal het eens proberen dan zonder de drops denk dat dit idd het probleem is

10

Re: Candy melts goed houden

ik denk het ook.
Drops zijn ook niet nodig in mijn ogen, deze zijn om het vloeibaarder te maken als je cakepops gaat dippen.
Dit spuit je met een spuitzak, dan moet het juist niet te dun zijn, dan kan je het nl niet goed richten.

succes:)

gr Pien

11

Re: Candy melts goed houden

Oke het helpt wel voor de hardheid om geen drops te gebruiken, maar de glans is nog steeds een probleem. Als ik ze vast pak zijn ze direct hun glans kwijt..