1

Onderwerp: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Hierbij eens een zelf uitgeprobeerd receptje.
200 gram bosvruchtencompote (aldi in de koeling)
200 ml slagroom,
50 gram basterdsuiker
75 gram kwark
en 3 blaadjes gelatine

blaadjes gelatine oplossen in water. 2 eetlepels water verwarmen (koken) en daar de gelatine in oplossen.
De kwark samen met de bosvruchtencompote vermengen. Hierin de gelatine doen. Even goed doorroeren.
De slagroom met de suiker kloppen, totdat het lobbig is.
Het bosvruchtenmengsel door de slagroom spatelen.
Ca 2 uur op laten stijven in de koelkast.

Een heerlijk frisse bavarois. Kun je geweldig goed combineren met een laagje bosvruchtenjam. Ziet er heel mooi uit, als je de taart doorsnijdt.

Eet smakelijk

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

2

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Lijkt me erg lekker. Ik zet hem op mijn lijstje. Volgens mij heeft de Aldi hier die bosvruchtencompote niet. ik heb deze tenminste nog nooit gezien. Nou ja, nog eens kijken of verder zoeken of een alternatief. Bedankt voor je recept!

Groetjes,

Ria

Groetjes, Ria
"Le talent, ça n'existe pas, le talent, c'est avoir l'envie de faire quelque chose."

3

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Heb de bosvruchtencompote net gemaakt en het is zooooo lekker !

4

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Klinkt heerlijk. Alleen heb ik altijd ruzie met gelatine op de een of andere manier. Maar goed oefening baart....

Life is uncertain... do the wud first! ;)

5

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Carina schreef:

Hierbij eens een zelf uitgeprobeerd receptje.
200 gram bosvruchtencompote (aldi in de koeling)
200 ml slagroom,
50 gram basterdsuiker
75 gram kwark
en 3 blaadjes gelatine

blaadjes gelatine oplossen in water. 2 eetlepels water verwarmen (koken) en daar de gelatine in oplossen.
De kwark samen met de bosvruchtencompote vermengen. Hierin de gelatine doen. Even goed doorroeren.
De slagroom met de suiker kloppen, totdat het lobbig is.
Het bosvruchtenmengsel door de slagroom spatelen.
Ca 2 uur op laten stijven in de koelkast.

Een heerlijk frisse bavarois. Kun je geweldig goed combineren met een laagje bosvruchtenjam. Ziet er heel mooi uit, als je de taart doorsnijdt.

Eet smakelijk

Vast een heel blonde vraag, maar wanneer precies doe je die basterdsuiker er dan doorheen???

Groetjes Marijke

6

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

ehhhh.... bij de slagroom als je die gaat kloppen...... toch?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Ja dat heb ik nu inderdaad ook gedaan en deze vulling is echt heerlijk  :P maar oh zo zoet!!

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Kan dit ook in de vriezer???

9

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Hoi allemaal,

Deze vulling is nu al een keer of 4 mislukt bij mij. :( Krijg altijd brokken gelatine zodra deze bij de (koude) kwark en jam gaat. Wat kan ik anders doen zodat 'ie nooit mislukt? Moet ik eerst de gelatine laten weken en daarna pas in de 2 eetlepels heet water oplossen?

En hoeveel vulling is dit? Ik heb 2 flinke lagen in een 25 cm taart nodig. :-) Lukt dat met 1x dit recept, of zal ik het 1,5 of 2 keer doen? Lastig om in te schatten. :-)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

10

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

ja, eerst de gelatine 10 minuten weken in koud water, dan uitknijpen en oplossen in heet water, even lauw laten worden en dan mengen met het bavaroismengsel.

11

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Carina schreef:

Hierbij eens een zelf uitgeprobeerd receptje.
200 gram bosvruchtencompote (aldi in de koeling)
200 ml slagroom,
50 gram basterdsuiker
75 gram kwark
en 3 blaadjes gelatine

blaadjes gelatine oplossen in water. 2 eetlepels water verwarmen (koken) en daar de gelatine in oplossen.
De kwark samen met de bosvruchtencompote vermengen. Hierin de gelatine doen. Even goed doorroeren.
De slagroom met de suiker kloppen, totdat het lobbig is.
Het bosvruchtenmengsel door de slagroom spatelen.
Ca 2 uur op laten stijven in de koelkast.

Een heerlijk frisse bavarois. Kun je geweldig goed combineren met een laagje bosvruchtenjam. Ziet er heel mooi uit, als je de taart doorsnijdt.

Eet smakelijk

12

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Carina schreef:

Hierbij eens een zelf uitgeprobeerd receptje.
200 gram bosvruchtencompote (aldi in de koeling)
200 ml slagroom,
50 gram basterdsuiker
75 gram kwark
en 3 blaadjes gelatine

blaadjes gelatine oplossen in water. 2 eetlepels water verwarmen (koken) en daar de gelatine in oplossen.
De kwark samen met de bosvruchtencompote vermengen. Hierin de gelatine doen. Even goed doorroeren.
De slagroom met de suiker kloppen, totdat het lobbig is.
Het bosvruchtenmengsel door de slagroom spatelen.
Ca 2 uur op laten stijven in de koelkast.

Een heerlijk frisse bavarois. Kun je geweldig goed combineren met een laagje bosvruchtenjam. Ziet er heel mooi uit, als je de taart doorsnijdt.

Eet smakelijk

13

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Hoi hoi,

Misschien een hele gekke vraag maar welke kwark gaat erin? Gewoon bosvruchten kwark??? Hopelijk lees ik gauw jullie antwoord want ga de taart met deze vulling volgende week maken.
Haal altijd zoveel informatie van deze site, echt super!!

Groetjes Alette

14

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

naturel kwark. Dus zonder de bosvruchten. Ik hoop dat ik op tijd ben geweest. Volgende keer, me gewoon ff een mailtje sturen, dan reageer ik ff sneller.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

15

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Even een beginnersvraag hoor  :o  ik wil voor mn verjaardag de Wilton Heart Tasty-Fill Pan Set gaan gebruiken en dit receptje als vulling gebruiken. Kan dat? Is de bavarois stevig genoeg om hem in de taart te verwerken?
Ik heb al gelezen dat je biscuit deeg van te voren moet maken. Dus dan moet ik de bavarois goed laten afkoelen voor ik hem verder ga verwerken?

16

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Je laat eerst de bavarois in de koelkast opstijven en daarna ga je hem pas gebruiken als vulling.
Veel succes

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

17

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Dank je! Ik ga hem van de week eens uitproberen!

18

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Hallo,

Ik heb de bosvruchtencompote ook nog nooit gevonden bij de Aldi. En de medewerkers kennen het niet. Heb je misschien een foto hoe het eruit ziet? Zlef compote maken is een alternatief heeft iemand een recept?

19

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

In 2007 hadden ze de compote. Maar nu waarschijnlijk niet meer. Het is eerlijk gezegd ook lang geleden dat ik het gemaakt heb, dus ik kan me niet meer herinneren hoe het er uit zag. Sorry.  Ik zou er niet voor kiezen om compote eerst te maken, dan zou ik gewoon voor een origineel recept voor bavarois kiezen waar bosvruchten in verwerkt zijn.

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

20

Re: Bosvruchten bavarois van bosvruchtencompote

Ik gebruik voor dit recept gewoon bosbessen/bosvruchten extrajam van de AH en dat levert een heerlijke vulling op. :)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl